Maarten Nijboer, SRM: 'Onze naamsbekendheid is vergrijsd'

Maarten Nijboer, SRM: 'Onze naamsbekendheid is vergrijsd'
  • B2b
  • 29 jan 2020 @ 08:56
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Maarten Nijboer (34) is de nieuwe directeur van SRM Opleidingen. Hij werkte al voor SRM als commercieel manager. ‘Het is een uitdaging voor SRM om de reputatie waar te blijven maken en tegelijkertijd weer op het netvlies te komen van de doelgroep.’

SRM is het opleidingsinstituut voor marketing- en communicatieprofessionals die voorop willen lopen en is al ruim 60 jaar een van de meest ervaren en gerenommeerde aanbieders van opleidingen op dit vlak. Van beginner op A-niveau tot specialist op B- of C-niveau tot en met de absolute top op D-niveau voor de seniors en strategen. SRM Alumni hebben vrijwel altijd goede posities binnen het bedrijfsleven, omdat ze echt toegevoegde waarde bieden. SRM wordt daarom ook al sinds 1955 gezien als de standaard als het gaat om professionele marketing- en communicatie-opleidingen.

Het merk heeft qua naamsbekendheid en imago op het online aanbod in de afgelopen jaren ingeboet. De naamsbekendheid is vergrijst

In 2018 is SRM overgenomen door NCOI Groep. Nijboer: ‘Wij werken met een steeds grotere groep trainers op verschillende niveaus en ieder met zijn of haar eigen specialisme. De opleidingen en trainingen zijn bijna allemaal ontwikkeld door de topdocenten van voor de overname door NCOI Groep. Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om het goede van SRM van voor de overname te behouden en te combineren met het goede van NCOI Groep. SRM heeft voor de NIMA-opleidingen veruit de hoogste slagingspercentages, dus we gaan de opleiding niet radicaal veranderen. We willen SRM weer stevig op de kaart zetten bij met name de jongere marketeers en communicatieprofessionals.’

We willen SRM weer stevig op de kaart zetten bij met name de jongere marketeers en communicatieprofessionals.

Dat laatste is wellicht hard nodig want SRM lijkt te hebben ingeboet aan bekendheid. Vroeger stond SRM veel meer op het netvlies van velen. Is dat gevoel bij jou ook zo? ‘SRM is van oorsprong een merk met een premium uitstraling en reputatie binnen het vak. Het merk heeft qua naamsbekendheid en imago op het online aanbod in de afgelopen jaren ingeboet. De naamsbekendheid is vergrijsd. Het is een uitdaging voor SRM om de reputatie waar te blijven maken en tegelijkertijd weer op het netvlies te komen van de doelgroep. Dat alles uiteraard gecombineerd met een goede winstgevendheid.’

Wat zie je als de grootste marketinguitdaging anno 2020 voor jezelf en bij marketeers? ‘De grootste uitdaging op het gebied van marketing is het bijblijven op alle fronten in deze snel veranderende maatschappij. Om goed aan te blijven sluiten bij hoe het zoekgedrag en de wensen van je potentiele klanten die continue veranderen. Om kritisch te kijken naar je product/dienst, het verdienmodel en of dit duurzaam is. Maar ook: hoe zoekt je doelgroep, via welke kanalen en op wat voor manier, misschien wel meer via voice. Ook is het essentieel om de digitale mogelijkheden te kennen en hierover in gesprek te kunnen gaan. Of juist als je heel technisch/online gefocust bent, weten wat je rol is binnen de brede marketingaanpak met bijbehorende doelstellingen. Eigenlijk is het voor elke professional noodzakelijk een brede basiskennis te hebben en die ontbreekt vaak. Ik zie te veel specialisten/eilandjes-markteers. Het bijblijven is ook mijn eigen grootste uitdaging.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken