Keynote Peeter Verlegh: 'Welke effecten heeft merkactivisme op consumenten, werknemers en investeerders?

Keynote Peeter Verlegh: 'Welke effecten heeft merkactivisme op consumenten, werknemers en investeerders?
  • B2b
  • 23 mei 2023 @ 10:17
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingEvenement

Hoogleraar Marketing aan de VU Amsterdam Peeter Verlegh is zojuist bekend gemaakt als 4e keynote van Nima Marketing Day editie 2023. Een korte kennismaken en tipje van de sluier van zijn presentatie.

Verlegh doet onderzoek naar merken, (marketing)communicatie en consumentengedrag, en publiceert daarover in toonaangevende wetenschappelijke tijdschriften. In de MSc- en MBA-opleidingen van de VU doceert hij brand management en (consumenten)marketing. Verlegh spoort merken aan om dichterbij de consument te staan en maatschappelijke impact te maken. Samenwerking tussen wetenschap en praktijk staat centraal in zijn werk. Na tien jaar Swocc (als directeur en later als bestuurslid) is hij momenteel voorzitter van de Effie-jury Gedrag lang en lid van de hoofdjury. Daarnaast geeft hij regelmatig lezingen en seminars voor bedrijven en overheidsorganisaties.

Peeter Verlegh: ‘Ik leg een wetenschappelijk fundament onder merkactivisme, maar wel praktisch’

Don’t mix business with politics is een klassiek motto, maar gaat dat nog wel op? Merken spreken zich steeds vaker uit over maatschappelijke onderwerpen. Nike steunt Black Lives Matter, Patagonia strijdt voor de natuur en Hema voor diversiteit. Merkactivisme noemen we dat. Verlegh: ‘Mijn presentatie gaat voorbij anekdotes en cases en leg een wetenschappelijk fundament onder merkactivisme, maar wel praktisch: effecten op consumenten, werknemers en investeerders worden besproken, en natuurlijk krijg je antwoord op de vraag “Maar hoe moet dat dan?”’

N I M A  M A R K E T I N G  D A Y  2 0 2 3
Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht.
Reserveer hier uw ticket.
Meer informatie via nimamarketingday.nl.

Lees ook: Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023 tijdens NMD
Lees ook: Hoe zet je als B2B-bedrijf een nieuw merk in de markt?
Lees ook: John Kivit van Multiscope: 'Marketeer zou directe contact met doelgroep moeten koesteren'
Lees ook: Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Lees ook: Arnoud Schonis van Eredivisie: 'Hoe een digitale voetbalcompetitie opnieuw geboren werd'
Lees ook: 'De Volksbank meet ook op vertrouwen en liefde'
Lees ook: Pit&Pit: 'Internationalisatie is een logische strategie als je als Belgisch bedrijf wilt groeien'
Lees ook: Keynote Richard de Hoop: 'We moeten anders gaan samenwerken om futureproof te blijven'
Lees ook: Kruidvat en DVJ Insights: 'Van prijsvechter naar hartendief'

Lees ook: Tambr en Typhoon keynote Nima Marketing Day 2023

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken