[NMW] Marlijn van Straaten: 'Marketing wordt nog te vaak gezien als bijzaak'
- B2b
- 27 aug 2020 @ 13:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodEvenementZakelijk
- 27 aug 2020 @ 13:44
- Lucas Boon
Marlijn van Straaten (42) is vice president marketing communications bij horecabedrijf HMSHost. Haar talk op Nima Marketing Week biedt de bezoeker 'een persoonlijke ervaring op het snijvlak van marketing en leiderschap'.
Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Marlijn van Straaten spreekt op dinsdag 1 september om 10:00 uur in de Meelzolder.
Wat is het laatste nieuws bij HMSHost?
Corona heeft de rol van onze marketingafdeling veranderd naar een 'hoe vergaat het jullie'-gesprek. De rol van communicatie van en naar onze reizigers, partners en medewerkers werd ineens nog belangrijker. Op 1 juni konden we, vooral in Nederland, het merk ineens B2C communiceren. De nieuwe campagne 'return on attention' hebben we meer aandacht gegeven, want als je geen omzet overhoudt, kun je alleen nog meer letterlijk verbinden door contact te zoeken.
Voor welke marketinguitdaging staat HMSHost op dit moment en welke rol speel jij daarin?
Dat komt overeen met mijn persoonlijke motto: geef nooit op. Dus in plaats van 'kan niet' inspireer ik mijn team om in oplossingen te denken. Met aandacht, compassie en vanuit mededogen. En daarmee is de cirkel weer rond: echte aandacht maakt het verschil en laat dat nu net de communicatieboodschap zijn van HMSHost: terug naar aandacht.
Marketing wordt te vaak nog gezien als bijzaak of kostenpost. Terwijl marketing draait om het bouwen van een merk en daarmee ook het bouwen en groeien van de business. Het is de ultieme kans om je te onderscheiden als B2B-merk van een onderneming.
Nima Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?
Toegankelijk en duurzaam. Op deze manier is het evenement toegankelijk voor meer marketeers en kan de bezoeker de content tot zich nemen wanneer het hem of haar uitkomt.
Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?
Mijn talk biedt marketeers een persoonlijke ervaring op het snijvlak van marketing en leiderschap binnen een van de zwaarst getroffen bedrijven door corona in Nederland. Kernwoorden: krachtig en kwetsbaar.
Hoelang blijf je op de borrel na afloop hangen?
Samen met medemarketeers waarschijnlijk tot het einde.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing