Alibaba Group heeft het streven in 2030 CO2-neutraal te zijn
- B2b
- 20 dec 2021 @ 08:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 20 dec 2021 @ 08:57
- Nanny Kuilboer
Alibaba Group Holding Limited belooft om tegen 2030 CO2-neutraal te zijn met eigen activiteiten en lanceert een Scope 3+-doelstelling: een initiatief dat moet leiden tot 1,5 gigaton aan uitstoot minder in 2035.
Scope 1-emissies zijn directe CO2-emissies die afkomstig zijn van bronnen die worden gecontroleerd door of eigendom zijn van een organisatie (bijvoorbeeld emissies die verband houden met de verbranding van brandstof in boilers, ovens, voertuigen).
Scope 2-emissies zijn indirecte CO2-emissies die verband houden met de aankoop van elektriciteit, stoom, warmte of koeling.
Scope 3-emissies zijn het resultaat van activiteiten van activa die geen eigendom zijn van of niet worden beheerd door de beherende organisatie, maar die de organisatie indirect beïnvloedt in de waardeketen.
Details over de doelstellingen, inclusief de denkwijze en definitie van het nieuw geïntroduceerde concept van Scope 3+, worden gedeeld in het Alibaba Carbon Neutrality Action Report. Alibaba streeft ernaar om jaarlijks updates te geven, waarbij de voortgang wordt geverifieerd door erkende registeraccountants. ‘Wij hebben de ambitie om een drijvende kracht te zijn voor positieve, innovatieve verandering in de samenleving. Onze ESG-strategie is gebaseerd op onze missie om een goed bedrijf te zijn dat 102 jaar zal leven en het is de vitale basis voor de toekomstige ontwikkeling van Alibaba’, aldus Daniel Zhang, voorzitter en CEO van Alibaba Group. ‘We zullen onze unieke invloed als wereldwijd platform gebruiken om acties en gedragsveranderingen te realiseren onder consumenten, handelaren en partners in zowel China als over de hele wereld. Hierbij maken wij gebruik van onze vernieuwde Scope 3+-doelstelling om 1,5 gigaton aan CO2-emissies te verminderen tegen 2035.’
Alibaba Cloud krijgt hogere doelstelling
Alibaba Group streeft naar CO2-neutraliteit in Scope 1- en 2-uitstoot in 2030 en heeft de doelstelling om 50% van de koolstofuitstoot in Scope 3 tegen 2030 te verminderen, waarin de niveaus in 2020 als basislijn dienen. Alibaba Cloud zal zelfs een hogere Scope 3-doelstelling krijgen en streeft naar CO2-neutraliteit in 2030 in alle drie de scopes. Alibaba Group heeft zich hiervoor aangesloten aan het Science Based Targets intiative (SBTi) en heeft zijn uitstootmaatregelen en -strategie afgestemd op de ‘Business Ambition for 1.5°C’-belofte; een doelstelling om de gevolgen van klimaatverandering te vermijden, zoals beschreven in het Akkoord van Parijs van 2015.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing