VenturesOne Group en Unknown Group fuseren

VenturesOne Group en Unknown Group fuseren
  • B2b
  • 4 feb 2021 @ 09:48
  • 14152 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ZakelijkMarketing

VenturesOne Group en Unknown Group hebben officieel een fusie aangekondigd. Het nieuw gefuseerde bedrijf zal verder gaan onder de naam Unknown Group met locaties in Den Haag en Singapore.

Unknown is een early stage venture capital en business development organisatie. Unknown ondersteunt ondernemers en industrie leiders bij het succesvol vermarkten van innovaties: een 'Venture Engine'. Unknown’s ervaring in startup scouting en corporate venturing, gecombineerd met de investerings-expertise van VenturesOne, versterkt naar eigen zeggen 'de ambitie om het succes te vergroten van innovaties die lokale en globale uitdagingen aanpakken.'

VenturesOne heeft over de afgelopen jaren een divers portfolio opgebouwd en bedrijven succesvol opgeschaald van vroege fase tot beursgang. Hun portfolio bevat onder andere marktleider in programmatic advertising– JustPremium, pionier in mechanische exoskeletten – Skelex, fabrikant van natuurlijke huidverzorging en cosmetica – Naif, leverancier van data-analyse van satelliet- en luchtfoto's – Geospatial Insight en deelnemingen in Food, Educatie en Insurtech.

Sinds de oprichting in 2008 heeft Unknown Group vanuit Nederland een groot wereldwijd netwerk opgebouwd in innovatie en ondernemerschap. Unknown werkt met meer dan 200 corporate- en overheidsorganisaties bij het schalen van hun open innovatie en corporate venturing activiteiten waaronder DSM, Fujitsu en Navo, aldus de groepsleiding. 'Unknown’s wereldwijde startup competitie, “Get in the Ring”, geeft toegang tot startups en getalenteerde oprichters in meer dan 220 steden. Get in the Ring is een wereldwijd platform voor duizenden ondernemers om jaarlijks hun oplossingen te testen, valideren en schalen.' Winnaars van vorige edities van Get in the Ring zijn ondermeer de geautomatiseerde visvoermachine-fabrikant eFishery uit Indonesië, een producent van sprinkhanen voor de voedselindustrie Hargol FoodTech uit Israël en de braille-horloge maker Dot Incorporate uit Zuid-Korea. 

Unknown Group’s portfolio bevat de Global School for Entrepreneurship – een geaccrediteerde hogeschool met een vier jaar durende full-time bachelor opleiding op ondernemerschap en Cupola XS – een kennis en innovatiecentrum voor het MKB gevestigd in de gerenoveerde koepelgevangenis van Haarlem. 

'Unknown staat voor het ondersteunen van bedrijven die wereldwijd impact willen maken door een organisch en financieel duurzaam groeipad', zegt Hendrik Halbe, ceo van Unknown Group. 'Wij staan schouder aan schouder met oprichters van impactvolle bedrijven, met skin in the game, om hen te ondersteunen in hun groei met een wereldwijd netwerk en decennia aan ondernemerservaring', vult Edward de Jager, chairman van Unknown Group, tenslotte aan.
(PvWK, foto: Pexels / Pixabay)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken