BvA presenteert nieuwe voorzitter en bestuursleden

BvA presenteert nieuwe voorzitter en bestuursleden
  • B2b
  • 7 mei 2020 @ 09:11
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingPersonaliaCommunicatie

Erik van Engelen (foto) is de nieuwe voorzitter van de Bond van Adverteerders. Hij neemt het stokje over van Frenkel Denie. Daarnaast presenteert de BvA vier nieuwe bestuursleden.

Dit zijn Nicole Freid (directeur marketing & innovatie Hak), Arno de Jong (chief marketing officer Nederlandse Loterij), Aart Jan van Triest (CEO Fitchannel.com) en Theo van Uffelen (interim commercial directeur bij o.a. Aegon en Coca-Cola).

Erik van Engelen, tevens algemeen directeur bij Wildlands Adventure Zoo, zegt: 'De BvA heeft zich in het afgelopen jaar gemanifesteerd als netwerk van merkleiders en heeft in bijvoorbeeld de discussie over de NPO aangetoond dat het belangrijk is om je als adverteerders te verenigen. In de complexe omgeving waarin wij werken moeten we de nuchterheid terugbrengen en op basis van het delen van ervaring en kennis ons werk nog effectiever maken. Juist nu met grote vraagstukken over digitale transformatie en in de coronacrisis is het bvA-netwerk relevanter dan ooit. Ik verheug me erop hiermee aan de slag te gaan.'

Frenkel Denie, voorzitter sinds 2013, zegt: 'Ik ben blij dat we in dit historische BvA-jaar een enorme bestuursversterking kunnen aankondigen. In Erik van Engelen hebben we een uitstekende kandidaat-opvolger gevonden met een mooie staat van dienst in sales en marketing. Hij weet wat de grote vraagstukken zijn bij adverteerders en hoe BvA daar als collectief op kan inspelen.'

Naast de beoogde nieuwe leden bestaat het bvA-bestuur uit Frenkel Denie (voorzitter), Heleen Crielaard (penningmeester), Valerie van Schaick (Nestlé), Brenda Smith (AS Watson), Machiel Bolhuis (Eneco) en Louise Meijer (VodafoneZiggo).

Van Engelen neemt tijdens het 100-jaar BvA-event MerkkKracht op 24 september de voorzittersrol over van Denie.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken