Campagne Funda richt zich expliciet op verkopers

Campagne Funda richt zich expliciet op verkopers
  • B2b
  • 13 sep 2021 @ 14:17
  • 13884 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Funda, onder andere bekend als platform voor woningzoekers, lanceert de campagne om meer bekendheid te geven aan de relevantie en betekenis van niet alleen het platform, maar ook die van verkoopmakelaars voor (potentiële) verkopers.

Onder het thema ‘Meer in huis’ brengt funda naar eigen zeggen ‘op een laagdrempelige manier de complexiteit in beeld waar woningverkopers mee te maken krijgen vanaf het moment dat ze verkoop in overweging nemen.’ Funda gaat in op de waarde-indicatie, het bereiken van kopers, het onderhandelingsproces en het vinden van een makelaar.

Drie relevante producten die funda hiervoor in de etalage zet, zijn de Waardecheck – die een snelle indicatie van de woningwaarde geeft – en het contentplatform Meer Weten. Als derde noemt het platform Makelaar Zoeken, een tool voor het vinden van een makelaar die aansluit bij de wensen van de verkoper.

Met deze campagne willen we hen wijzen op alle content en producten die wij op ons platform beschikbaar hebben voor verkopers

Quintin Schevernels, CEO funda: ‘Wij merkten de afgelopen periode meer en meer dat de krapte op de woonmarkt veel vragen oplevert voor consumenten die overwegen hun woning te gaan verkopen. Met deze campagne willen we hen wijzen op alle content en producten die wij op ons platform beschikbaar hebben voor verkopers.’

De positionering van het woningplatform naar (potentiële) woningverkopers betekent niet dat zij hun woning zelf op funda kunnen zetten: plaatsing blijft gekoppeld aan samenwerking met een makelaar vanwege de specifieke kennis en expertise die hij of zij biedt.

Net als voor de in juni gelanceerde campagne over lokale inzichten werkt funda’s creatieve team ook voor deze campagne samen met XXS. Dit bureau is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het overkoepelende concept Meer in huis. Bureau Zigt zorgt wederom voor de mediastrategie, -planning en -executie. De campagne wordt crossmediaal ingezet in een mix van tv, radio, onlinevideo en banners op geselecteerde socialmediakanalen.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken