NMD2021: 'Hoe een gebrek aan branding je campagne om zeep kan helpen'

NMD2021: 'Hoe een gebrek aan branding je campagne om zeep kan helpen'
  • B2b
  • 12 aug 2021 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementOnderzoek

Bart Massa en Jelmer Wit, respectievelijk Business Manager en Client Consultant bij marktonderzoekbureau Validators, nemen tijdens Nima Marketing Day op donderdag 9 september in DeFabrique in Utrecht een van de vele presentaties voor hun rekening. Een korte kennismaking.

Bart Massa is Business Manager en MT-lid bij Validators. Met een voorliefde voor het in kaart brengen van (onbewust) consumentengedrag helpt Bart merken met het oplossen van strategische merk- en communicatievraagstukken voor de lange en korte termijn.
Jelmer Wit heeft een grote interesse in consumentenwetenschappen en ervaring opgedaan bij verschillende FMCG-merken. Hij is expert op het gebied van onbewust consumentengedrag en campagne-effectmetingen.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Massa: ‘Ik ben fan van het delen van kennis. En wij verzamelen enorm veel kennis middels onze onderzoeken, kennis die kan helpen om merken te laten groeien. NMD is een prachtig podium om een groot publiek te bereiken.’

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Wit: ‘Corona zorgde afgelopen jaar voor een eenheidsworst aan communicatie. Sinds dit jaar zien we dat bedrijven het weer aandurven buiten de gebaande coronapaden te communiceren. Sommige zijn hier heel goed in geslaagd, andere wat minder.’

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Massa: ‘Uiteraard. We zijn zelf onderzoek gaan doen naar het effect van de pandemie op het consumentengedrag. Onze Monitor Consumentengedrag hield dat bij. Deze informatie delen wij wekelijks gratis via de website van MarketingTribune met de marketeers van Nederland. Dit zodat ook zij weten welke marketingkoers te varen.’

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Wit: ‘Ik maak dankbaar gebruik van de mogelijkheid te leren van anderen. NMD biedt deze mogelijkheid én is nog gezellig ook!’

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jullie NMD-verhaal gaat?
Massa: ‘Marketing is een spel tussen de marketeer en de consument. Door goed te begrijpen hoe de doelgroep marketing consumeert, haal je meer rendement uit elke marketingeuro. Wij gaan je daar handige tips voor geven.’

Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Wit: ‘Als marketeer loop je altijd het risico je euro’s te verspillen aan niet-effectieve communicatie. Met onderzoek kijk je door de ogen van de consument, zodat deze kans aanzienlijk vermindert.’

‘Ooh ja, die ene EK-reclame met die voetballer’ - Hoe een gebrek aan branding je campagne om zeep kan helpen
99,9% van de tijd zijn consumenten niet bezig met jouw merk. Hoe verover je dan toch dat felbegeerde plekje in het consumentenbrein? BN’ers, slogans en merklogos helpen je daarbij, maar hoe zet je ze in? We gebruiken onder andere deepfake om brandingeffecten te ontrafelen en jou te helpen jouw merk in het brein van jouw doelgroep te vestigen.


Ook aanwezig zijn bij Nima Marketing Day 2021 op donderdag 9 september in DeFabrique in Utrecht? Verzeker u dan vandaag nog van een toegangsbewijs!

Maak ook kennis met enkele andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'
Laurens Miedema van Gamma
Helma Verdaat van Sidekix
Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
Cas Biesta van Ajax
Rajiv Laigsingh van Bringly
Pieter Kopmels van DSM
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van Hak
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken