[branded content] Held op sokken voor een betere wereld

[branded content] Held op sokken voor een betere wereld
  • B2b
  • 17 dec 2020 @ 11:12
  • 25237 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 17 dec 2020 @ 11:12
  • 25237 x gelezen
  • Sales

Dit verhaal begint onder water waar kilometers visnetten op de zeebodem liggen en daar veel schade aanrichten. Vrijwilligers duiken deze netten op en het mooie is dat ze verwerkt worden tot garens en uiteindelijk tot mooie, comfortabele sokken.

Tekst  BBP Media  |  Foto  Zuiver Beeld

Healthy Seas Socks koos Sidekix voor het ontwikkelen, bedrukken en maken van de verzendverpakkingen en aansluitend de opslag en verzending.

Anderhalf jaar geleden leerden Healthy Seas Socks en Sidekix elkaar kennen via een gezamenlijke klant. Het bleek het begin van een mooie samenwerking. “Wij waren op zoek naar een partij die ons kon helpen bij het maken van een verzendverpakking  voor een grote afnemer,” vertelt Leonie Dankers, brandmanager bij Healthy Seas Socks. “Bij die eerste opdracht ging het om het ontwerpen, produceren en inpakken van een set van vier paar sokken, daarnaast zorgen ze voor de opslag en verzending.”

Spooknetten

Healthy Seas Socks is een duurzaam sokkenmerk van Star Sock waarbij oude visnetten verwerkt worden tot garens waar weer sokken van worden gemaakt. “Onze directeur, Eric Roosen, stond aan de wieg van de oprichting van het Healthy Seas initiatief dat spooknetten opduikt uit de oceanen. Dat zijn visnetten die zijn verloren, losgeslagen of achterlaten, op de zeebodem terecht komen en daar enorme schade aanrichten aan riffen en zeebewoners.”

Het initiatief brengt belanghebbenden bij elkaar. Ze koppelen duikers, visserijen, NGO’s en overheden voor samenwerking aan een schonere zee en een beter milieu. De drie founding partners van het Healthy Seas initiatief bundelen hun persoonlijke krachten met die van bergings-, recycling- en productiebedrijven en dat leidt tot innovatieve producten. Het bedrijf Aquafil verwerkt de visnetten tot hoogwaardige grondstof en maakt daar onder andere garens van. Samen met GOTS biologische katoen verwerkt Healthy Seas Socks het tot hoogwaardige sokken. Van schadelijk afval uit de zee naar duurzame sokken en bovendien gaat een deel van de opbrengst naar nieuwe duikexpedities.

Vriendje van de zee

Naast het merk Healthy Seas Socks, dat nu alleen nog bestaat uit een volwassenen collectie, heeft Star Sock ook aan jonge kinderen gedacht. Een uniek doosje met twee paar   kindersokken in de maat 27-30, wordt aangevuld met het kinderboekje ‘Vriendje van de Zee’. Een hartverwarmend verhaal over hoe een jongen het geniale plan bedacht om van oude visnetten comfortabele sokken te maken.

Het door Sidekix ontwikkelde doosje is van duurzaam karton en precies op maat gemaakt zodat twee paar kindersokken, het kinderboekje en een inlay er perfect inpassen. Het design is zo ontwikkeld dat het geschikt is voor verkoop in de retail.  En ook hier is de opbrengst een extra ondersteuning voor het Healthy Seas initiatief.

“De samenwerking bevalt zo goed dat bij nieuwe projecten intern vrijwel meteen de naam Sidekix valt voor de verdere uitwerking”

“Bij Sidekix houden we van dit soort projecten waar we van begin tot einde bij betrokken zijn,” legt Romy Reins, accountmanager van Sidekix, uit. “Voor ‘Vriendje van de zee’ en de sokjes is het een aantrekkelijk doosje geworden van duurzaam FSC-karton. Vervolgens hebben we de eerste 20.000 doosjes geassembleerd. Hiervan zijn er 10.000 stuks op maat gerealiseerd voor een specifieke klant en 10.000 doosjes voor overige klanten. Een perfecte klus ook voor onze Giftwrap 3000 machine, die hier een mooi ingepakt cadeautje van heeft gemaakt.”

Ook transparant

Vanzelfsprekend willen opdrachtgevers precies weten hoe het gaat met de voorraden, bestellingen en verzendingen. “Als klant kunnen we ieder moment in het systeem van Sidekix kijken hoe het staat met onze voorraden en bestellingen,” vertelt Leonie Dankers. “Weten wat de omloopsnelheid is van de verschillende sokken is bijvoorbeeld belangrijke input bij het samenstellen van de nieuwe collectie. Toegang tot rapportages en cijfers hebben we dus continu en daarnaast hebben we eigenlijk wekelijks wel persoonlijk contact. Alles bij elkaar maakt het de samenwerking heel prettig en effectief.”

Sidekick

Healthy Seas Socks is tevreden, dat mag duidelijk zijn. Leonie Dankers: “De samenwerking bevalt zo goed dat bij nieuwe projecten intern vrijwel meteen de naam Sidekix valt voor de verdere uitwerking. Zo zijn we nu bezig met ‘Pick your Socks’, dat wordt een online shop voor Healthy Seas Socks waarvoor Sidekix de verpakking en verzending gaat doen. We kijken ook naar de mogelijkheid van giftboxes en ook daar gaan we Sidekix voor inzetten.”

Romy Reins is blij om dat te horen: “Onze naam is niet voor niets Sidekix: we willen de sidekick zijn voor onze klanten. Als vertrouwde, vaste sparringpartner meedenken, creatieve voorstellen doen en uitwerken en natuurlijk ook uitvoeren. En eerlijk is eerlijk: zo’n mooi duurzaam project als Healthy Seas Socks geeft de samenwerking in dit geval nog een extra dimensie.”

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Sidekix

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken