Ludieke actie wil werkplezier accountants en adviseurs verhogen

Ludieke actie wil werkplezier accountants en adviseurs verhogen
  • B2b
  • 6 jul 2022 @ 09:07
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Bij tientallen accountants- en advieskantoren in Brabant, Zeeland, Gelderland en Limburg waren bordjes en straatstickers te zien met de tekst ‘Voel jij je thuis?’. Initiatiefnemer is accountants- en adviesorganisatie ABAB. Doel van de actie is het gesprek aanjagen over werkplezier.

Met de tekst ‘Voel jij je thuis?’ op de bordjes en in een ondersteunende campagne daagt ABAB mensen uit om zichzelf deze vraag te stellen. De campagne heeft ook een minder idieëel doel: ABAB is op zoek naar nieuw personeel. Ineke Nouwens, directeur Marketing & Communicatie van ABAB: ‘In een marktonderzoek dat ABAB heeft uitgevoerd onder een grote groep (assistent-)accountants scoorde werkplezier een 7,4. De werk-privébalans kreeg een magere 6,8. Beide cijfers staan onder druk. Er is natuurlijk een chronisch tekort aan goede mensen, maar ook de manier waarop werkgevers bijdragen aan werkplezier schiet tekort. Vanzelfsprekend willen wij ons profileren met deze campagne. Wij zijn net als alle andere dienstverleners hard op zoek naar mensen, maar we willen vooral dat werkgeluk een belangrijk thema wordt in onze vakgebieden. Daar hebben we uiteindelijk allemaal baat bij.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken