Impact door co-creatie met NSC
- B2b
- 1 jun 2025 @ 08:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nima Marketing Day
- 1 jun 2025 @ 08:14
- Nanny Kuilboer
Kirsten Niezen van full-service marketingbureau NSC is als strateeg intensief betrokken bij de start van projecten, waar richting en strategie worden bepaald. Vanuit haar overtuiging dat creativiteit leidt tot sales, adviseert zij organisaties in diverse sectoren. Niezen ziet het als het ultieme compliment wanneer een klant hen niet meer als leverancier ziet, maar als een volwaardige, meedenkende partner.
Ontdek hoe we jouw merk strategisch, creatief en commercieel verder helpen
Volgens Niezen worden waardeproposities, waarin wordt uitgelegd welke waarde een product of dienst heeft voor een consument, te veel bedacht vanuit het perspectief van het bedrijf zelf: ‘Vaak wordt aangenomen wat de doelgroep nodig heeft, zonder dit daadwerkelijk te toetsen. Een waardepropositie werkt pas écht wanneer deze breed gedragen wordt binnen de organisatie, en niet als een top-down besluit vanuit de boardroom.’
Co-creatie
Tijdens haar sessie op Nima Marketing Day laat Niezen zien hoe co-creatie, onder begeleiding van NSC, kan leiden tot een scherpe en effectieve waardepropositie. ‘Co-creatie doorbreekt het patroon van denken vanuit alleen de organisatie. De sleutel is niet denken vóór de organisatie of consument, maar samen ontdekken wat de kern is. Door marktinzichten, expertise en het klantperspectief samen te brengen via een interactieve workshop, ontstaat een waardepropositie die niet alleen onderscheidend is, maar ook intern draagvlak creëert. Het werken met een multidisciplinair team zorgt er bovendien voor dat alle invalshoeken zijn vertegenwoordigd. Door uiteenlopende perspectieven aan tafel te brengen en ruimte te geven aan constructieve wrijving, ontstaat er een propositie die intern klopt en extern overtuigt. Het bureau heeft daarbij niet zelf het antwoord, maar faciliteert het proces waarin de kennis binnen de organisatie naar boven komt.’
Creativiteit als startpunt
Niezen’s overtuiging is dat creativiteit leidt tot sales. ‘Dit betekent niet alleen mooie beelden of slogans, maar creativiteit als een strategisch middel om commerciële doelen te bereiken. In een overvolle markt zorgt creativiteit ervoor dat je aandacht trekt, een merk memorabel maakt en een boodschap laat resoneren bij de doelgroep. Het maakt het verschil tussen genegeerd worden of gekozen worden. Creativiteit is het startpunt van commerciële impact, of het nu gaat om branding, performance of contentmarketing; het zorgt dat het werkt én verkoopt.’
Niezen hoopt dat marketeers na haar sessie beseffen dat zijzelf niet degenen zijn die een waardepropositie moeten ontwikkelen, maar de facilitator zijn in het proces er naartoe. ‘Je krijgt inzicht in hoe samenwerking en gedeeld eigenaarschap bijdragen aan een toekomstbestendige waardepropositie en hoe je dit kunt toepassen.’
tekst Nanny Kuilboer | fotografie Zuiver Beeld
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 26, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Centraal Beheer: werkdruk zet ondernemers onder druk
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
- Payroll-startup Employes overgenomen door Deens Ageras
Laatste Nieuws
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers