Tikkie groeit door naar 6 miljoen gebruikers
- B2b
- 17 okt 2019 @ 07:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 17 okt 2019 @ 07:39
- Sjaak Hoogkamer
Nederlanders gebruiken Tikkie niet alleen om etentjes en cadeaus terug te betalen. De betaaldienst van ABN AMRO wordt ook steeds vaker ingezet om vaste lasten aan elkaar terug te betalen. Dit varieert van verzekeringen tot abonnementen zoals Netflix en Spotify.
Maar Tikkies voor de boodschappen zijn de grote uitschieters. Er zijn tot en met september dit jaar al 30% meer Tikkies bestempeld voor de boodschappen dan in 2018.
Tikkie voorschieten
Met inmiddels 6 miljoen gebruikers groeit het gebruik fors door. Gemiddeld worden er per dag 204.000 Tikkies betaald. Zes op de tien Nederlanders betalen hun Tikkie binnen één uur terug. Maar liefst 30 procent betaalt zelfs binnen 5 minuten. Het gemiddelde bedrag van een Tikkie is in vergelijking met begin dit jaar iets hoger en ligt nu op 32 euro. In totaal is er - sinds de start halverwege 2016 - al voor meer dan 3,4 miljard euro aan Tikkies betaald.
Tikkie wordt steeds vaker ook gebruikt voor vaste lasten en grote bedragen
‘We proberen altijd zo relevant mogelijk te zijn voor onze gebruikers,’ zegt Moreno Kensmil van Tikkie. ‘Al sinds de start weten we dat Tikkies vooral door vrienden voor of na gezamenlijke activiteiten worden verstuurd. De laatste tijd zien we in toenemende mate Tikkies voor vaste lasten voorbijkomen. Het betalen van een Tikkie is inmiddels zo ingeburgerd dat het steeds meer ook voor andere doeleinden gebruikt wordt. Consumenten hebben op meer plekken behoefte aan deze eenvoudige en leuke manier van betalen. Daarom zijn we ook continu bezig met nieuwe ontwikkelingen voor onze gebruikers.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing