Alibaba Group heeft het streven in 2030 CO2-neutraal te zijn
- B2b
- 20 dec 2021 @ 08:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 20 dec 2021 @ 08:57
- Nanny Kuilboer
Alibaba Group Holding Limited belooft om tegen 2030 CO2-neutraal te zijn met eigen activiteiten en lanceert een Scope 3+-doelstelling: een initiatief dat moet leiden tot 1,5 gigaton aan uitstoot minder in 2035.
Scope 1-emissies zijn directe CO2-emissies die afkomstig zijn van bronnen die worden gecontroleerd door of eigendom zijn van een organisatie (bijvoorbeeld emissies die verband houden met de verbranding van brandstof in boilers, ovens, voertuigen).
Scope 2-emissies zijn indirecte CO2-emissies die verband houden met de aankoop van elektriciteit, stoom, warmte of koeling.
Scope 3-emissies zijn het resultaat van activiteiten van activa die geen eigendom zijn van of niet worden beheerd door de beherende organisatie, maar die de organisatie indirect beïnvloedt in de waardeketen.
Details over de doelstellingen, inclusief de denkwijze en definitie van het nieuw geïntroduceerde concept van Scope 3+, worden gedeeld in het Alibaba Carbon Neutrality Action Report. Alibaba streeft ernaar om jaarlijks updates te geven, waarbij de voortgang wordt geverifieerd door erkende registeraccountants. ‘Wij hebben de ambitie om een drijvende kracht te zijn voor positieve, innovatieve verandering in de samenleving. Onze ESG-strategie is gebaseerd op onze missie om een goed bedrijf te zijn dat 102 jaar zal leven en het is de vitale basis voor de toekomstige ontwikkeling van Alibaba’, aldus Daniel Zhang, voorzitter en CEO van Alibaba Group. ‘We zullen onze unieke invloed als wereldwijd platform gebruiken om acties en gedragsveranderingen te realiseren onder consumenten, handelaren en partners in zowel China als over de hele wereld. Hierbij maken wij gebruik van onze vernieuwde Scope 3+-doelstelling om 1,5 gigaton aan CO2-emissies te verminderen tegen 2035.’
Alibaba Cloud krijgt hogere doelstelling
Alibaba Group streeft naar CO2-neutraliteit in Scope 1- en 2-uitstoot in 2030 en heeft de doelstelling om 50% van de koolstofuitstoot in Scope 3 tegen 2030 te verminderen, waarin de niveaus in 2020 als basislijn dienen. Alibaba Cloud zal zelfs een hogere Scope 3-doelstelling krijgen en streeft naar CO2-neutraliteit in 2030 in alle drie de scopes. Alibaba Group heeft zich hiervoor aangesloten aan het Science Based Targets intiative (SBTi) en heeft zijn uitstootmaatregelen en -strategie afgestemd op de ‘Business Ambition for 1.5°C’-belofte; een doelstelling om de gevolgen van klimaatverandering te vermijden, zoals beschreven in het Akkoord van Parijs van 2015.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Monitor Consumentengedrag: vitale start 2023, run op horeca
- Accenture Life Trends 2023: vijf wereldwijde trends
- SNP Natuurreizen neemt women-only reizen
- Kirsten Andres van Nima naar Nationaal Ouderenfonds
- Column Businessplan op één A4 geeft focus
- Strategische denkers (10): Een goede strategie steekt een...
Laatste Nieuws
- ‘Social media belangrijkste middel... 26-01-2023
- De Beste Brabantse Marketeer 2022... 26-01-2023
- Eurostar Group: nieuwe merknaam en... 25-01-2023
- BouwBeurs zet vakvrouw in spotlight 23-01-2023
- SNP Natuurreizen neemt women-only... 23-01-2023
- Harting bekroond met de Best of... 20-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day