Offspring Media en Markteffect starten samenwerking

Offspring Media en Markteffect starten samenwerking
  • B2b
  • 19 aug 2020 @ 10:51
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Onderzoek

Online uitgeverij Offspring Media en marktonderzoeksbureau Markteffect slaan de handen ineen.

Na een geslaagde pilot gaan de bedrijven de samenwerking verder uitbreiden in de vorm van een gemeenschappelijke marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen.

Nationaal Borstvoeding Onderzoek 2020

Afgelopen weken werd het Nationaal Borstvoeding Onderzoek 2020 uitgevoerd door Offspring Media in samenwerking met Markteffect. Deze eerste inventariserende samenwerking bleek met bijna 4.000 respondenten (waaronder 1.000 zwangere vrouwen) een succes. Het onderzoek rondom de Wereld Borstvoeding Week werd binnen een aantal dagen uitgevoerd en is daarmee direct het grootste onderzoek naar borstvoeding in Nederland.

Mathijs Visser (Offspring Media): ‘Als snel groeiende online uitgeverij met verschillende platformen voor zwangere vrouwen, moeders en gezinnen in Nederland, Vlaanderen en Duitsland bieden we bedrijven allerlei mogelijkheden om met onze doelgroep in contact te komen. We krijgen daarbij ook regelmatig aanvragen voor marktonderzoek. Door de exclusieve samenwerking met Markteffect kunnen we hen hiervoor inschakelen en gebruik maken van hun jarenlange onderzoekservaring. Dit is direct een meerwaarde voor onze klanten en dus ook voor ons bedrijf.’

De samenwerking tussen Offspring Media en Markteffect richt zich op het aanbieden van diverse marktonderzoeken voor bedrijven – bijvoorbeeld doelgroepen, behoeftenonderzoek en PR-onderzoek - en anderzijds op kant-en-klare onderzoeksproducten zoals een naamsbekendheidmeting, campagne-effectmeting en concept-toetsing.

Hans de Jong (Markteffect): ‘Markteffect staat bekend in de markt als specialist in het bereiken van uitdagende doelgroepen. Dat doen we traditioneel via online panels, via ons callcenter en veldwerkteam. Daarnaast zoeken we nadrukkelijk de samenwerking met bedrijven die toegang hebben tot niche doelgroepen. Offspring Media is zo’n bedrijf en geeft ons toegang tot een zeer interessante doelgroep bestaande uit zwangere vrouwen, moeders en gezinnen. Uit onze eerste pilot blijkt direct de enorme potentie van onze samenwerking. De hoge responsecijfers, betrokkenheid van de doelgroep en de kwaliteit van de data viel direct op.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken