Oranje Fonds: jij doet ertoe
- B2b
- 1 nov 2021 @ 10:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 nov 2021 @ 10:15
- Sjaak Hoogkamer
Het Oranje Fonds lanceert een nieuwe campagne die wijst op sociale initiatieven voor mensen die het tijdelijk of al langer moeilijk hebben.B.R.A.I.N. Creatives ontwikkelde het creatieve concept.
De campagne omvat meer dan honderd verschillende outdooruitingen, advertenties, online posts en IM’s die tegen allemaal verschillende mensen zeggen: jij doet ertoe.
Hun namen zijn niet willekeurig gekozen, maar horen bij de verschillende sociale initiatieven die het Oranje Fonds steunt.
Zij staan volgens het fonds symbool voor de veelheid aan mensen die betrokken zijn bij initiatieven als deze in het hele land en er dus toe doen. De tv-commercial vertelt het verhaal van één van hen. Een alleenstaande moeder die met een zetje van zo’n initiatief uit haar isolement kwam en nu weer ervaart dat ze ertoe doet. In de commercial verrast Het Oranje Fonds samen met street artist Michel Velt moeder Camelia met een metershoog streetart portret. Zijn kunstwerk laat zien hoe zij er nu gelukkig weer voor staat: trots en krachtig. Het ontroerende, waargebeurde moment van de onthulling staat centraal in de film en in de langere video’s die online te zien zijn. Aan de film is niets geacteerd: de mensen, het kunstwerk en de verrassing zijn allemaal echt. Het kunstwerk werd gemaakt in streetartmuseum Straat, waar de film ook grotendeels geschoten is. Tobias Corba (Bandit) regisseerde, B.R.A.I.N. Creatives ontwikkelde het creatieve concept.
Als grootste sociaal fonds van Nederland versterkt en verbindt het Oranje Fonds naar eigen zeggen zulke mensen en initiatieven. Met financiële steun, maar juist ook met kennis en advies. Met deze nieuwe campagne wil het Oranje Fonds zorgen dat meer mensen en organisaties het belang van zulke initiatieven gaan (in)zien.
Eyeopener
‘Dit is precies wat ik deze eerste maanden bij het Oranje Fonds heb mogen ontdekken,’ zegt Annette Reijersen van Buuren, sinds maart 2021 Hoofd Communicatie & Merk bij het Fonds. ‘Het is indrukwekkend hoeveel mensen in ons land sociale initiatieven opzetten om te zorgen dat niemand er alleen voor staat in onze samenleving. En hoe hard dat sociale werkveld werkt om te zorgen dat mensen mee kunnen doen. Zij doen er echt toe. Net zoals het voor mij een eyeopener was dat het Oranje Fonds deze initiatieven versterkt met veel meer dan alleen financiering, vormt het nu de basis van deze campagne om de inhoudsbekendheid van ons merk te vergroten. #jijdoetertoe vertelt het echte verhaal van het Oranje Fonds. Over mensen zoals jij en ik, over initiatiefnemers die van grote betekenis zijn voor anderen en over wat het Oranje Fonds op zijn beurt voor deze initiatiefnemers betekent.’
CREDITS
Verantwoordelijk bij het Oranje Fonds
Annette Reijersen van Buuren – Hoofd Communicatie & Merk
Rosanne Prinsen – Brandmanager
Floris Zijlstra – Adviseur Digitale strategie
Creatief concept & strategie - B.R.A.I.N. Creatives
Deborah Bosboom - creative/art director
Tim den Heijer - copy & strategy
Eveline Herklots - producer
Film - Bandit Amsterdam
Hannah Padding - producer
Tobias Corba - regisseur
Online - Yalt
Sjoerd Reijnen
Media - Zigt
Jack van den Burger
Street art
Street artist: Michel Velt
Straat museum: David Roos
DTP – Romijn Design
Bob van Kordelaar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing