Marketingtransfers week 42, 2025

Marketingtransfers week 42, 2025
  • B2b
  • 17 okt 2025 @ 08:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

De herfstvakantie zorgt bij sommigen voor wat welverdiende rust, maar in marketingland blijft de boel in beweging. Een kleine oogst deze week - maar wel eentje met pit.

Coolblue breidt zijn directie uit. Michiel van der Zanden, momenteel Head of Marketing, wordt benoemd tot Chief Marketing Officer. Lars van der Hoorn, nu Finance Director bij Coolblue Energie, wordt Chief Energy Officer en krijgt daarnaast de verantwoordelijkheid over de Coolblue-winkels. Met de toetreding van Michiel en Lars bestaat de directie van Coolblue nu uit: Pieter Zwart – Beginbaas, Daphne Smit - Chief Financial Officer en Chief Operational Officer, Lars van der Hoorn - Chief Energy Officer en Michiel van der Zanden - Chief Marketing Officer. Pieter Zwart, oprichter van Coolblue: ‘De energie-activiteiten van Coolblue groeien hard door de succesvolle verkoop van energiecontracten via de winkels. Daarnaast groeit Coolblue stevig in Duitsland. Met de komst van Michiel en Lars in de directie is het team beter ingericht om deze groei in goede banen te leiden. Ik krijg heel veel energie van de samenwerking met Lars en altijd een glimlach van Michiel. Samen gaan we Coolblue elke dag een beetje beter maken.’

Michiel van der Zanden & Lars van der Hoorn

Coebergh Communicatie & PR
heeft het team uitgebreid. Lotte Gelder is gestart als PR Account Executive (B2B). Zij richt zich op het groeiende B2B-portfolio van het bureau. Gelder studeerde aan de Hogeschool van Amsterdam en specialiseerde zich in reputatie- en merkenmanagement. Eerder werkte zij bij DPG Media, waar zij ervaring opdeed in klantcontact en relatiemanagement. Emilie van Aken is begonnen als PR & Social Media Account Executive (B2C). Zij ondersteunt zowel het PR-team als het social media-team van Coebergh. Van Aken studeerde Hospitality Business Management aan Hotelschool The Hague, liep stage bij het internationale retailteam van Rituals en werkte daarna in executive search bij Legal People en Hemingway. Beiden gaan aan de slag voor verschillende opdrachtgevers binnen het klantenportfolio van Coebergh.

Lotte Gelder & Emilie van Aken

Meindert Schut treedt per 1 november aan als hoofdredacteur van zakenblad Quote. Hij is daarmee de eerste hoofdredacteur in het veertigjarig bestaan van het blad die niet uit de eigen gelederen afkomstig is. Schut is momenteel presentator van onder meer De Nationale Autoshow op BNR en was eerder adjunct-hoofdredacteur bij dezelfde zender. Met ruim twintig jaar ervaring in journalistiek en ondernemerschap brengt Schut volgens Quote ‘een scherpe blik op economie, ondernemen en maatschappelijke ontwikkelingen’ mee naar de redactie. Op LinkedIn reageert Schut: ‘Per 1 november ben ik de nieuwe hoofdredacteur van Quote! Een geweldig mooie uitdaging en een enorme eer om leiding te mogen geven aan deze prachtige titel. […] Tegelijkertijd biedt Quote mij een kans die ik niet wil laten lopen. Een titel met diepgravende verhalen en spraakmakende journalistiek combineren met verdere digitalisering, video en audio. Mooier wordt het niet.’

Meindert Schut | foto: LinkedIn

Regisseur en animator Patrick Louwerse is aangesloten bij het Amsterdamse productiebedrijf Pink Rabbit. Louwerse staat bekend om zijn handgemaakte animaties, high-concept beelden en fantasierijke verhalen. Eerder werkte hij voor merken als Nike, Pop Trading Company en Converse. Bij Pink Rabbit versterkt Louwerse het bestaande regisseursroster. Volgens Niels Visser, mede-eigenaar en producent, is zijn komst een waardevolle toevoeging: ‘Patricks werk is zeer gefocust op craft, met een sterk visuele stijl.’ De eerste samenwerking tussen Louwerse en Pink Rabbit bestaat uit drie korte films voor Pop Trading Company, waarin met behulp van matte painting de Japanse en Amsterdamse cultuur worden verbonden. Over zijn overstap zegt Louwerse: ‘Pink Rabbit is voor mij een partij met een sterk roster van regisseurs en een ervaren productieteam. Wat voor mij minstens zo belangrijk is, is de warme, familiaire sfeer waarin makers elkaar ondersteunen en samen groeien.’

Patrick Louwerse

redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken