Programma CreativeNL SXSW 2025: focus op kansen en bedreigingen IX
- B2b
- 21 feb 2025 @ 07:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 feb 2025 @ 07:47
- Sjaak Hoogkamer
Met het programma Immersive Dreams & Nightmares zoomt CreativeNL tijdens SXSW dit jaar in op de potentiële impact van Immersive Experiences (IX).
De Nederlandse creatieve industrie trok vorig jaar tijdens het creative tech festival SXSW in Austin, Texas, naar eigen zeggen veel aandacht met immersive experiences. Dit jaar borduurt ze daarop voort met zes Nederlandse immersive experiences en andere sprekers, die geselecteerd zijn voor het hoofdprogramma van SXSW.
Immersive Experiences (IX) spelen een rol in ons leven zoals virtuele werelden, 360 graden beeld en geluid, augmented reality, chatbots, interacterende animatie en games – al dan niet aangejaagd door AI. IX worden gezien als werelden waarbij digitaal en fysiek naadloos samenvloeien, die een grote weerslag zullen hebben op het dagelijks leven.
Het programma van CreativeNL van vrijdag 7 tot en met maandag 10 maart 2025 bestaat uit het tweeluik ‘Immersive Dreams: Step into the Future of Immersion with International Curator Nathalie van Sasse van Ysselt’ en ‘Immersive Nightmares: On Neurotechnology and the Future of Privacy’ (inclusief nieuw onderzoek van het Rathenau Instituut), een rondetafelsessie met actuele internationale topics, meerdere ‘immersive mornings’ en een wrap-up voor de Dutch Wave en internationale contacten.
Bekijk het volledige programma hier.
Maarten Schram, Projectleider SXSW namens CreativeNL: ‘Temidden van alle politieke reuring staat ons programma als een huis, maar dit jaar zonder eigen ‘huis’. In plaats daarvan hosten we samen met IX-voorloper Québec, Canada enkele panels en netwerkmomenten in het Fairmont Hotel (waar ook heel veel ander IX-werk te zien is) en zijn we te gast bij creative agency Preacher, dat sinds kort ook een vestiging in Nederland heeft. De missie is ook wat kleiner, dat vinden we gepaster gezien het huidige politieke klimaat. Het maakt ons tegelijkertijd flexibeler tijdens SXSW, waar normaal al zoveel gebeurt, maar nu nog meer met alle nieuwe, spannende technologie en serieuze maatschappelijke issues die er zijn.’
Simone van Bennekom, Hoofd CreativeNL: ‘Met de Immersive Dreams & Nightmares sessies willen we vooral laten zien wat volgens Nederland de mooiste kansen en – helaas – bedreigingen zijn van nieuwe digitale immersive ervaringen. En we organiseren een ronde tafel-sessie met CIIIC, dat als doel heeft het internationale perspectief te betrekken bij belangrijke thema’s in de gemeenschap zoals publieke waarden (privacy, digitale inclusie et cetera), talentontwikkeling en samenwerking.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management