Kia: recordverkoop auto's in Europa

Kia: recordverkoop auto's in Europa
  • B2b
  • 24 jan 2020 @ 09:57
  • 16974 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automotive

Kia heeft in Europa voor het eerst meer dan een half miljoen nieuwe auto’s verkocht. In 2019 nam de verkoop van het merk op ons continent met 1,7% toe tot 502.845 nieuwe auto’s.

Daarmee noteerde Kia voor het elfde jaar op rij een verkooptoename en boekte de Koreaanse autofabrikant met 3,2% het hoogste marktaandeel ooit in de EU en de EFTA-landen.

De verkooptoename van Kia is voor een belangrijk deel te danken aan de alsmaar grotere vraag naar het groeiende aanbod hybride, plug-in hybride en volledig elektrische modellen van Kia.

Ook het succes van nieuwe en vernieuwde modellen als de Stonic en de Ceed-familie droeg bij aan de positieve verkoopresultaten van afgelopen jaar.

‘2019 was voor Kia een belangrijk jaar waarin we onze eerste nieuwe generatie elektrische modellen hebben geïntroduceerd. Bovendien hebben we enkele van onze populairste modellen verder uitgebreid met nieuwe varianten en aandrijflijnen,’ verklaart Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. ‘Kia maakt als één van de eerste autofabrikanten grote stappen op het gebied van elektrificatie en biedt consumenten auto’s waarmee ze hun impact op het milieu en hun gebruikskosten kunnen beperken. Dankzij aanpassingen in onze productie en distributie kunnen we in 2020 nog meer elektrische auto’s gaan leveren. Afgelopen jaar verkocht Kia al bijna tweemaal zoveel elektrische modellen als in 2018 en we zijn ervan overtuigd dat we dit nieuwe jaar met dit grotere aanbod kunnen voldoen aan de toenemende vraag.’

Kia Niro op 4 na bestverkochte auto van Nederland

In Nederland volgde Kia de sterke Europese verkooptrend en boekte met 25.260 nieuw geregistreerde auto’s het op twee na beste resultaat ooit. Daarmee stabiliseerde het marktaandeel van het Koreaanse merk op bijna 6%. Hét succesnummer van Kia in Nederland was in 2019 zonder enige twijfel de Niro-familie. Met 9.235 registraties stond de Niro niet alleen in de top 5 van bestverkochte auto’s in ons land, maar nam hij tevens meer dan een derde van de totale Nederlandse Kia-verkopen voor zijn rekening.

Nog meer focus op elektrificatie in 2020

In 2020 legt Kia nog meer focus op de elektrificatie van het Nederlandse modelprogramma. Zo staat de Kia e-Soul – het tweede volledig elektrische model van Kia met slechts 8% bijtelling voor zakelijke rijders – vanaf deze maand bij de dealers. Daarnaast debuteren binnenkort de nieuwe plug-in hybride-uitvoeringen van de Kia XCeed en Ceed Sportswagon.

 

                

 

                

 

 

                                            

                                            

                                            

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken