De marketingtransfers van week 50, 2024

De marketingtransfers van week 50, 2024
  • B2b
  • 20 dec 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Het is weer tijd voor de wekelijkse marketingtransfers! Net als de uren, dagen, maanden en jaren, vliegen ook onze professionals voorbij. De een volgt zijn hart, de ander waarschijnlijk zijn portemonnee. MarketingTribune houdt zoals altijd het hoofd koel en volgt ze op de voet.

Sander Volleman wordt partner bij bureau Hotel L’Amour. Hij was vijftien jaar creatief directeur bij TBWA\Neboko. Volleman volgt daarmee zijn oud-collega’s van TBWA\Neboko Peter van Rij, Martijn van Marle en Valérie Dekeuwer, founders van Hotel L’Amour, en samen met Joris Gruiters hebben zij de dagelijkse leiding van het twee jaar geleden opgerichtte bureau. Dekeuwer is natuurlijk enthousiast: ‘We zijn ontzettend blij dat Sander naar Hotel L’Amour komt. Hij heeft een geweldige staat van dienst met talloze bekroonde campagnes die in het collectieve geheugen gegrift staan en tweemaal de gouden Loeki hebben gewonnen.’ Ook Volleman is blij zich bij zijn oud-collega’s aan te sluiten: ‘Ik heb bij TBWA\Neboko de kans gehad om met geweldige mensen te werken op de mooiste merken. Nu ga ik als partner bij Hotel L’Amour met net zoveel plezier proberen mee te bouwen aan de toekomst van dit jonge creatieve bureau.’

Sander Volleman

Sascha Weil
wordt met ingang van 6 januari 2025 de nieuwe CEO van Agu (die van de regenpakken). Agu is in september 2024 overgenomen door EcoMotion. Dit traject heeft interim-CEO Marijn Romer voor zijn rekening genomen. Marc van der Plas, CEO van EcoMotion: ‘Met de komst van Sascha en zijn bewezen track record in textiel, ondernemerschap en leiderschap, zet Agu een belangrijke stap vooruit. Sascha heeft brede ervaring als managing en commercieel directeur in de fashion en lifestyle branche bij onder andere K-Swiss en O’Neill. We willen Marijn, ook namens alle collega’s van Agu, bedanken voor zijn waardevolle bijdrage en toewijding. Tegelijkertijd wensen we Sascha veel succes in het voortbouwen van Agu. We zijn ervan overtuigd dat Sascha AGU verder zal brengen op weg naar een toekomst van duurzame groei.’ Weil kijkt er ‘erg naar uit om het mooie, authentieke Agu samen met het team in Alkmaar en onze distributiepartners weer een gezonde groei door te laten maken. Agu blijft zich richten op zowel het textielmerk als de groothandel, die elk hun eigen expertise en focus vragen. Daarom wordt ook nog versterking gezocht voor de groothandel, om beide pijlers succesvol uit te bouwen.’

Sascha Weil

Patrick van Eerden
is aangesteld als de nieuwe CFO van softwarebedrijf Vanad Group, een internationaal opererend familiebedrijf met meer dan 1.500 werknemers. Hij versterkt het directieteam en wordt verantwoordelijk voor het behalen van de financiele doelstellingen. Hij was al vijf jaar actief als Head of Finance bij Quandago en Tangelo Software, technologiebedrijven die beiden onder de vlag van de Vanad Group vallen. Arthur Nederlof, CEO van de Vanad Group: ‘Onze plannen zijn ambitieus. Met zijn gedrevenheid en financiële expertise past Patrick uitstekend in ons directieteam. Patrick opereert inmiddels al vijf jaar in diverse bedrijven onder onze vleugels. Zijn resultaten, inzicht en analytische vermogen maken hem de juiste persoon om de Vanad Group als CFO door te ontwikkelen.’ Van Eerden zelf noemt het een ‘mooie, nieuwe uitdaging’: ‘Als CFO sta ik aan de financiële basis van het steeds groter wordende portfolio van snelgroeiende, technologiegedreven bedrijven. Een belangrijke functie aangezien Vanad Group een bewezen staat van dienst heeft als het gaat om snelle en verstandige bedrijfsgroei. Ik kijk er naar uit om samen met het directieteam de internationale kansen op te pakken en ons portfolio verder uit te bouwen.’

Patrick van Eerden

CEO Frank van Gool en vice-CEO Karolina Swoboda nemen afscheid van Otto Work Force, het grootste uitzendbureau van Europa voor arbeidsmigranten, met maar liefst 1.000 stafmedewerkers, 25.000 flexkrachten en meer dan 50 kantoren in onder meer Roemenië, Bulgarije, Polen, Duitsland en Oekraïne. Van Gool: ‘Dit is een mooi moment om het stokje over te dragen. Wij hebben de kar 25 jaar getrokken en het bedrijf staat er beter voor dan ooit.’ Van Gool was in 2000 medeoprichter van het Venrayse bedrijf. Naar verwachting zal de nieuwe CEO in Q1 2025 bekend worden gemaakt. Swoboda: ‘Ons bedrijf is de afgelopen jaren verder versterkt, vanwege de groei, maar ook met het oog op de overdracht van onze functies. Het is een geoliede machine, alle neuzen staan dezelfde kant op en de resultaten zijn uitstekend. Wij vertrekken met pijn in ons hart, want alle mensen zijn ons ontzettend dierbaar. Gelukkig blijven we via KaFra Housing [tijdelijke woningen voor arbeidsmigranten, red.] wel betrokken bij arbeidsmigratie in ons land.’

Karolina Swoboda en Frank van Gool

Specialist in klantcontact Teleperformance voegt de regio’s Benelux en Nordics benoemt Pascal Matern benoemd tot Chief Commercial & Client Officer voor de Benelux, Suriname en Nordics, en Milica Ivanovic tot Chief Service Delivery Officer. Matern heeft al 19 jaar ervaring bij Teleperformance, waaronder vijf jaar als Chief Operating Officer. Volgens Matern ligt de sleutel tot succes in het begrijpen en luisteren naar de uitdagingen waarmee partners te maken hebben: ‘Het draait om sterke, langdurige partnerships, geen kortstondige successen! Door écht inzicht te krijgen in de obstakels en uitdagingen van onze partners en oplossingen te bieden die deze wegnemen, versterken we de samenwerking en creëren we waarde op de lange termijn.’ Ivanovic werkt al elf jaar voor Teleperformance en gaat zich in haar nieuwe functie richten op het versterken en stroomlijnen van operationele processen, in nauwe samenwerking met Matern, om de strategische doelen te realiseren en de behoeften van klanten centraal te stellen.
Het Strategisch Managementteam is hiermee compleet en grossiert in moeilijke afko’s:
Norbert van Liemt: CEO
Pascal Matern: CCCO
Milica Ivanovic: CSDO
Bastiaan Groeneveld: CIO
Kirsten Nijmeijer: CHRO
Sander ter Horst: CFO Benelux & Suriname
Jakob Gundesen: CFO Nordics

Pascal Matern

Milica Ivanovic

Na tien jaar ondernemerschap draagt Roby Hormis (links op de foto), laatste actieve oprichter van reclamebureau Tosti Creative, per 1 januari 2024 het stokje over aan Stefan Bothoff (rechts op de foto). 'Na tien avontuurlijke jaren voelt dit als het juiste moment om los te late', aldus Hormis. 'Het sterke team dat er nu staat en de heldere koers die is uitgezet, geven mij het vertrouwen dat Tosti Creative klaar is voor de volgende fase.' Onder leiding van Stefan Bothoff, die twee jaar geleden bij het bureau kwam na functies bij onder andere VodafoneZiggo en Omnicom Media Group, heeft Tosti Creative zijn positie verder aangescherpt. Bothoff: 'Maar veel gaat er niet veranderen want onze propositie is relevanter dan ooit. Tosti werkt al tien jaar volgens het principe "aandacht hoor je te verdienen en niet alleen in te kopen". Daar ligt onze kracht, omdat het resulteert in campagnes die aandacht trekken en daarmee waarde creeëren voor merken én voor de wereld om ons heen.' Hormis blijft eigenaar en betrokken als adviseur, terwijl hij zich oriënteert op nieuwe uitdagingen. 'Ik ben benieuwd wie ik zonder Tosti Creative ben en waar ik de komende jaren aan kan bijdragen. Ideeën zijn welkom.'

Roby Hormis en Stefan Bothoff

Ragna Hes
wordt Director Nederland bij Ainigma, 'een boutique consultancy die organisaties helpt generative AI positief, inclusief en snel te omarmen': 'Na een heerlijke periode als Head of Content a.i. bij Wavemaker is het nu tijd voor een nieuwe, voor mezelf best wel verrassende stap. Na een aantal superleuke en inspirerende gesprekken ben ik met veel enthousiasme aan boord gesprongen bij Ainigma, een boutique consultancy die organisaties helpt generative AI positief, inclusief en snel te omarmen. Als Director Nederland kan ik mijn ervaring uit de reclame- en marketingwereld mooi combineren met mijn kennis van het opzetten van innovatieprocessen, zoals bij onder meer ING. Eigenlijk komt hier alles samen waar ik blij van word: creativiteit, innovatie en business management. Heel veel zin om samen met Arne Mosselman en het groeiende, enthousiaste team iets heel moois neer te zetten. Let’s go!'
Bron: LinkedIn.

Ragna Hes

John Meulemans wordt partner bij de HIBOU Contenture Groep. Meulemans op LinkedIn: 'The word is out: Ik ben aangesloten als partner bij de HIBOU Contenture groep waar ik de influencer-, social- & AI-propositie verder ga vormgeven. Een zeer interessante uitdaging want O-M-G wat gaat de manier waarop we communiceren (en leven) op de schop de komende periode. Des te mooier, leuker, interessanter om aan te haken bij deze innovatieve en ambitieuze data-driven & award-winning club. Vanaf de eerste gesprekken met oprichter Matthijs Rutten was de match overduidelijk en spoot de energie tegen de plinten omhoog. Met een MD als Sandra Hofstede staat ook de organisatie als een huis. En wat een leuk team vol ervaren journalisten, content creators en andere leukerds...Ik kijk zoooo uit naar 2025!!'

John Meulemans

CEO Total Design Koen de Groot
draagt het stokje over aan Martijn Arts: 'Het was een eer om TD te leiden en te werken voor prachtige klanten en met fantastische mensen. We bouwden voort op onze kernwaarden en verstevigden onze marktpositie. De toekomst is geworteld in ons verleden en de geschiedenis is onze raadgever. Ik draag met vertrouwen de leiding over aan Martijn.' Arts is al partner en strategy director bij het bureau: 'Ik wil een waardig opvolger zijn - samen. Ontwerpen is een groepsproces waarmee we merken bouwen, systemen veranderen en de toekomst creëren. Dit principe stond bij onze oprichting centraal en geldt nog steeds', aldus Martijn Arts.

Koen de Groot

 

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken