Impact door co-creatie met NSC

Impact door co-creatie met NSC
  • B2b
  • 1 jun 2025 @ 08:14
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Nima Marketing Day

Kirsten Niezen van full-service marketingbureau NSC is als strateeg intensief betrokken bij de start van projecten, waar richting en strategie worden bepaald. Vanuit haar overtuiging dat creativiteit leidt tot sales, adviseert zij organisaties in diverse sectoren. Niezen ziet het als het ultieme compliment wanneer een klant hen niet meer als leverancier ziet, maar als een volwaardige, meedenkende partner.

Ontdek hoe we jouw merk strategisch, creatief en commercieel verder helpen

Volgens Niezen worden waardeproposities, waarin wordt uitgelegd welke waarde een product of dienst heeft voor een consument, te veel bedacht vanuit het perspectief van het bedrijf zelf: ‘Vaak wordt aangenomen wat de doelgroep nodig heeft, zonder dit daadwerkelijk te toetsen. Een waardepropositie werkt pas écht wanneer deze breed gedragen wordt binnen de organisatie, en niet als een top-down besluit vanuit de boardroom.’

Co-creatie
Tijdens haar sessie op Nima Marketing Day laat Niezen zien hoe co-creatie, onder begeleiding van NSC, kan leiden tot een scherpe en effectieve waardepropositie. ‘Co-creatie doorbreekt het patroon van denken vanuit alleen de organisatie. De sleutel is niet denken vóór de organisatie of consument, maar samen ontdekken wat de kern is. Door marktinzichten, expertise en het klantperspectief samen te brengen via een interactieve workshop, ontstaat een waardepropositie die niet alleen onderscheidend is, maar ook intern draagvlak creëert. Het werken met een multidisciplinair team zorgt er bovendien voor dat alle invalshoeken zijn vertegenwoordigd. Door uiteenlopende perspectieven aan tafel te brengen en ruimte te geven aan constructieve wrijving, ontstaat er een propositie die intern klopt en extern overtuigt. Het bureau heeft daarbij niet zelf het antwoord, maar faciliteert het proces waarin de kennis binnen de organisatie naar boven komt.’

Creativiteit als startpunt
Niezen’s overtuiging is dat creativiteit leidt tot sales. ‘Dit betekent niet alleen mooie beelden of slogans, maar creativiteit als een strategisch middel om commerciële doelen te bereiken. In een overvolle markt zorgt creativiteit ervoor dat je aandacht trekt, een merk memorabel maakt en een boodschap laat resoneren bij de doelgroep. Het maakt het verschil tussen genegeerd worden of gekozen worden. Creativiteit is het startpunt van commerciële impact, of het nu gaat om branding, performance of contentmarketing; het zorgt dat het werkt én verkoopt.’
Niezen hoopt dat marketeers na haar sessie beseffen dat zijzelf niet degenen zijn die een waardepropositie moeten ontwikkelen, maar de facilitator zijn in het proces er naartoe. ‘Je krijgt inzicht in hoe samenwerking en gedeeld eigenaarschap bijdragen aan een toekomstbestendige waardepropositie en hoe je dit kunt toepassen.’

tekst Nanny Kuilboer | fotografie Zuiver Beeld
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken