Afas groeit en lanceert klimaatfonds
- B2b
- 31 jan 2023 @ 10:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 31 jan 2023 @ 10:19
- Sjaak Hoogkamer
Afas Software heeft 2022 afgesloten met een omzet van 248 miljoen euro, een groei van 14% ten opzichte van 2021. Afas zette ook de eerste stappen naar een eigen campus in Leusden, kwam er een klimaatfonds voor medewerkers en maakte ze Corporate Social Responsibility (CSR) voor haar klanten beschikbaar in de software.
Daarnaast verwelkomden het softwarebedrijf ruim 200.000 bezoekers in het clubhuis, werden er 221 shows van ‘14, het theaterspektakel’ uitgevoerd en vonden de allereerste Afas Edisons plaats in het eigen theater.
In totaal zijn er in het afgelopen jaar 344 nieuwe organisaties klant geworden in diverse sectoren.
Waaronder familiebedrijf Vebego, Bol.com, Reinier de Graaf Groep, Gemeente Maastricht en bouwbedrijf Ooijevaar. Daarnaast is de productiviteit bij het bedrijf toegenomen van 405 duizend euro naar 411 duizend euro per fte.
Arnold Mars, CFO van AFAS: ‘Wij geloven dat dit succes het gevolg is van goede strategie, sterke bedrijfscultuur en de positie van het familiebedrijf. Daarnaast zijn we blij dat we in 2022 opnieuw zijn verkozen tot beste werkgever van Nederland door Great Place To Work. We gaan daarom met vertrouwen het jaar 2023 in. De financiële verwachtingen liggen in de lijn met de groei zoals in het afgelopen jaar, namelijk een omzetgroei van circa 14%.’
Met de Afas Foundation steunt het familiebedrijf projecten die een positieve impact maken op de samenleving. In 2022 zijn er 92 nieuwe projecten aangenomen. In totaal is er 8 miljoen euro geïnvesteerd in de foundation. In 2023 wordt dit bedrag verhoogd naar 8,5 miljoen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- omzet
- klanten
- klimaatfonds
- foundation
- jaarverslag
- afas
- theater
- maatschappelijke impact
- software
- groei
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing