Oranje Fonds lanceert maatjes-campagne

  • B2b
  • 13 okt 2022 @ 11:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Oranje Fonds is een maatjes-campagne gestart in een tijd waarin maatjes volgens het fond ‘meer dan ooit nodig zijn'. Volgens recente CBS cijfers voelde 32% van de Nederlanders zich eenzaam in 2021, met name jongeren.’

Ook ziet het Fonds dat het aantal vrijwilligers dat zich inzet voor een ander daalt, en nog niet terug is op het niveau van vóór corona.

Via deze campagne roept het Oranje Fonds op tot gedragsverandering: word maatje en ontdek wat dit voor jou en de ander kan betekenen.

Vrijwilligers zijn volgens het fonds ‘een cruciaal onderdeel voor de oplossing van de ontstane problematiek.’

De campagne bestaat uit een televisiecommercial, verschillende verhalen van en over maatjes, street-art portretten van verschillende maatjes in verschillende buurten en de 59 seconden video's, een reeks waarin maatjes centraal staan.

Over de campagne #jijdoetertoe

Het Oranje Fonds benadert en verbindt sinds november 2021 al haar doelgroepen vanuit de belofte ‘#jijdoetertoe’. Het doel hiervan is om mensen in beweging te brengen om ertoe te doen. ‘Ertoe doen is een belangrijke waarde voor mensen. We maken deze belofte in onze campagnes zichtbaar aan de hand van metershoge streetart-portretten. Omdat we vinden dat iedereen ertoe doet en het verdient om gezien te worden,’ aldus Annette Reijersen van Buuren, Hoofd Communicatie en Merk bij het Oranje Fonds.

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken