Noud van Alem naar Floryn

Noud van Alem naar Floryn
  • B2b
  • 23 nov 2020 @ 13:21
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaZakelijk

Noud van Alem is aangesteld als de nieuwe chief marketing officer van mkb-financier Floryn. Hij werkte hiervoor in soortgelijke functies bij onder meer Google, Uber en meest recent Zivver.

Bij Floryn wordt Van Alem verantwoordelijk voor 'de gehele internationale marketingstrategie', met als doel om van het bedrijf 'een van de leidende Europese fintech-merken' te maken. Van Alem is voormalig marketing director van Uber en bekleedde als leidinggevende in tien jaar tijd verschillende marketingfuncties bij Google.

In een tijd waarin kredietverstrekkers het zwaar hebben, is het percentage oninbare leningen bij Floryn nog steeds minder dan 2%, aldus het bedrijf. Van Alem: 'Mijn visie is om van Floryn een merk te maken dat klanten helpt groeien in brede zin. Financiering is daar een belangrijk onderdeel van, maar we moeten veel verder gaan. Groei bewerkstellig je met verschillende componenten: een goed team, productinnovatie, financiële slagkracht, een slimme inzet van die middelen en welke propositie je ermee in de markt zet.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken