[NMW] Tristan Albersen: 'Mijn talk gaat niet over psychologische theorieën'

[NMW] Tristan Albersen: 'Mijn talk gaat niet over psychologische theorieën'
  • B2b
  • 15 jul 2020 @ 08:00
  • 28509 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketingEvenement

Tristan Albersen van Micazu - een online platform waar Nederlandstalige eigenaren van een vakantiehuis zelf hun vakantiehuis kunnen verhuren aan anderen - is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op dinsdag 1 september om 15:30 uur in Loods8 van DeFabrique in Utrecht.

Voor wie je niet kent…wie is en wat doet Tristan Albersen?
Ik ben 35 jaar jong, senior commercial operations bij Micazu en een marketingfan. Ik kijk niet naar de begaande paden, maar wat nog niet is gedaan.
Mijn specialisme zit hem in e-mailmarketing en marketing automation. Voor alles wat ik maak/bedenk, heb ik een recept, namelijk:

85% database-analyse
10% kijken naar wat de markt doet
5% onderbuikgevoel

Wat vind je van de hybride opzet van NMW?
Ik vind deze opzet leuk omdat je als bezoeker meer keuze hebt qua aanbod. Ik zie het meer als een Pink Pop; je gaat echt kijken wanneer jouw artiest komt en daar koop je een kaartje voor.

Waar ga je het tijdens NMW over hebben?
Ik ga het hebben over e-mail combineren met dataplatforms. Dit is een nieuwe en interessante ontwikkeling die je marketing nog sterker maakt. Door gebruik te maken van data en het slim inrichten van campagnes, kun je ervoor zorgen dat je meer komt te weten over de ontvanger, zoals, in welke fase van de klantreis deze zich bevindt en welke voorkeuren/behoeftes deze heeft. Een gouden ticket naar relevante content, hoge openratio’s en verhoogde conversies. Daarbij geef ik een kijkje in de keuken van Micazu en de resultaten die wij behalen door deze twee platformen te combineren.
Ik sta ingepland op dinsdag 1 september om 15:30 uur in Loods8; save the best for last. 😉

Waarom moet iedereen naar jouw talk komen en dan met name marketeers?
De waarom is aan alle marketeers zelf te bepalen, maar mocht je overtuiging zoeken, dan zou ik zeggen, kom naar mij. Mijn talk gaat niet over psychologische theorieën; wij marketeers zijn geen psychologen maar analisten. Ik wil marketeers laten zien wat erbij komt kijken wanneer je de overstap maakt naar een customer data platform. In deze talk laat ik zien hoe je groeit naar een dergelijk systeem en wat je er mee kunt bereiken.

En welke talk raad je de marketeer aan (naast die van jezelf natuurlijk)?
Dan zou ik gaan voor Rock the Stage! Zo presenteer je met power van Frans Reichardt. Frans is iemand die echt kan laten zien hoe jij als marketeer jouw presentaties beter kunt maken. Dit kan je ook helpen bij je pitch voor klanten en/of directie.

Hoe ben je tot dusver de coronacrisis doorgekomen?
Goed. De crisis heeft Micazu de kans gegeven zaken in een stroomversnelling te brengen. Wij zijn achter de schermen hard aan het werk om hele gave innovatieve acties op te zetten.

Heb je nog nieuws?
Heel veel, maar dat hoor je dinsdag1 september om 15:30 in Loods8 😉

Nima Marketing Week 2020 vindt plaats op 1, 2 en 3 september in DeFabrique in Utrecht. Deze ruim opgezette locatie biedt genoeg ruimte om gedurende 6 dagdelen op 1,5 meter bezoekers te ontvangen en zo de RIVM-maatregelen goed te handhaven. Ben jij er ook bij op 1,2 of 3 september? Meerdere dagdelen of dagen? Offline of online, allebei? Schrijf je nu in via nimamarketingweek.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken