Novick:wearable 1.5 meter lichtsignaal
- B2b
- 28 mei 2020 @ 11:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 28 mei 2020 @ 11:11
- Sjaak Hoogkamer
Novick lanceert een apparaatje dat de drager via infrarood en bluetooth informeert over de aanwezigheid van een andere Novick binnen een halve cirkel van 1,5 meter.
Beide Novicks laten via een lichtsignaal weten wanneer iemand te dichtbij komt. Novick werkt alleen van voren.
Heel Nederland maakt zich op om weer deel te nemen aan de samenleving, het liefst zo normaal mogelijk. Wessel Verhoeff, sales manager van Novick: ‘Hoewel we inmiddels gewend zijn aan de plastic schermen en de stickers op de vloer, is er steeds meer behoefte aan hulpmiddelen die ons herinneren aan de 1.5 meter zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn. Novick is zo’n product. Een apparaatje om je nek geeft een lichtsignaal af op het moment dat iemand te dichtbij komt.’
Volgens Verhoeff lost het product een belangrijk probleem op: ‘Nu het aantal coronabesmettingen afneemt, zoeken mensen elkaar steeds meer op. Het lichtsignaal werkt als een geheugensteuntje dat je de 1.5 meter niet in acht neemt. Je hoeft niet te vragen om afstand te houden, geen privacygevoelige app te downloaden en je krijgt geen irritant piepje te horen dat pas weer uitgaat als je een stapje achteruit doet.’
De gadget is al opgepakt door bedrijven met veel kantoorpersoneel en door exploitanten van beursgebouwen en musea. De gadget is prijstechnisch interessant en kan voorzien worden van een eigen logo. Volgens Verhoeff is het daarom niet ondenkbaar dat er binnenkort een supermarktketen interesse zal tonen waardoor de gadget ook in het straatbeeld zal opduiken.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing