Vereniging Grootgebruikers Postdiensten gaat op in DDMA
- B2b
- 29 mrt 2022 @ 08:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 mrt 2022 @ 08:58
- Michiel van Zaane
De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) houdt op te bestaan en gaat verder als onderdeel van DDMA. De aansluiting van de VGP vormt, naast de relevante rol van post in de mediamix en de publieke aandacht voor het kanaal, de aanleiding voor DDMA om een Commissie Post op te richten.
De VGP heeft in de afgelopen 16 jaar een belangrijke rol gespeeld in de postmarkt. De postmarkt is echter veranderd en het ledenaantal loopt al een tijdje terug. Sinds de overname van Sandd door PostNL is de relevantie van de diensten van de VGP afgenomen. De meeste leden zien echter wel de toegevoegde waarde van het behartigen van de belangen van de zakelijke postmarkt. Daarom hebben de VGP-leden op de Algemene Ledenvergadering op 17 maart 2022 unaniem besloten zich bij DDMA, , de branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales, aan te sluiten. VGP-leden behouden daarbij voordelen als het Postfilter en profiteren daarnaast van de andere diensten van DDMA, zoals de legal helpdesk, 70 events per jaar en de samenwerking met andere commissies en kanalen.
Jan-willem Roelofs, vice-voorzitter VGP: ‘We zijn blij met dit besluit. Als VGP waren we vorig jaar al bezig om na te denken over een herijking van de strategie waarin verbreding een rol zou kunnen spelen. Aansluiting bij een andere partij is de meest logische oplossing, omdat de meeste leden ook niet willen dat de VGP ophoudt te bestaan. Door aansluiting bij de Commissie Post van de DDMA zullen onze opgedane kennis, betrokkenheid en contacten met onder meer de ACM en het Ministerie van Economische Zaken, niet verloren gaan.’
Oprichting DDMA Commissie Post
Post speelt van oudsher een belangrijke rol in de datagedreven marketingsector. Veel organisaties zien de duidelijke toegevoegde waarde van post naast hun digitale marketingactiviteiten. Tegelijkertijd blijft er publieke aandacht voor het kanaal, zowel op landelijk als gemeentelijk niveau. Met de oprichting van de Commissie Post wil DDMA met onder meer kennisdeling en doorlopend contact met stakeholders een toekomstbestendig postkanaal neerzetten, voor consumenten, opdrachtgevers en dienstverleners. Zoals andere commissies van DDMA zal de Commissie Post qua samenstelling een goede afspiegeling van de markt vormen, met opdrachtgevers en dienstverleners uit alle relevante branches. Er is plek voor zowel voormalige VGP-leden als bestaande DDMA-leden.
Herwaardering
Diana Janssen, directeur DDMA: ‘Om te kunnen groeien en (potentiële) klanten te bereiken, is het van cruciaal belang dat organisaties verschillende kanalen kunnen inzetten. Post is een van die kanalen. We zien zowel bij consumenten als merken een herwaardering van fysieke post. Met de oprichting van de Commissie Post willen we deze groei in goede banen leiden en innovatie stimuleren. Ik ben erg blij dat we daarbij versterking krijgen van de jarenlange opgebouwde kennis en ervaring van de VGP-leden.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing