Niels Uiterdijk van Inepro: 'Radiocommercials vind ik echt verschrikkelijk'

Niels Uiterdijk van Inepro: 'Radiocommercials vind ik echt verschrikkelijk'
  • B2b
  • 29 jul 2022 @ 08:00
  • 17095 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Niels Uiterdijk is marketeer bij Inepro, ontwikkelaar van authenticatie-, betaal- en managementsystemen, in Nieuw-Vennep. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

WATERPOLO
Door mijn waterpoloverleden zwem ik nog steeds graag: vier keer per week ’s ochtends voor het werk in het openluchtzwembad De Vliet in Leiden. Daarnaast zit ik met mooi weer op mijn wielrenfiets. Mijn favoriete route? Een heerlijk ritje door de Noordwijkse duinen!

SPIN
Het is een jaar geleden dat we bij Inepro uitkeken naar de grote lancering van onze allernieuwste RFID-, NFC- en BLE-lezer: de Spider. Na het identificeren van de behoeften in de markt, het ontwikkelingsproces en uitgebreide tests, kwam het moment om de Spider te introduceren, zodat hij op zoek kon gaan naar nieuwe habitats. In de eerste paar maanden zagen we onze ‘spinnen’ springen, kruipen en ons magazijn uitrennen om zich te nestelen op of onder nieuwe oppervlakken over de hele wereld.

SEO???
Wat is één aspect van jouw werk dat je altijd moet uitleggen? Misschien verbaast het je, maar zonder enige twijfel is het antwoord daarop SEO, ofwel Search Engine Optimisation. Wat is dat precies, wat kan je ermee en waarom moeten we hier zoveel tijd in stoppen? Laat staan het budget wat er voor vrij moeten worden gemaakt om hier succes mee te hebben. Is dat allemaal wel nodig?

PERSONEEL
Ik denk dat er, net als in alle andere markten, een groot personeelstekort is in de IT. Gelukkig werken wij in een zeer goed bereikbaar, hypermodern pand, voorzien van onder meer een ontspanningsruimte met fitnessapparatuur, tafeltennis, dart, tafelvoetbal en biljart. Wij vinden het belangrijk dat het team hecht is en daarom organiseren wij regelmatig activiteiten die bijdragen aan de teamspirit.

AVONTUUR
Het is nog net geen twee jaar geleden dat ik aan mijn avontuur begon bij Inepro, na het afstuderen aan Hogeschool Leiden. Hier startte ik als marketingmedewerker en deed ik de randtaken. Twee jaar later ben ik Teamleider Marketing geworden en zorg ik ervoor dat onze planning wordt gehaald.

MYSTERIEUS
Een blundertje? Tja, die is wel te noteren. In mijn eerste jaar bij Inepro hadden wij het idee om iets mysterieus te maken als introductiepakket voor potentiële klanten. In verband met het mysterieuze hadden wij alle gimmicks, de doos en de materialen in de kleur zwart gemaakt. Inepro wijkt namelijk nooit af van de kleur rood, maar wij dachten dat dit in dit geval wel zou kunnen. Tot onze CEO Ritske de zwarte doos zag en alles opnieuw kon.

LEUK
Leuke commercial? Die van Dorito’s vind ik wel leuk bedacht.



ERGERNIS?
De commercial van Toto.



REMARKETING
Goede marketing? Remarketing! Ik vind het mooi om te zien dat wanneer je ergens op hebt geklikt je daarna een banner ziet van dat product.

VERSCHRIKKELIJK
Radiocommercials vind ik echt verschrikkelijk om naar te luisteren. Ik zet de radio aan voor muziek en niet om tien minuten naar reclame te luisteren.

COOKIELESS
Ik verwacht dat het verdwijnen van cookies een uitdaging wordt voor marketeers. Hiermee wordt het adverteren een stuk lastiger gemaakt. Niet onmogelijk, maar het zorgt wel voor uitdagingen.

LOVEBRAND
Apple heeft in de loop van de jaren een ontzettend sterk merk neergezet.

MEDIACONSUMPTIE
Ik ben vooral actief op Instagram, LinkedIn en TikTok. Privé is Instagram mijn favoriet en zakelijk LinkedIn.

Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Karin de Koning van Beiersdorf

Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken