Philips viert 130-jarig bestaan

Philips viert 130-jarig bestaan
  • B2b
  • 17 mei 2021 @ 11:45
  • 8141 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieEvenement

Zorgtechnologiemerk Koninklijke Philips viert deze week zijn 130-jarige bestaan. Om de gebeurtenis luister bij te zetten gaat Philips 'De Lichtstad' Eindhoven een kunstwerk aanbieden van co-founder Gerard Philips.

Het beeld zal later worden onthuld in het centrum van Eindhoven op een nieuw ontwikkelde openbare locatie. Gerard Philips, die samen met zijn vader Frederik Philips het bedrijf oprichtte d.d. 15 mei 1891 in Eindhoven, startte in deze stad ook de onderzoekslaboratoria van het bedrijf, waar honderden innovaties met wereldwijde impact werden ontwikkeld. Om te beginnen natuurlijk met de gloeilamp.

Talloze innovaties
Ook de Eindhovense voetbal- en sportclub PSV werd in 1913 opgericht door Philips. Het merk heeft zich anno 2021 getransformeerd tot specialist in medische technologie, waaronder diagnosesystemen en beademingsapparatuur. De lichtdivisie en de chipactiviteiten werden afgestoten, ook de tak voor huishoudelijke apparatuur werd recent verkocht aan een Chinees bedrijf. Dat mag de merknaam voorlopig nog in licentie gebruiken. 'Het 130-jarig bestaan van de onderneming is een viering van de voortdurende innovatiereis die Philips in staat heeft gesteld het leven van zoveel mogelijk mensen over de hele wereld positief te beïnvloeden', reageert topman Frans van Houten in DFT. Philips boekte in 2020 een omzet van 17,3 miljard euro en heeft ongeveer 77.000 werknemers in dienst met verkoop- en servicepunten in ruim honderd landen.
(PvWK, bronnen: Philips, DFT, foto: Flicker / Gerard Stolk)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken