Nima Marketing Day: Transformatie van de Openbare Bibliotheek

Nima Marketing Day: Transformatie van de Openbare Bibliotheek
  • B2b
  • 1 apr 2025 @ 11:11
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijNima Marketing Day

Cyril Crutz en Miranda de Jong werken beiden in de bibliotheekbranche en delen het podium tijdens de 9e editie van Nima Marketing Day op donderdag 12 juni in DeFabrique in Utrecht. Een korte kennismaking en vooruitblik.

Cyril Crutz is Directeur-Bestuurder Bibliotheek Biblioplus, en Miranda de Jong is Manager Marketing & Onderzoek bij Probiblio. Zij bundelen de marketingkracht van bibliotheken in de Netwerkcommissie Marketing.

Van 4 naar 8 miljoen gebruikers
Je gaat allang niet meer alleen voor boeken naar de bib. De Openbare Bibliotheek is getransformeerd naar een maatschappelijke-educatieve bibliotheek. Samen met alle netwerkpartners hebben zij de ambitie om te groeien van 4 naar 8 miljoen gebruikers die binding ervaren met de bibliotheek. Een gezamenlijke aanpak in netwerkverband is hiervoor een randvoorwaarde. De Netwerkcommissie Marketing buigt zich over positionering en profilering van het merk de Bibliotheek, B2C en met marketingcampagnes op landelijk niveau. Daarnaast werken zij ook aan het onderhouden, monitoren en uitbouwen van de landelijke huisstijl van het merk ‘de Bibliotheek’.

Klassiek merk
Tijdens hun presentatie gaan Crutz en De Jong in op de herpositionering van de Bibliotheek als ‘motor van een vaardige samenleving’. ‘Hoe laden we de verbrede maatschappelijke rol succesvol op dit robuuste, maar toch wel klassieke merk? Met behulp van onze nieuwe merkstrategie en merkpositionering zijn inmiddels mooie stappen gemaakt. We nemen jullie graag mee in onze gezamenlijke droom: de reis van 4 miljoen - tamelijk klassieke - bibliotheekleden naar 8 miljoen verbonden gebruikers. Deze forse ambitie laat zien dat we ernaar streven om in de levens van bijna de helft van alle Nederlanders iets te betekenen.’

9e editie NMD
De 9e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 12 juni 2025 in DeFabrique in Utrecht. Verzeker je vandaag nog van een plek en reserveer meteen je early bird-ticket.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken