Marketingtransfers week 24, 2025

- B2b
- 20 jun 2025 @ 08:00
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jun 2025 @ 08:00
- Tamara de Vos
De zomer lonkt, maar de marketingwereld zit allesbehalve stil. Ook deze week zagen we weer frisse gezichten, slimme overstappen en hier en daar een verrassende move. Wie verkast, wie blijft en wie zegt het vak even vaarwel? Je leest het – zoals altijd – hier.
Jeroen Oppatja is per juni benoemd tot Managing Director van VML Nederland. Hij volgt Ubbo Maagdenberg op, die het bedrijf verlaat. Oppatja is momenteel Chief Operating Officer bij VML Nederland en is al tien jaar aan het bureau verbonden. Binnen VML speelde Oppatja een centrale rol bij de integratie van onder meer Emark, Wunderman Thompson BX & Commerce en recent Newcraft. Hij wordt omschreven als een integrator met ervaring in commercieel en operationeel leiderschap. Over zijn benoeming zegt Oppatja: ‘Ik ben ongelooflijk trots om deze rol op me te nemen en ons gedreven team van professionals naar toekomstige groei te mogen leiden. We staan aan het begin van een tijdperk waarin AI niet alleen versnelt, maar onze industrie, businessmodellen en manier van werken fundamenteel hervormt.’ Eric Kramer, Country Manager WPP Nederland, benadrukt: ‘We zijn enthousiast over de toekomst van VML en waarderen Jeroens diepgaande kennis van de organisatie nu we verder bouwen.’

Jeroen Oppatja
Serge Beckers, Managing Partner bij Wisse Kommunikatie, is benoemd tot global chair van de Worldcom Public Relations Group. De benoeming vond plaats tijdens de Annual Global Meeting in Costa Rica. Beckers’ mandaat loopt tot en met 2026. Eerder was hij voorzitter van de EMEA-commissie binnen het netwerk. De Worldcom Public Relations Group is ’s werelds grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus. Volgens het netwerk is het nieuwe bestuur samengesteld uit een mix van ervaren en nieuwe leden, met als doel de continuïteit én innovatiekracht van de organisatie te waarborgen. Beckers over zijn benoeming: ‘Ik zal mijn uiterste best doen om Worldcom samen met mijn bestuursleden en met onze Managing Director te blijven positioneren als organisatie die bedrijven helpt te communiceren en “top of mind” te blijven in een wereld die voortdurend verandert.’

Serge Beckers
Gemma van den Boog start medio juli als Adviseur Pers & PR bij IVN Natuureducatie. Ze maakt de overstap na ruim vijf jaar werkzaam te zijn geweest bij KWF Kankerbestrijding. Bij KWF was Van den Boog betrokken bij diverse fondsenwervende campagnes zoals de collecte en Nederland Geeft Licht. Daarnaast werkte zij aan initiatieven gericht op preventie, waaronder de Rookvrije Generatie en het verminderen van kankerverwekkende uitstoot. Over haar nieuwe functie schrijft zij op LinkedIn: ‘Ik kijk er ontzettend naar uit om me weer professioneel in te zetten voor iets wat me al mijn hele leven aan het hart gaat: de natuur. Een gezonde planeet is uiteindelijk de basis voor alles – ook voor gezondheid.’

Gemma van den Boog (foto LinkedIn)
Arjan Pomper is per 1 juli 2025 benoemd tot CEO van 62Miles, een onafhankelijke marketing‑ en techgroep. Pomper brengt een ruime internationale achtergrond mee op het gebied van marketing en media: hij was eerder CEO bij Dentsu Nederland, België en het Midden-Oosten en Afrika, richtte content- en tv-productiebedrijf AMPN op (bekend van formats als The Voice) en stond aan het hoofd van ITV Studios Global Entertainment. Afgelopen jaar vervulde hij interim‑CEO-functies bij mediabureau ZIGT en het Nationaal Media Onderzoek. Pomper zegt hierover: ‘Ik zet me volledig in om deze groep uit te bouwen – dicht bij onze klanten en gedreven door een diepe liefde voor ons vak. De snelle veranderingen in onze markt bieden bovenal een grote kans om een sterk, lokaal, wendbaar en ambitieus bureaumodel voor de toekomst te creëren.’

Arjan Pomper
Na bijna vijf jaar als hoofdredacteur van magazine Elle kondigt Anke de Jong haar vertrek aan. Ze zegt hierover op LinkedIn: ‘Met een lach en een traan heb ik besloten te stoppen bij ELLE. Met een lach, omdat het tijd is om mijn vleugels uit te slaan. Met een traan, omdat ik zo van het team en het merk ben gaan houden.’ Wanneer De Jong precies vertrekt is nog niet bekend gemaakt.

Anke de Jong (Elle, fotograaf Pablo Delfos)
Sebastian Plasschaert wordt volledig eigenaar van het Hilversumse AI-technologiebedrijf XS2Content en de bijbehorende holding XS2Tech. Medeoprichter Richard Otto vertrekt na ruim vijf jaar uit het bedrijf. Over zijn vertrek zegt Otto: ‘Die verschuiving van media naar een tech-focused SaaS-bedrijf past minder goed bij mij. Deze overname biedt me de ruimte om me te richten op mijn andere zakelijke activiteiten en nieuwe avonturen.’ Plasschaert geeft aan het platform verder te willen ontwikkelen tot een technologiebedrijf voor AI-automation in communicatie: ‘Zo kunnen we high-end contentcreatie verder automatiseren voor een breed scala aan bedrijven.’

Sebastian Plasschaert
Het AI-consultancybureau Ainigma breidt zijn Nederlandse praktijk uit met Raymond de Coninck, Gossaart van Kranendonk en Jeroen de Bakker. Het bureau is gespecialiseerd in mensgerichte AI-transformatie en wil met deze benoemingen zijn positie in Nederland verder versterken. Raymond de Coninck start per 1 juli als partner en richt zich op AI-strategie, communicatie en cultuur. Hij was eerder actief bij onder meer Liberty Global, Mediabrands en Edelman, waar hij leidinggaf aan creatieve en digitale teams. Gossaart van Kranendonk trad op 1 juni aan als partner. Hij is strategisch consultant en verandermanager met ervaring bij KPMG en PostNL, waar hij onder meer de Consumenten App herpositioneerde. Bij Ainigma focust hij zich op cultuurgedreven AI-transformaties. Jeroen de Bakker is benoemd tot strategisch adviseur. Hij vervulde eerder leidinggevende functies bij Talpa Network, Qi en TBWA\ en is momenteel managing partner bij Airborne Network. Bij Ainigma brengt hij expertise in storytelling, AI en branding in.

Raymond de Coninck, Gossaart van Kranendonk en Jeroen de Bakker
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 46, 202514-11-2025
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

