Verdere uitbreiding elektrische vloot DHL
- B2b
- 14 okt 2021 @ 14:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMVODistributie
- 14 okt 2021 @ 14:31
- Peter van Woensel Kooy
DHL Parcel heeft 400 Toyota’s Proace Electric toegevoegd aan zijn vloot. Daarmee komt het totale aantal elektrische voertuigen van DHL in Nederland uit op 1400 en DHL heeft daarmee de grootste elektrische vloot.
De officiële overdracht vond plaats in Dordrecht waar DHL zijn negentiende, ook geheel duurzame, sorteercentrum voor pakketten bouwt. Wouter van Benten, ceo DHL Parcel Benelux ontmoette in Dordrecht Jan Christiaan Koenders, managing director Louwman & Parqui (Toyota Nederland). Wouter van Benten: 'Deze toevoeging van 400 elektrische bestelauto’s past in ons beleid waar we maximaal CO2 reduceren en het restant volledig compenseren. In 2025 is ons hele wagenpark toegerust op elektrisch bezorgen in de wijken.'
Deze investering maakt volgens DHL deel uit van een uitgebreid programma van 350 miljoen euro die gestoken wordt in elektrificatie van de vloot, duurzame bouw van sorteercentra en 26 nieuwe CityHubs.
(PvWK)
Op de foto hierboven: Wouter van Benten (links) ontmoette in Dordrecht Jan Christiaan Koenders, Managing Director Louwman & Parqui (Toyota Nederland).
Over DHL
'DHL is wereldwijd het toonaangevende merk in logistiek. De divisies van DHL bieden klanten expertise in nationale en internationale expres- en pakketzendingen, e-commerce- en fulfillmentdiensten, lucht- en zeevracht, transport via de weg en het spoor en industrieel supply chain management. Het wereldwijde netwerk omspant meer dan 220 landen met 400.000 medewerkers en verbindt mensen en bedrijven op een veilige en betrouwbare manier, wat handelsstromen ten goede komt. Met specifieke oplossingen voor groeimarkten en industrieën zoals technologie, life science en gezondheidszorg, engineering, energie, automobiliteit en retail; is DHL overduidelijk gepositioneerd als ‘het logistieke bedrijf voor de hele wereld’.mDHL maakt deel uit van Deutsche Post DHL Group. De groep boekte in 2020 een omzet van meer dan 66 miljard euro. Met het oog op maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de samenleving en het milieu, draagt de groep bij aan het streven naar emissievrije logistiek in 2050.'
(bron: DHL)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- distributie
- e-car
- DHL
- links
- Louwman & Parqui
- carfleet
- milieu
- Cityhub
- Dordrecht
- uitstootvrij
- Jan Christiaan Koenders
- Wouter van Benten
- Toyota Nederland
- vloot
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing