Meer dan de helft van alle marketingteams geherstructureerd in 2021

Meer dan de helft van alle marketingteams geherstructureerd in 2021
  • B2b
  • 10 feb 2022 @ 09:48
  • 18089 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Zakelijk
  • 10 feb 2022 @ 09:48
  • 18089 x gelezen
  • Ryan Baij

Meer dan de helft van alle marketingteams zijn geherstructureerd in 2021. Dat blijkt uit Marketing Week's 2022 Career and Salary Survey.

De structuur van marketingteams ondergaat wijdverbreide en fundamentele veranderingen nu bedrijven zich aanpassen aan nieuwe consumenteneisen en veranderende werkpatronen na Covid. Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft (56,5%) van de 4.463 respondenten het afgelopen jaar structurele veranderingen in het marketingteam heeft meegemaakt. Dit is een versnelling, zelfs vergeleken met de hectische dagen van de lockdown in 2020, toen 46,3% van de respondenten van de enquête van vorig jaar structurele verandering in hun teams meldde.

In grote bedrijven heeft 63,7% van de marketeers teamherstructureringen gezien, een stijging ten opzichte van 56,2% vorig jaar. Het percentage teamherstructureringen is iets lager in het MKB (bedrijven met 250 werknemers of minder) met 48,3%, vergeleken met 34,7% vorig jaar. Meer dan een kwart (26,1%) van alle respondenten heeft marketingteams in hun bedrijf zien fuseren met andere afdelingen, een stijging van 22,6% in 2021 Loopbaan- en salarisonderzoek.

Veel marketeers hebben in multidisciplinaire teams gewerkt met mensen uit andere delen van hun bedrijf.Ongeveer 14,8% van de respondenten is overgestapt op agile werken in teamverband, een lichte daling ten opzichte van 15,5% vorig jaar. Door de pandemie is deze nieuwe manier ook niet meer weg te denken, zo stelt het rapport.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken