Marketingtransfers week 43, 2025

- B2b
- 24 okt 2025 @ 08:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 24 okt 2025 @ 08:00
- Redactie MarketingTribune
En we waaien weer een nieuwe editie in. Nog net voor de verkiezingen wisselen bureaus van naam, marketeers van plek en creatieven van bureau, net als de politici die binnenkort de stoelendans gaan spelen.
PR-bureau Koolhoven & Partners gaat verder onder de naam Gazette. Koolhoven & Partners werd in 2014 opgericht door voormalig journalisten Martijn Koolhoven en Romke Spierdijk. Koolhoven: ‘Nieuwe naam past beter bij het bureau dat we zijn geworden’.Koolhoven en Spierdijk hebben beiden in het verleden voor De Telegraaf gewerkt en Spierdijk ook voor Talpa, De Pers en GeenStijl. De overgang naar Gazette is voor hen meer dan alleen een naamsverandering. Spierdijk: ’Gazette is onlosmakelijk met journalistiek verbonden’. Het bureau laat zich in de transitie bijstaan door Wouter Glaser van Go Delphi. Koolhoven vervolgt: ‘We bestaan elf jaar en zijn uitgegroeid tot een bureau van acht medewerkers met meer dan dertig klanten. En we willen verder groeien. Daar hoort een naam bij die toekomstbestendig is en beter past bij het bureau dat we zijn geworden’. Spierdijk: ‘Iedereen die bij ons werkt heeft een achtergrond in de journalistiek, dat is essentieel voor de manier waarop wij werken.’ De naam Gazette verwijst naar het muntje waarmee men in het zestiende-eeuwse Venetië de allereerste kranten kocht. Koolhoven: ‘De nieuwe naam biedt ook allerlei kansen om de journalistieke geschiedenis van het bureau, de oprichters en teamleden verder te versterken.’ Studio Paul Bergman is verantwoordelijk voor het logo en de huisstijl.


Boven vlnr: communicatieadviseurs Remco Tervoort en Jeroen Vos en oprichter en directeur Martijn Koolhoven. Onder vlnr communicatieadviseur Sjoerd Willen, oprichter en directeur Romke Spierdijk, managing director Felice Geurdes en communicatieadviseur Brigit Oomes.
Creative Director CJ de Melker begint zijn eigen bureau: Met melk. Hij kiest daarmee voor een nieuw soort model: ‘Nederlands eerste Fixed Fee Creative Party; een abonnementsvorm waarmee merken voor één vast maandbedrag toegang krijgen tot Executive-level Creative Direction & Design. Geen uurtarieven, minder overleg en nul overhead. Het traditionele bureaumodel kraakt onder groeidruk, randzaken en de invloed van AI. Dat vraagt om een andere aanpak: kleiner, flexibeler en eerlijker. Met melk is mijn antwoord. Een lean and mean model met pure focus op creativiteit die merken beweegt, mensen raakt en blijft plakken.’ De Melker begint bewust solo: ‘Maar wel met een netwerk van bevriende makers en ondernemers. Eerst de basis stevig neerzetten, dan pas uitbreiden.’ De naam Met melk verwijst niet alleen naar zijn achternaam, maar ook naar zijn manier van werken: ‘Nuchter, helder en to the point. En ja, met een knipoog naar de legendarische Got Milk?-campagne. Ons vak is het leukste wat er is, en precies zo moet het ook voelen. Daarom noem ik het geen agency maar een party: een feestje waar iedereen beter van wordt - de klant, de maker en het werk. Win-win-winning!’

CJ de Melker
EQOM Group - waaronder ook EasyToys valt - benoemt Anneke Kamphuis tot CEO. Zij vervulde de rol al sinds september 2025 als interim. Eric Idema, founder en voormalig CEO: ‘Anneke brengt visie, energie en verbindend leiderschap. Zij durft verder te kijken dan producten en plaatst seksualiteit waar het thuishoort, midden in het gesprek over gezondheid en welzijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij EQOM niet alleen zakelijk verder laat groeien, maar ook maatschappelijk het verschil gaat maken.’ Kamphuis zelf over haar benoeming: ‘Onze industrie heeft impact op hoe mensen zich voelen in hun lichaam, hun relaties en hun zelfvertrouwen. Daarom bouwen we niet alleen aan groei, maar aan een beweging: van schaamte naar trots en van stilte naar openheid. EQOM heeft een sterk fundament en een team dat gelooft in die missie - samen zetten we de nieuwe standaard in sexual wellness.’

Anneke Kamphuis
Erik Poel is gestart als Managing Director van Golazo Brands Nederland, onderdeel van de internationale Golazo Group. Hij volgt Thierry De Ridder op, die sinds maart ad-interim deze functie vervulde. Poel was de afgelopen elf jaar algemeen directeur van tennisbond KNLTB. Daarvoor werkte hij twintig jaar in marketingfuncties bij diverse grote bedrijven. Binnen Golazo Brands Nederland wordt hij verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de positie op de Nederlandse sportmarketingmarkt, in nauwe samenwerking met andere Golazo-entiteiten. Over zijn aanstelling zegt Poel: ‘De combinatie van mijn marketingachtergrond en jarenlange ervaring in de sportwereld komt hier perfect samen. Ik heb er enorm veel zin in om samen met het team verder te bouwen aan de positie van Golazo Brands in Nederland – en om met onze partners nog meer impactvolle sport- en merkervaringen te creëren.’

Erik Poel
Hotel L’Amour breidt zijn team uit met vijf nieuwe professionals. Astrid Meijer start als account director en brengt ruime ervaring mee van TBWA\Neboko, waar zij werkte voor onder meer Ben, Odido, Toto en de Nederlandse overheid. Designer Anna de Groot is afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie en liep stage bij The Gardeners. Fay Boender sluit aan bij het accountteam en deed eerder ervaring op bij Boomerang. Motion Graphic Designer Martijn Klement komt over van Energize en werkte eerder bij Fitzroy, waar hij actief was voor klanten als Plus, Tony’s Chocolonely en het Nationaal Ouderenfonds. Maxime Karman versterkt het team als producer en heeft bijna tien jaar ervaring bij Steam, met klanten als het Ministerie van Defensie, Holland Casino en PostNL. Volgens managing director Valérie Dekeuwer markeert de komst van de vijf nieuwe collega’s ‘een fase waarin Hotel L’Amour versneld groeit’.

Anna de Groot, Maxime Karman, Astrid Meijer, Fay Boender en Martijn Klement
Mano Meijer en Mitchell Kerkhof zijn een gezamenlijk artiestenmanagement gestart onder de naam Lyra. Het nieuwe bureau richt zich specifiek op opkomend talent binnen de hardere stijlen van de elektronische muziek, waaronder Hard Techno en Hard Dance. Meijer is oprichter van This Is My House en actief als manager van onder andere Maddix, Winson, Mr. Polska en Nifra. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring in strategische artiestenontwikkeling binnen de dancesector. Kerkhof, oprichter van Odysseys, begeleidde onder meer de carrières van Fantasm, Klofama en Karah, met een focus op positionering, branding en grootschalige shows. Met Lyra willen de twee oprichters een gespecialiseerd platform bouwen voor de volgende generatie Hard Dance-artiesten. Meijer: ‘Met Lyra willen we een plek creëren waar talent niet alleen vertegenwoordigd wordt en day-to-day werkzaamheden uit handen worden genomen, maar waar we artiesten ook trainen en begeleiden in hoe ze hun eigen DNA strategisch kunnen inzetten om hun carrière de juiste richting op te sturen.’ Volgens Kerkhof is ‘de industrie de afgelopen vijf jaar razendsnel veranderd. Artiesten van nu denken anders, werken anders en communiceren anders. Wie daar niet op inspeelt, mist de boot.’

Mano Meijer en Mitchell Kerkhof
redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 46, 202514-11-2025
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

