[NMW] Marlijn van Straaten: 'Marketing wordt nog te vaak gezien als bijzaak'

[NMW] Marlijn van Straaten: 'Marketing wordt nog te vaak gezien als bijzaak'
  • B2b
  • 27 aug 2020 @ 13:44
  • 45230 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodEvenementZakelijk

Marlijn van Straaten (42) is vice president marketing communications bij horecabedrijf HMSHost. Haar talk op Nima Marketing Week biedt de bezoeker 'een persoonlijke ervaring op het snijvlak van marketing en leiderschap'.

Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Marlijn van Straaten spreekt op dinsdag 1 september om 10:00 uur in de Meelzolder.

Wat is het laatste nieuws bij HMSHost?

Corona heeft de rol van onze marketingafdeling veranderd naar een 'hoe vergaat het jullie'-gesprek. De rol van communicatie van en naar onze reizigers, partners en medewerkers werd ineens nog belangrijker. Op 1 juni konden we, vooral in Nederland, het merk ineens B2C communiceren. De nieuwe campagne 'return on attention' hebben we meer aandacht gegeven, want als je geen omzet overhoudt, kun je alleen nog meer letterlijk verbinden door contact te zoeken.

Voor welke marketinguitdaging staat HMSHost op dit moment en welke rol speel jij daarin?

Dat komt overeen met mijn persoonlijke motto: geef nooit op. Dus in plaats van 'kan niet' inspireer ik mijn team om in oplossingen te denken. Met aandacht, compassie en vanuit mededogen. En daarmee is de cirkel weer rond: echte aandacht maakt het verschil en laat dat nu net de communicatieboodschap zijn van HMSHost: terug naar aandacht.

Marketing wordt te vaak nog gezien als bijzaak of kostenpost. Terwijl marketing draait om het bouwen van een merk en daarmee ook het bouwen en groeien van de business. Het is de ultieme kans om je te onderscheiden als B2B-merk van een onderneming.

Nima Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?

Toegankelijk en duurzaam. Op deze manier is het evenement toegankelijk voor meer marketeers en kan de bezoeker de content tot zich nemen wanneer het hem of haar uitkomt.

Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?

Mijn talk biedt marketeers een persoonlijke ervaring op het snijvlak van marketing en leiderschap binnen een van de zwaarst getroffen bedrijven door corona in Nederland. Kernwoorden: krachtig en kwetsbaar.

Hoelang blijf je op de borrel na afloop hangen?

Samen met medemarketeers waarschijnlijk tot het einde.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken