De marketingtransfers van week 45, 2024
- B2b
- 8 nov 2024 @ 11:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Personalia
- 8 nov 2024 @ 11:00
- Michiel van Zaane
In de week waarin de democratie aan de andere kant van de oceaan gered dan wel buitenspel gezet werd (afhankelijk van je politieke oriëntatie), waren er ook in ons kouwe kikkerlandje weer de nodige wisselingen van de wacht. MarketingTribune doet geen voorspellingen maar behoudt wel het overzicht.
Cindy Fleur is haar eigen strategiestudio gestart, The Business Of Culture. Eerder werkte zij als merkstrateeg bij onder meer Hammerfest, Dawn en Bravoure. Op het onvolprezen medium LinkedIn meldt Fleur: 'Vandaag ben ik verheugd om het volgende hoofdstuk aan te kondigen met de lancering van mijn strategiestudio, The Business of Culture. We leven in een tijd waarin merken steeds meer op elkaar gaan lijken. In de manier waarop ze praten, handelen en kijken. En dat is een probleem, want het maakt het moeilijker voor mensen om de unieke waarde van een merk te herkennen. Nu consumenten cultuur vormgeven via sociale media, hebben ze de macht overgenomen als co-creators. Daardoor verwachten ze meer van merken: meer culturele geletterdheid, meer maatschappelijke verantwoordelijkheid, meer authenticiteit. En als je je voordoet als iets wat je niet bent? Ze nemen er nota van en stemmen met hun portemonnee. Moderne merken begrijpen dat cultuur een serieuze zaak is. Het zijn de waarden die we delen, de manier waarop we contact maken met de wereld in het algemeen, en, nog belangrijker, hoe we waarde voor elkaar creëren.’
Cindy Fleur.
Full service productiehuis Cake Film & Photo voor film, fotografie en AI – heeft vier nieuwe talenten in hun portfolio: regieduo No Maybe Yes en fotografen Vivian Camphuijsen, Jurre Rompa en Daniel Sars.
No Maybe Yes (what;s in a name?) is een regieduo bestaande uit Max Pauwels en Khaël Thoag. Hun werk kenmerkt zich door een technische, zeer visuele stijl en storytelling.
Vivian Camphuijsens sterke grafische lijnen en kunstzinnige composities creëren foto's die een frisse en boeiende kijk op de hedendaagse modewereld tonen.
Jurre Rompa staat bekend om zijn unieke portretstijl en manier van verhalen vertellen. Hij werkt vooral met natuurlijk licht, wat zijn beelden een authentieke en diepe sfeer geeft.
Daniel Sars werkt gedurfd met stijl en kleur, met een sterke focus op mode. Zijn werk combineert een editorial look met commerciële aantrekkingskracht, wat zorgt voor opvallende beelden, gemaakt in zowel de studio als op locatie.
De vier (of vijf) nieuwe talenten van Cake.
Branchevereniging Dutch Digital Agencies heeft Bjorn Stolte, mede-eigenaar en CSO van Handpicked, aangesteld als voorzitter. Hij volgt Mark Landman op als voorzitter van de vereniging. Eerder werd Fenna van Raaij benoemd tot directeur van de DDA.
Bjorn Stolte: ‘Onze industrie zit in een buitengewoon boeiende fase. Grote systeem transities en de ongekende ontwikkeling in AI stellen niet alleen onze opdrachtgevers, maar ook onze eigen rol en relevantie op de proef. Bij uitstek een fase om ons niet af te zonderen maar juist ervaring te delen en onze denkkracht te bundelen. Als wij bij DDA goed weten te anticiperen, wordt onze relevantie voor organisaties en de samenleving groter dan ooit. Ik kijk er naar uit om dit met Fenna en de rest van het bestuur te gaan faciliteren.’
Bjorn Stolte.
Bureau Dept heeft Rod Henriques aangesteld als Executive Creative Director EMEA. Henriques gaat leiding geven aan de creatieve, design- en productieteams in de Benelux en de Nordics. Met 20 jaar ervaring brengt hij een schat aan kennis mee en zet zijn talent in voor klanten als Foot Locker, Netflix, Lotus Biscoff, ING en Bol.com.
‘Werken bij een bedrijf dat creatieven een breed palet aan geavanceerde technologieën biedt, is zowel spannend als inspirerend,’ zegt Rod Henriques. ‘Als techliefhebber wilde ik altijd al werken bij een bedrijf waar technologie, media en data centraal staan, om bij te blijven met hoe consumenten tegenwoordig met merken omgaan en beslissingen nemen. De overstap naar Dept voelde daarom als een natuurlijke stap in mijn carrière, en ik ben heel blij om deel uit te maken van het team.’
Rod Henriques.
Katherine Baranova is per 1 november de nieuwe CEO van Intelligence Group, Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Werf&. Zij neemt het stokje over van oprichter en eigenaar Geert-Jan Waasdorp, die verder gaat in de rol van Directeur Arbeidsmarkt. Baranova heeft ervaring opgedaan als oprichter van Boon & Bliss, en haar trackrecord bij bedrijven als ING, NN Investment Partners en RecruitAgent.ai maken haar volgens Geert-Jan Waasdorp de aangewezen persoon om bij Intelligence Group en haar zusterbedrijven nationale én internationale groei te versnellen.
‘Ik rol mijn mouwen op om ervoor te zorgen dat onze unieke waardepropositie de kern vormt van de langverwachte revolutie op de internationale arbeidsmarkt’, volgens Baranova. ‘Het is logisch dat ik nu het stokje overneem om de organisatie door deze nieuwe fase te leiden, terwijl Geert-Jan zich richt op wat hij het beste kan: de markt meenemen in de nieuwste ontwikkelingen en kansen op de arbeidsmarkt.’
Katherine Baranova.
Tom van Kuyk is gestart als head of innovation & experience bij de Koninklijke Jaarbeurs. In deze nieuwe rol levert hij een bijdrage aan de strategische koers van het bedrijf, waarbij vernieuwing en duurzaamheid centraal staan. Van Kuyk heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan als hoofd merkstrategie en bezoekersinstroom bij Holland Casino. Hier realiseerde hij een volledige herpositionering van het merk, inclusief een nieuwe huisstijl, vernieuwde campagnestrategie en innovatieve activatieconcepten.
Van Kuyk: ’Ik kijk er ontzettend naar uit om deel uit te maken van het Jaarbeurs team en een bijdrage te leveren aan de strategie richting 2030 waarbij innovatie een van de drijvende krachten is.’
Tom van Kuyk.
Kim Kahn is op 4 november gestart als nieuwe directeur campagnes en fondsenwerving bij milieuorganisatie Natuur & Milieu. Ze werkte tot voor kort als interim manager en zelfstandig ondernemer bij verschillende goede doelen en in de culturele sector. Dit deed ze onder andere voor het Nederlands Philharmonisch Orkest, De Goede Zaak en Musicians Without Borders. Kim Kahn is een aantal jaren actief in de klimaatbeweging en is bedrijfseconoom.
Kahn: ‘Een prachtige stap in mijn carrière: samen met collega’s en partners van Natuur & Milieu werken aan een leefbare planeet voor huidige en toekomstige generaties. Gezien mijn werkervaring en actieve rol in de klimaatbeweging past deze rol heel goed. De klimaatcrisis is de grootste uitdaging van deze tijd. Met mijn expertise, netwerk en energie wil ik me met collega's inzetten voor de noodzakelijke systeemverandering.'
Kim Kahn.
Per 1 januari 2025 treedt Yvonne Nassar aan als algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Hiervoor was Nassar werkzaam als Head of Marketing & Communication bij het Van Gogh Museum. Ze volgt Jos Vranken op, die per 1 oktober vertrok bij NBTC.
Geen Terra incognita voor Nassar: ‘Gedurende mijn loopbaan werkte ik al regelmatig samen met het NBTC-team in binnen- en buitenland. Met veel plezier heb ik deelgenomen aan activiteiten om internationale congressen te verwelkomen en heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de data en inzichten op het gebied van toerisme. Ik kijk uit naar de samenwerking met alle medewerkers, partners, bedrijfsleven, overheid en anderen uit het omvangrijke NBTC-netwerk. Daarbij wil ik mijn bijdrage leveren aan Nederland als toerisme- en congresbestemming voor zowel bewoners als bezoekers en organisaties, waarbij duurzaamheid en innovatie hoog op de agenda staan.’
Yvonne Nassar.
Ovide Agency neemt Frederik Van de Meulebroucke aan boord. Hij neemt, zij aan zij met Dorien Cox, de rol op van Co-Founder bij Ovide in België. Van de Meulebroucke verdiende zijn strepen 8 jaar lang aan bureauzijde bij onder meer C&C Advertising en Lewis. Daarna deed hij ervaring op aan klantzijde en stond hij 5 jaar lang mee aan de wieg van cybersecurity speler Phished.
De komst van Van de Meulebroucke bij Ovide Agency komt in de maand dat het PR-bureau officieel vijf jaar bestaat. Het bureau werd in november 2019 opgericht door Marieke Verhaar-Fennis en Gijs Moonen. Inmiddels werken er verspreid over de kantoren in België en Nederland meer dan 20 PR-consultants voor klanten zoals Netflix, Airbnb, Catawiki, IWG, Porsche, TopNotch Noah’s Ark en Sonos.
Frederik Van de Meulebroucke.
Creative agency Playground, dat zich bezighoudt met experiential marketing en bekend om merkactivaties op Nederlandse festivals als Lowlands, Solar en Mysteryland, verwelkomt Steven de Graaf als Managing Director. De Graaf heeft een achtergrond in het Nederlandse muziek- en medialandschap bij organisaties als Spinnin’ Records en Radio 538. Als Managing Director bij Playground focust De Graaf zich op het verder uitbouwen van het succes en de naamsbekendheid van Playground in Nederland en op de samenwerking met bestaande én nieuwe klanten.
'De wereld van muziek en evenementen is al decennia mijn tweede huis. De plek waar ik me thuis voel. Ik krijg elke keer weer kippenvel bij het tot leven zien komen van prachtige merken in een een live omgeving, waarbij door samenwerking onze gezamenlijke visie werkelijkheid wordt' aldus de Graaf. 'Al 20 jaar heb ik in diverse functies samengewerkt met verschillende partijen binnen de evenementensector. Het voelde dan ook als een logische stap om binnen deze branche en bij dit prachtige bedrijf aan de slag te gaan. Ik kijk ernaar uit om met het getalenteerde team bij Playground te werken aan impactvolle campagnes en brand activaties met mooie merken in het festivallandschap.'
Steven de Graaf.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Brancheverenigingen: marketinggids... 12-12-2024
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024
- Hoe Mediahuis miljoenen... 28-11-2024
- De marketingtransfers van week 47,... 22-11-2024