Norman vertrekt als marketing director F1

Norman vertrekt als marketing director F1
  • B2b
  • 19 jan 2022 @ 10:43
  • 13895 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag
  • 19 jan 2022 @ 10:43
  • 13895 x gelezen
  • Ryan Baij

Ellie Norman vertrekt als Marketing Director bij de Formule 1. Ze was sinds 2017, toen Liberty Media de F1 overnam, actief.

Norman's hoofdtaak was om de Formule 1 weer dichterbij de fans te brengen. De lancering van F1TV, een platform waar Formule 1 zijn eigen wedstrijden toont, was daarin een belangrijke stap. Daarnaast heeft ze een verandering op socials doorgevoerd en de #WeRaceAsOne campagne gelanceerd in juni 2020.

F1 CEO Stefano Domenicali spreekt lovend over de vertrekkende collega: ‘In de afgelopen vijf seizoenen hebben we onder haar leiderschap van het marketingteam de F1 een nieuwe naam gegeven en de benadering van fan engagement gemoderniseerd. Dit heeft geleid tot een sterke groei van onze fanbase over de hele wereld.’

Norman zelf heeft nog niet aangekondigd of ze ergens anders naar toe gaat. Sacha Woodward Hill neemt voorlopig de taken als interim waar.

Foto: 123rf

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken