Toeristisch Nederland lanceert campagne 'Hier moet je zijn'

Toeristisch Nederland lanceert campagne 'Hier moet je zijn'
  • B2b
  • 4 jun 2020 @ 15:39
  • 17700 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vakanties binnen Europa zijn vanaf 15 juni weer toegestaan. Toeristenbureau NBTC komt met een speciale campagne om het toerisme aan te jagen.

Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC: ‘Weliswaar verwachten we dat met deze versoepeling het toerisme in Nederland langzaam weer op gang komt, maar naar verwachting komen dit jaar toch 24,5 miljoen minder toeristen uit binnen- en buitenland naar Nederland als gevolg van de coronacrisis, zo blijkt uit recent NBTC-onderzoek. Feit blijft dus dat de toeristische sector keihard wordt geraakt door de coronacrisis. Vandaar dat toeristisch Nederland - parallel aan de inzet van acute steunmaatregelen - nu de voorlichtingscampagne ´Hier moet je zijn’ lanceert, die wijst op de vele uiteenlopende, veilige vormen van toerisme in ons land. Want Nederlanders willen niets liever dan er weer op uittrekken, maar dan wel veilig. Ons eigen land biedt volop mogelijkheden, zoals een weekje eropuit, weekendje weg, stedentrip, dagje wandelen of kitesurfen. Onder dit motto willen we naast Nederlanders ook Duitsers en Belgen weer inspireren voor zo’n veilige vakantie in Nederland.’

NBTC: Je hoeft niet naar ‘daar’, je vindt het allemaal ‘hier’

Met ‘Hier moet je zijn’ inspireren volgens Vranken toeristische ondernemers en marketeers in eerste instantie Nederlanders om prachtige onbekende plekken te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor ‘hier’ te kiezen. Vranken: ‘Hier in dit land, hier in deze regio, hier op deze plek. Maar we willen ook toeristen uit Duitsland en België̈ bereiken, want de versoepeling van de huidige coronamaatregelen zorgt ervoor dat Duitsers en Belgen ook weer langzaam vakanties naar Nederland durven te plannen. Nederland is voor hen een van de belangrijkste vakantiebestemmingen voor een korte vakantie. Ruim 40 procent van alle buitenlandse toeristen die naar Nederland komt, is afkomstig uit onze buurlanden.’

#HierMoetJeZijn

‘Dit is het uitgelezen moment om Nederlanders enthousiast te maken voor ons eigen land. ‘Hier moet je zijn’ is het mantra van een enthousiaste campagne en maakt van nood een grote deugd: wat begon als een beperking van reizen wordt nu een ontdekking van de rijkdom van ons ‘Hier’. Vandaar bedachten wij deze campagne ‘Hier moet je zijn’ in opdracht van toeristisch Nederland,’ aldus Lode Schaeffer, creatief directeur van Bureau Indie in Amsterdam.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken