De marketingtransfers van week 4, 2025

De marketingtransfers van week 4, 2025
  • B2b
  • 31 jan 2025 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Heraclitus zei het al: ‘The only constant is change.’ De eerste maand van het nieuwe jaar zit er bijna op en de banen lijken verdeeld. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Felice Geurdes is per januari 2025 gestart als Managing Director van journalistiek communicatiebureau Koolhoven & Partners. Naast de dagelijkse aansturing van het team, gaat zij zich richten op innovatie en groei van het bedrijf. Geurdes werkte de afgelopen zeven jaar voor Koolhoven & Partners als Account director. Daarvoor werkte zij onder meer als hoofdredacteur en mededirecteur van Reclamij, een crossmediale uitgever voor de zorg, en was zij werkzaam in de museale sector. Geurdes studeerde taal- en cultuurstudies en kunstgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht en de Universiteit van Amsterdam.

Felice Geurdes

Goldwyn Latuheru is aangesteld als de nieuwe Creative Design Lead van online bloemist Bloomon. Hij wordt verantwoordelijk voor het versterken van de merkidentiteit en het leiden van alle creatieve initiatieven bij bloomon. Latuheru heeft onder andere gewerkt voor De Bijenkorf, Dept en Build in Amsterdam: ‘Ik wil bij Bloomon een online merkervaring creëren waar emotie en conversie hand in hand gaan. Ik geloof sterk dat koopbeslissingen nog steeds voornamelijk door emotie worden gedreven. Samen met het getalenteerde team van Bloomon wil ik de online ervaring voor onze klanten niet alleen optimaliseren, maar ook een plek creëren waar elk digitaal contactpunt doordrenkt is van onze merkwaarden. Ik kijk ernaar uit om Bloomon's digitale aanwezigheid te versterken en onze klanten een naadloze en aansprekende online shopping ervaring te bieden.’ Laura Rees Weeden, Group Creative Director bij Bloomon, is blij met de komt van Latuheru: ‘Zijn creativiteit, ervaring en enthousiasme voor het merk zullen onze klanten zeker inspireren in onze missie om een geweldige ervaring te leveren.’

Goldwyn Latuheru

Na vijftien jaar keert Gelise Bouma terug bij Kellerman Bureau in Actie waar zij van 1998 tot 2009 werkzaam was in diverse functies. Na verschillende B2B- en B2C-marketingfuncties, waaronder Head of Marketing Benelux bij Sony Mobile, treedt ze toe tot het management van het bureau en gaat zij samen met Freek Paul de organisatie leiden. Tijdens haar loopbaan bij Sony Mobile én in de diverse functies die zij daarna bekleedde, bleef Gelise ook vanuit klantzijde altijd samenwerken met Kellerman Bureau in Actie. Haar terugkeer is daarom niet alleen een logische stap voor het bureau maar ook voor Gelise zelf: ‘Voor mij is de cirkel nu rond, alle facetten van het bureau heb ik ervaren en om nu de stap naar het management maken is niet alleen een groter eer, maar ook een enorm leuke uitdaging.’ Freek Paul, Managing Partner, over deze stap: ‘Gelise kent ons bureau al ruim 25 jaar door en door, zowel van binnenuit als vanuit het klantperspectief. Ze brengt niet alleen een bak ervaring mee, maar ook de actieve energie en drive die perfect bij ons past. Niet lullen, maar doen. We zijn ontzettend blij om haar nu ook als partner te verwelkomen.’

Gelise Bouma

Per 1 mei 2025 volgt Ruud van Munster John van der Ent op als CEO bij Spar Holding. Na zeven jaar als CEO van Spar Nederland legt Van der Ent om persoonlijke redenen, in goed overleg met de RvC, zijn functie per 1 februari 2025 neer. Van der Ent: ‘Na 26 jaar in de rol van CEO bij verschillende bedrijven in de food en non-food retail is het tijd voor een stapje terug. Het was een eer en fantastische ervaring om de laatste zeven jaar met ondernemers, medewerkers en Spar-partners de transitie naar beste gemakswinkel van Nederland te mogen leiden.’ John Kruijssen, voorzitter van RvC, over het afscheid: ‘Onder leiding van John heeft Spar een solide groei doorgemaakt. Zijn strategische keuzes en samenwerkingen, waaronder die met EG Group voor Spar Express, hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van Spar. Wij danken John voor zijn inzet en toewijding van de afgelopen jaren en wensen hem alle succes in zijn nieuw te ondernemen bezigheden.’ Ervaren retailer Munster werkte na KPN/TNT Post tien jaar lang in verschillende rollen binnen de wereldwijde retailorganisatie van Shell. In 2010 maakte hij de overstap naar automotive retail als Managing Director, gevolgd door een periode als Directeur Marketing bij Detailresult. Tweede helft 2018 maakte hij de overstap naar Nederlandse Drogisterij Service (DA): ‘Ik ben vereerd het stokje van John van der Ent over te nemen en de reis die Spar heeft ingezet met zijn ondernemers en het team in Waalwijk vol energie te continueren. Spar is een fantastisch oer-Hollands merk met veel potentie om nog succesvoller te worden waar ik graag mijn bijdrage aan ga leveren’. Samen met Tom Bussink (CFO per 1 februari 2025), Chantal de Rijk-Bex en Pim Dirckx zal Van Munster de directie van Spar Holding BV vormen.

Ruud van Munster

Theun Termijtelen is benoemd tot Director Sales & Technology bij Fremantle Nederland. Termijtelen gaat deel uitmaken van de directie van Fremantle Nederland en rapporteert aan Georgette Schlick, CEO Fremantle Noord-Europa. Hij was tot januari 2025 Pre Production & Business Director bij Fremantle Nederland. Hij blijft deze werkzaamheden uitvoeren en gaat dat combineren met de nieuwe rol van Technology Director. Schlick: ‘Technologische innovatie is een cruciale strategische pijler binnen Fremantle. De grote transitie waar onze industrie momenteel doorheen gaat vereist dat we onze efficiency verhogen. Technologische innovatie is dan ook essentieel om naar de toekomst toe onze positie als contentproducent te verstevigen. We willen en moeten het toepassen van nieuwe technologische ontwikkelingen centraal stellen binnen ons bedrijf. Dat is dan ook de reden waarom we deze functie hebben gecreëerd. Met zijn ruime ervaring op het productionele vlak, gecombineerd met zijn operationele vaardigheden, strategisch denkvermogen en technische expertise, is Theun bij uitstek de persoon die Fremantle de noodzakelijke technologische vernieuwingsslag succesvol kan helpen maken.’ Fremantle Nederland is onderdeel van Fremantle, contentproducent op het gebied van entertainment, drama & film en documentaires. Fremantle Nederland bestaat uit de contentlabels Blue Circle (RTL Boulevard, The Masked Singer, B&B Vol Liefde, Boer Zoekt Vrouw en Holland’s Got Talent) No Pictures Please (Bureau Maastricht, Eigen Huis&Tuin: Lekker Leven, Schiphol), Fiction Valley (Moccro Maffia, Sleepers, Crypto Boy) en Blue Circle Casting. Termijtelen: ‘Ik vind het geweldig dat ik de kans krijg om in deze nieuwe rol mijn passie voor zowel productie als techniek bij elkaar te laten komen. Met het oog op de huidige marktontwikkelingen zijn technologie en innovatie cruciale strategische pijlers om efficiënter te kunnen ontwikkelen en produceren. Een vereiste om als contentproducent naar de toekomst toe relevant te blijven. Dat ik dit proces van versnelling en vernieuwing mag gaan leiden, zie ik als een grote uitdaging en deze ga ik met veel plezier en vertrouwen aan.’

Theun Termijtelen

Marcel Oosterwijk
, algemeen directeur Lidl Nederland, gaat een nieuwe internationale uitdaging aan binnen de Lidl Holding. Oosterwijk: ‘Na 27 jaar als algemeen directeur voor dit mooie bedrijf te hebben gewerkt, is voor mij de tijd aangebroken om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik ben ongelooflijk trots op wat ik samen met alle collega’s, partners en leveranciers heb bereikt in Nederland.’ Oosterwijk draagt per 1 juli 2025 zijn verantwoordelijkheid als algemeen directeur Nederland over aan Peter de Roos. De Roos werkt momenteel voor de internationale Lidl-directie en heeft de afgelopen vijftien jaar verschillende functies, zowel nationaal als internationaal, bekleed.

Marcel Oosterwijk

Peter de Roos

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken