Marketingtransfers week 25, 2025

- B2b
- 27 jun 2025 @ 09:14
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 jun 2025 @ 09:14
- Tamara de Vos
‘The best way to predict the future is to create it’, zei de Amerikaanse schrijver Peter Drucker ooit. In marketing en media zijn het vaak de mensen die de richting bepalen. Ook deze week zien we weer professionals die hun loopbaan een nieuwe wending geven, ambities najagen of een merk gaan helpen vormgeven. Dit zijn de opvallendste transfers van deze week, verzameld door MarketingTribune.
Sanne Houterman is aangesteld als Strategy Director bij Cheil Benelux. In haar nieuwe rol is zij verantwoordelijk voor de strategische leiding van het bureau en de aanpak van alle klantstrategieën. Houterman was de afgelopen jaren werkzaam als Strategy Director bij Publicis Groupe. Daar werkte zij onder meer voor de accounts van Eneco, de Politie en de rijksoverheid. Ook was zij strategisch eindverantwoordelijk voor campagnes zoals ‘The DropStore’ voor UN Water/RVO en ‘De Onvergetelijke twee minuten’ voor het Nationaal Comité 4 en 5 mei. ‘Merken zijn meer dan campagnes. Iedere interactie telt, van retail tot social, van activatie tot propositie. Cheil durft daarin te pionieren’, aldus Houterman. ‘Met mijn ervaring in merkstrategie en geïntegreerde campagnes zie ik het als een mooie kans om deze unieke propositie strategisch te versterken.’

Sanne Houterman
Mohammad Hassani is recent gestart als junior PR- en Accountmanager bij Hagens, een creatief bureau in Amsterdam gespecialiseerd in marketing-, culturele en corporate PR. Hiervoor werkte Hassani 3,5 jaar als PR-manager bij TBWA\Neboko, waar hij meewerkte aan campagnes voor onder andere de Staatsloterij en McDonald’s.

Mohammad Hassani
Marloes Dobbe is gestart als commercieel directeur bij energieleverancier Vandebron. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de commerciële strategie van het bedrijf, met een focus op marketing, sales en klantervaring. Dobbe heeft meer dan tien jaar ervaring op marketinggebied. Zo was zij marketingdirecteur bij online supermarkt Crisp, waar zij onder meer verantwoordelijk was voor de introductie van nieuwe proposities en de lancering van Crisp in België. Eerder werkte zij bij Coolblue, waar zij een belangrijke bijdrage leverde aan de groei van de merkbekendheid. ‘Bij Vandebron richten we ons op slim energiegebruik. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen, van gezinswoning tot appartement, optimaal profiteert van groene stroom? Door niet alleen energie te leveren, maar ook gedragsverandering te stimuleren, versnellen we de energietransitie en realiseren we een volledig groen energienet voor iedereen’, aldus Dobbe.

Marloes Dobbe
Jürn De Baets is per 1 juli gestart als Strategist bij bureau Track Record, dat actief is binnen de sport- en entertainmentsector. In deze rol zal hij organisaties ondersteunen bij strategische commerciële groei binnen de sport- en entertainmentsector. De Baets begon zijn loopbaan bij ACC, de Belgische koepelorganisatie voor marketing- en communicatiebureaus. Daarna werkte hij drieënhalf jaar bij Club Brugge, waarvan twee jaar als Marketing Lead. In die functie was hij verantwoordelijk voor de volledige marketingstrategie, inclusief campagnes op het gebied van ticketing, merchandise, partneractivaties en B2B. De afgelopen maanden was hij werkzaam als zelfstandig consultant. ‘Track Record heeft een heldere visie op het creëren van langetermijnwaarde in sport en entertainment. Die fan-first-mentaliteit spreekt me erg aan’, aldus De Baets. ‘Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring – zowel aan bureauzijde als binnen de sport- en entertainmentwereld – in te zetten om klanten creatief én commercieel te laten groeien.’

Jürn De Baets
Matthijs Jaakke is per 1 juli benoemd tot Agency Lead voor Nederland bij Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat. In deze rol gaat hij zich richten op de verdere groei van Snap in de regio en het versterken van de samenwerking met mediabureaus, agencies en partners. Jaakke was de afgelopen jaren actief als Senior Client Partner Enterprise bij Snap, waar hij samenwerkte met merken als McDonald's, Unilever, Netflix en PepsiCo. Als lid van het Benelux Sales Leadership Team zal hij bijdragen aan de commerciële strategie in de regio en aan de versterking van Snaps positie bij bureaus in Europa. ‘Ik heb super veel energie om te beginnen in mijn nieuwe rol bij Snap. Na 3,5 jaar bij Snapchat heb ik nog sterker het gevoel dat ik op mijn plek zit’, aldus Jaakke. ‘In deze rol kan ik nog meer van waarde zijn voor zowel de bureaus als Snap.’

Matthijs Jaakke
Jeroen Cnossen is benoemd tot hoofdredacteur van Bike Explorer, het fietsplatform van uitgeverij Virtùmedia. Cnossen gaat zich richten op zowel de redactionele koers als de commerciële positionering van het magazine en het bijbehorende online platform. Hij volgt hiermee de huidige redactionele leiding op en start per direct. Cnossen werkte eerder jarenlang in leidinggevende mediafuncties, onder meer bij BDUmedia. Hij brengt ervaring mee als uitgever en journalist, met een sterke affiniteit met de fietswereld. Volgens interim-uitgever Roeland Dobbelaer is Cnossen ‘de aangewezen persoon om Bike Explorer verder te laten groeien’. Cnossen zelf zegt over zijn nieuwe rol: ‘Voor mij is dit een perfecte combinatie van mijn liefde voor media en mijn passie voor fietsen. Ik kijk ernaar uit om samen met het team Bike Explorer verder uit te bouwen tot hét platform voor sportieve fietsers in Nederland en België.’

Jeroen Cnossen
Lisa Paulet Vos is per 1 juli 2025 benoemd tot zendermanager van Veronica. Zij blijft daarnaast actief als Manager Global Acquisitions bij Talpa Network. Paulet Vos volgt Remko Terlouw op, die de functie tijdelijk vervulde. In haar nieuwe rol wordt zij verantwoordelijk voor het zenderprofiel, de programmering en de strategische koers van Veronica. Paulet Vos begon haar loopbaan bij MediaCom en werkte vervolgens bij onder meer MTV, Disney XD en de NPO-organisatie. Binnen Talpa Network groeide zij door tot Manager Global Acquisitions. Met ervaring in strategie, programmering, distributie en aankoop brengt zij volgens Talpa een brede expertise mee. ‘Veronica is voor mij persoonlijk en professioneel een zender met impact’, aldus Paulet Vos. ‘Dat ik nu niet alleen de aankoop mag doen voor Veronica en Net5, maar ook de koers van Veronica als zender mag bepalen, voelt als een enorme eer.’

Lisa Paulet Vos © Anne Winter
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 46, 202514-11-2025
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

