Mark Voncken naar Brabantia

Mark Voncken naar Brabantia
  • B2b
  • 25 nov 2021 @ 09:54
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Per 1 november 2021 is Mark Voncken de nieuwe Chief Marketing & Innovation Officer bij Brabantia. Hiervoor was hij Consultant bij Metyis en vervulde hij diverse internationale marketing- en directieposities bij Procter & Gamble en FrieslandCampina.

In zijn nieuwe rol bij Brabantia wordt Voncken verantwoordelijk voor alle marketing, innovatie, digitalisering en IT. Tijn van Elderen, CEO Brabantia: ‘Brabantia is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een internationaal designmerk dat bekend staat om zijn praktische, stijlvolle en duurzame keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen. Een aantal jaar geleden zijn we gestart met de herpositionering van Brabantia. Ik ben trots op waar we nu staan, maar de markt en de wensen van onze consumenten veranderen snel. Het is dan ook essentieel om ons merk en onze producten door te blijven ontwikkelen en stappen te blijven zetten op de verdere digitaliseren van ons merk en onze organisatie. Ik ben blij dat Mark Voncken ons managementteam komt versterken en ik kijk er naar uit om samen met hem en zijn team de volgende stappen zetten.’

Familiebedrijf Brabantia startte met de productie van melkbussen

Het familiebedrijf startte in 1919 als Van Elderen & Co in Aalst, Brabant, met de productie van melkbussen, kannen, zeven en trechters. De eerste pedaalemmers werden gemaakt in 1952. Voncken: ‘Brabantia is een prachtig familiebedrijf. Ik kijk er naar uit om in de komende periode te werken aan de doorontwikkeling van het merk en de nieuwe producten. Mensen besteden gemiddeld zeven jaar van hun leven aan het huishouden. Met Brabantia proberen we dat leven en de klusjes net wat mooier, plezieriger en duurzamer te maken.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken