Bva en Via lanceren Privacy en AdTech gids voor marketeers

Bva en Via lanceren Privacy en AdTech gids voor marketeers
  • B2b
  • 17 feb 2022 @ 15:02
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Onderzoek

De Bva lanceert samen met Via de Privacy & AdTech gids voor marketeers. Dit is een gids om marketeers in een veranderde wereld van privacy-wetgeving houvast te bieden.

Op basis van onderzoek en vragen van de leden van beide verenigingen bleek dat er nog steeds veel vragen bij marketeers en bureaus leven over de toepassing van de AVG, ook al is deze al vier jaar van kracht. Deze gids is dan ook bedoeld om de broodnodige duidelijkheid te scheppen en praktische ondersteuning te geven.

De gids kwam tot stand vanuit de industriebrede Werkgroep Privacy. Aan de hand van zeven focuspunten beschrijft gids aan welke wet- en regelgeving je als adverteerder moet voldoen om de privacy van je gebruikers goed te beschermen. Van juridische kaders tot praktische tips. Met uitgebreid aandacht voor de watch-outs en werking van nu nog veel gebruikte third-party cookies en alternatieve ‘cookieless’-oplossingen.

Omdat de inhoud door de voortdurende veranderingen in techniek en wetgeving snel kan verouderen, is deze gids een levend document dat geregeld zal wordt geactualiseerd.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken