Klantcontactspecialist Teleperformance wil Majorel overnemen
- B2b
- 26 apr 2023 @ 13:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 apr 2023 @ 13:49
- Michiel van Zaane
De Franse klantcontactspecialist Teleperformance heeft een bod van 30 euro per aandeel uitgebracht op branchegenoot Majorel.
Het bod is in contanten, maar aandeelhouders van Majorel kunnen ook kiezen voor 0,1382 aandeel Teleperformance voor elk aandeel Majorel. Teleperfomance heeft maximaal voor 1 miljard aandelen beschikbaar voor dit bod. Grootaandeelhouders Bertelsmann en Saham hebben zich al verbonden aan het overnamebod, aldus Teleperformance. Ook het bestuur en de raad van commissarissen steunen het bod. De nieuwe combinatie zou een omzet van 12 miljard dollar per jaar realiseren, aldus Teleperformance. De voorgenomen overname van Majorel door Sitel in 2022 werd op het laatste moment afgeblazen. Of de ACM naar deze overname(poging) gaat kijken is nog niet duidelijk.
In Nederland realiseerde Majorel in 2022 48 miljoen euro omzet (6) en Teleperformance 286 miljoen euro (1) volgens de Top 20 Facilitaire Contactcenters van CustomerFirst.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

