Persoonlijke aanbieding per post geliefd

Persoonlijke aanbieding per post geliefd
  • B2b
  • 10 jan 2020 @ 09:46
  • 9992 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Meer dan de helft van de Nederlanders (57%) bekijkt persoonlijke aanbiedingen die in de brievenbus vallen altijd. Ruim één op de drie maakt zelfs regelmatig gebruik van een persoonlijke aanbieding per post. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

In vergelijking met briefpost bekijkt slechts 43% van de Nederlanders altijd persoonlijke aanbiedingen via de e-mail. Zes op de tien Nederlanders is van mening dat zij te veel aanbiedingen per e-mail ontvangen. Maartje Silvius van PostNL: ‘Het onderzoek toont aan dat ruim de helft van de Nederlanders met name e-mails vluchtig scant. Persoonlijke aanbiedingen via de brievenbus krijgen meer aandacht van de ontvanger. Recente campagnes onderstrepen de effectiviteit van persoonlijke post. Zo stuurt gemeente Ede twee keer per jaar een waardecheque van ‘Ede Doet’ per post naar haar inwoners. Inwoners kunnen met deze waardecheques bewonersinitiatieven steunen of realiseren. Hiervan worden binnen één maand gemiddeld de helft van de waarde heques verzilverd.’

Onderzoek PostNL toont aan dat Nederlanders persoonlijke aanbiedingen per post op prijs stellen

Ruim driekwart van alle Nederlanders (76%) ervaart volgens Silvius minder persoonlijke aandacht door de steeds individualistischere samenleving. Dit komt mede doordat digitale communicatie, zoals berichten op sociale media, minder als ‘echte aandacht’ wordt gezien. Zo vindt 79% dat digitale middelen zorgen voor vluchtig en snel contact. Silvius: ‘In een wereld waarin we Instagramposts van influencers steeds vaker in twijfel trekken, ontstaat een grotere waardering voor eerlijke manieren van communiceren. De afgelopen 10 jaar ging het om efficiëntie en data. Nu zien we de trend dat oprechte aandacht en personalisatie steeds belangrijker worden in marketingcommunicatie. Denk aan fysiek of telefonisch contact of via de post.’

Over ‘Ede Doet’

De gemeente Ede wil haar bewoners graag betrekken bij het verbeteren van de leefkwaliteit in de buurten. ‘Ede Doet’ is het platform voor bewonersinitiatieven binnen de gemeente om de sociale samenhang te verhogen. Twee keer per jaar ontvangt elk woonadres in de gemeente een cheque ter waarde van €7,50 per post. Inwoners van Ede kunnen met deze waardecheques zelf projecten in de buurt realiseren of steunen. Op dit moment zijn er in totaal al 1.152 initiatieven gerealiseerd. Bekijk de video op postnl.nl/krachtvanaandacht voor meer informatie over ‘Ede Doet’.

Over het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door DirectResearch in opdracht van PostNL onder 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken