Offspring Media en Markteffect starten samenwerking
- B2b
- 19 aug 2020 @ 10:51
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 19 aug 2020 @ 10:51
- Nanny Kuilboer
Online uitgeverij Offspring Media en marktonderzoeksbureau Markteffect slaan de handen ineen.
Na een geslaagde pilot gaan de bedrijven de samenwerking verder uitbreiden in de vorm van een gemeenschappelijke marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen.
Nationaal Borstvoeding Onderzoek 2020
Afgelopen weken werd het Nationaal Borstvoeding Onderzoek 2020 uitgevoerd door Offspring Media in samenwerking met Markteffect. Deze eerste inventariserende samenwerking bleek met bijna 4.000 respondenten (waaronder 1.000 zwangere vrouwen) een succes. Het onderzoek rondom de Wereld Borstvoeding Week werd binnen een aantal dagen uitgevoerd en is daarmee direct het grootste onderzoek naar borstvoeding in Nederland.
Mathijs Visser (Offspring Media): ‘Als snel groeiende online uitgeverij met verschillende platformen voor zwangere vrouwen, moeders en gezinnen in Nederland, Vlaanderen en Duitsland bieden we bedrijven allerlei mogelijkheden om met onze doelgroep in contact te komen. We krijgen daarbij ook regelmatig aanvragen voor marktonderzoek. Door de exclusieve samenwerking met Markteffect kunnen we hen hiervoor inschakelen en gebruik maken van hun jarenlange onderzoekservaring. Dit is direct een meerwaarde voor onze klanten en dus ook voor ons bedrijf.’
De samenwerking tussen Offspring Media en Markteffect richt zich op het aanbieden van diverse marktonderzoeken voor bedrijven – bijvoorbeeld doelgroepen, behoeftenonderzoek en PR-onderzoek - en anderzijds op kant-en-klare onderzoeksproducten zoals een naamsbekendheidmeting, campagne-effectmeting en concept-toetsing.
Hans de Jong (Markteffect): ‘Markteffect staat bekend in de markt als specialist in het bereiken van uitdagende doelgroepen. Dat doen we traditioneel via online panels, via ons callcenter en veldwerkteam. Daarnaast zoeken we nadrukkelijk de samenwerking met bedrijven die toegang hebben tot niche doelgroepen. Offspring Media is zo’n bedrijf en geeft ons toegang tot een zeer interessante doelgroep bestaande uit zwangere vrouwen, moeders en gezinnen. Uit onze eerste pilot blijkt direct de enorme potentie van onze samenwerking. De hoge responsecijfers, betrokkenheid van de doelgroep en de kwaliteit van de data viel direct op.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing