LinkedIn Stories: een nieuwe plek voor dialoog

LinkedIn Stories: een nieuwe plek voor dialoog
  • B2b
  • 15 mei 2020 @ 14:02
  • 13717 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Community

LinkedIn biedt sinds deze week om nieuws en momenten te delen uit het dagelijkse professionele leven. Nederland is het eerste Europese land dat LinkedIn Stories test.

LinkedIn: verbonden blijven was nog nooit zo belangrijk als vandaag.

De impact van COVID-19 betekent volgens LinkedIn dat veel teams op afstand van elkaar werken en nieuwe manieren vinden om verbonden te blijven. Als gevolg hiervan zag het bedrijf een groei in de gesprekken tussen collega’s op LinkedIn van 20%, en 3 keer zo veel engagement op posts. Het aantal gesprekken tussen connecties op het platform zag een toename van 55% tussen maart 2019 en maart 2020.

De COVID-19 situatie heeft ook invloed op de consumptie van content: 40% van de LinkedIn-leden geeft aan vaker het nieuws te lezen en 30% checkt vaker social media om op de hoogte te blijven.

Met dit in gedachten hoopt het platform dat Stories leden helpt om verbonden te blijven met hun netwerk en vertrouwde nieuwsbronnen op het platform te vinden. Het werkende leven gaat veel verder dan het werk dat je doet tussen 9 en 5. LinkedIn Stories maakt het mogelijk om een kijkje achter de schermen te geven bij dagelijkse werkzaamheden, andere ondernemers of professionals een podium te geven of om gewoon kennis en praktische tips te delen.

Informatie en nieuws delen

De functie is naast beschikbaar voor leden, in eerste instantie ook beschikbaar voor uitgevers en (nieuws)media om hun publiek op de hoogte te houden van het dagelijkse nieuws. Zo zal ook de LinkedIn-redactie de Stories-functie actief gaan gebruiken om onder andere ‘Nieuwsflitsen’ content te delen. Zo blijven volgers op de hoogte van wat er in de economie en het bedrijfsleven gebeurt. In deze tijd wordt via de Nieuwsflitsen veel aandacht besteed aan nieuws dat gaat over de impact van het virus op de maatschappij, op hoe het bedrijfsleven reageert op COVID-19 gerelateerde uitdagingen, nieuw publiek beleid maar ook best practices voor mens en bedrijf komen aan bod.

Pieter Cranenbroek, redacteur bij LinkedIn, over deze nieuwe feature: ‘Met LinkedIn Stories krijgen onze Nederlandse leden de mogelijkheid om hun netwerk en volgers op een informele manier op de hoogte te houden. Van het vieren van een mijlpaal tot het delen van tips voor een gezonde balans tussen werk en privé: LinkedIn Stories is een nieuwe manier om hulp te bieden én te krijgen van de professionele wereld om ons heen. Dat is nu belangrijker dan ooit.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken