LinkedIn Stories: een nieuwe plek voor dialoog
- B2b
- 15 mei 2020 @ 14:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Community
- 15 mei 2020 @ 14:02
- Sjaak Hoogkamer
LinkedIn biedt sinds deze week om nieuws en momenten te delen uit het dagelijkse professionele leven. Nederland is het eerste Europese land dat LinkedIn Stories test.
LinkedIn: verbonden blijven was nog nooit zo belangrijk als vandaag.
De impact van COVID-19 betekent volgens LinkedIn dat veel teams op afstand van elkaar werken en nieuwe manieren vinden om verbonden te blijven. Als gevolg hiervan zag het bedrijf een groei in de gesprekken tussen collega’s op LinkedIn van 20%, en 3 keer zo veel engagement op posts. Het aantal gesprekken tussen connecties op het platform zag een toename van 55% tussen maart 2019 en maart 2020.
De COVID-19 situatie heeft ook invloed op de consumptie van content: 40% van de LinkedIn-leden geeft aan vaker het nieuws te lezen en 30% checkt vaker social media om op de hoogte te blijven.
Met dit in gedachten hoopt het platform dat Stories leden helpt om verbonden te blijven met hun netwerk en vertrouwde nieuwsbronnen op het platform te vinden. Het werkende leven gaat veel verder dan het werk dat je doet tussen 9 en 5. LinkedIn Stories maakt het mogelijk om een kijkje achter de schermen te geven bij dagelijkse werkzaamheden, andere ondernemers of professionals een podium te geven of om gewoon kennis en praktische tips te delen.
Informatie en nieuws delen
De functie is naast beschikbaar voor leden, in eerste instantie ook beschikbaar voor uitgevers en (nieuws)media om hun publiek op de hoogte te houden van het dagelijkse nieuws. Zo zal ook de LinkedIn-redactie de Stories-functie actief gaan gebruiken om onder andere ‘Nieuwsflitsen’ content te delen. Zo blijven volgers op de hoogte van wat er in de economie en het bedrijfsleven gebeurt. In deze tijd wordt via de Nieuwsflitsen veel aandacht besteed aan nieuws dat gaat over de impact van het virus op de maatschappij, op hoe het bedrijfsleven reageert op COVID-19 gerelateerde uitdagingen, nieuw publiek beleid maar ook best practices voor mens en bedrijf komen aan bod.
Pieter Cranenbroek, redacteur bij LinkedIn, over deze nieuwe feature: ‘Met LinkedIn Stories krijgen onze Nederlandse leden de mogelijkheid om hun netwerk en volgers op een informele manier op de hoogte te houden. Van het vieren van een mijlpaal tot het delen van tips voor een gezonde balans tussen werk en privé: LinkedIn Stories is een nieuwe manier om hulp te bieden én te krijgen van de professionele wereld om ons heen. Dat is nu belangrijker dan ooit.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing