Marketingtransfers week 44, 2025

Marketingtransfers week 44, 2025
  • B2b
  • 31 okt 2025 @ 08:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

In week 44 zijn er weer diverse professionals binnen marketing, media en communicatie gestart in een nieuwe functie. Van een Strategy Director bij een creatief bureau tot een Chief Operating Officer bij een klantcontactcenter. ‘Mijn rol is om het creatieve vuur verder op te stoken met strategische scherpte’, aldus een van de nieuwkomers. MarketingTribune zet de transfers van deze week op een rij.

Per 1 oktober 2025 is Marc Leurs gestart als Strategy Director bij Natwerk. Leurs werkte eerder onder meer bij TBWA\Neboko en DDB. Op de vraag waarom hij voor Natwerk heeft gekozen? ‘Natwerk doet niet aan brave of voorspelbare oplossingen en dat spreekt me enorm aan. Het bureau is onafhankelijk en eigenzinnig tot in de kern, met creativiteit als motor. Ik geloof dat scherpe strategie en gedurfde creativiteit elkaar versterken, en ik kijk ernaar uit om daar samen met het team nog meer werk van te maken dat er echt toe doet.’ Leurs leerde Coen Russeler (mede-eigenaar Natwerk) kennen bij TBWA: ‘Coen en ik hebben intensief samengewerkt bij TBWA, waar we leerden hoe je grote merkcampagnes en activerende ideeën met elkaar verbindt. Dat nu opnieuw doen bij Natwerk voelt heel natuurlijk. En Reinier ken ik nog van de RAW-sessies, er is altijd een klik geweest, zowel inhoudelijk als persoonlijk. Ik weet zeker dat we naast hard werken ook veel plezier gaan hebben.’ Over zijn zijn binnen Natwerk zegt Leurs: ‘Bij Natwerk brandt het creatieve vuur al lang; mijn rol is om dat vuur nog verder op te stoken met strategische scherpte. Achter elk gedurfd idee schuilt een strategische basis en dat is precies wat Natwerk zo sterk maakt. Strategie is hier geen rem op creativiteit, maar juist een versneller. Samen met Jurgen Retra [Head of Strategy en partner bij Natwerk, red.] wil ik die wisselwerking verder versterken, zodat onze ideeën niet alleen opvallen, maar ook echte impact hebben.’

Marc Leurs

Alpine Hearing Protection heeft Maurine Alma benoemd tot voorzitter van de Raad van Commissarissen. Meest recent was zij zeven jaar lang CMO bij Just Eat Takeaway.com, waar ze de wereldwijde marketingstrategie aanstuurde. Verder werkte Alma onder meer bij Wehkamp en Procter & Gamble en is zij betrokken bij Coolblue en het Van Gogh Museum als commissaris. Arthur van Keeken, CEO van Alpine Hearing Protection: ‘We zijn enorm trots dat Maurine deze rol heeft aanvaard. Haar kennis van het bouwen van wereldwijde merken en haar ervaring bij platformen als Just Eat Takeaway.com en Google zijn precies wat we in deze fase van onze groei nodig hebben. Haar expertise is van belang voor onze internationale ambities.’ Alma zelf over haar benoeming: ‘Alpine is een prachtig Nederlands merk met een relevante missie en een enorme internationale potentie. De heldere focus op productinnovatie en de ambitie om digitaal te versnellen, spreken mij aan. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring in te zetten om het management te ondersteunen in hun missie.’

Maurine Alma

De European Marketing Confederation kondigt een aantal wisselingen aan. Ralf Strauss, voorzitter van de European Marketing Confederation, is herbenoemd voor een nieuwe termijn van twee jaar. Chris Daly, Chief Executive van het Chartered Institute of Marketing (CIM, VK) is herbenoemd als vicevoorzitter voor nog een termijn van twee jaar. Na het vertrek van Alvyde Palaimaite van LIMA (Lithuanian Marketing Association), kwam de functie van vicevoorzitter vrij. Het EMC-bestuur benoemt Shane McGonigle, Chief Executive van het Marketing Institute of Ireland (MII), tot vicevoorzitter. EMC vertegenwoordigt meer dan 100.000 marketeers via twaalf nationale verenigingen in Europa. Als non-profitorganisatie werkt EMC samen met de lidverenigingen om onderwijs, maatschappelijke begeleiding en waardecreatie te bevorderen voor marketingverenigingen en het marketingvak in heel Europa.

Ralf Strauss, Chris Daly en Shane McGonigle

Contentmarketingbureau Zandbeek breidt het team uit met drie nieuwe medewerkers: Sophie Gijsbers, Frank van Oudhuizen en Loes Geerden. Gijsbers start als junior projectmanager, Van Oudhuizen als brand & strategy connector en Geerden als senior campagnestrateeg.

Sophie Gijsbers, Frank van Oudhuizen en Loes Geerden

Marco ten Oever is per 1 oktober 2025 gestart als Chief Operating Officer (COO) Benelux & Suriname bij klantcontactcenter TP Benelux. In deze rol neemt hij de dagelijkse operationele aansturing in de Benelux en Suriname voor zijn rekening. Ten Oever werkt al dertig jaar in de klantcontactbranche, onder meer voor Majorel, Yource, KPN, Liberty Global en de ANWB. CEO van TP Norbert van Liemt: ‘Marco’s ruime ervaring in BPO en zijn internationale blik maken hem de ideale persoon om onze operationele organisatie verder te ontwikkelen. Zijn focus op zowel innovatie als mensgericht leiderschap sluit perfect aan bij onze ambitie voor duurzame groei in de Benelux en Suriname.’

Marco ten Oever

Per 1 november 2025 is Emma Vloeimans benoemd tot hoofdredacteur van Elle. Zij volgt Anke de Jong op, die het merk sinds september 2021 heeft geleid. Vloeimans heeft in diverse rollen gewerkt voor onder meer Harper’s Bazaar, Vogue, Jan Living, Cosmopolitan, Nespresso en L’Oréal. Vloeimans: ‘Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan bij Elle, een merk dat ik al volg sinds mijn tienerjaren. Elle is al meer dan 35 jaar een modeautoriteit in Nederland, met een unieke mix van fashion, beauty, cultuur en maatschappelijke relevantie. Het is een merk dat vrouwen inspireert om zichzelf te zijn en nieuwsgierig en kritisch te blijven naar de wereld om hen heen. Ik kijk ernaar uit om daar een bijdrage aan te leveren.’

Emma Vloeimans | fotograaf: Simone Frank

Internationaal marketinginsightsconsultancybureau Human8, voorheen bekend als InSites Consulting, benoemt Annelies Verhaeghe als Chief Innovation Officer (CINO). Tim Wragg, CEO van Human8: ‘Merken zetten steeds vaker in op AI-gedreven marketing performance om efficiënter te werken, maar dat gaat soms ten koste van hun eigenheid en authenticiteit. Daarom investeren we volop in AI-enabled consultative power: de snelheid en schaal van AI combineren met de diepgang en nuance van menselijke inzichten. Annelies belichaamt het ondernemende DNA van Human8. Haar pioniersmentaliteit maakt haar de ideale persoon om deze agenda te leiden en onze klanten relevant en scherp te houden.’ Verhaeghe over haar benoeming: ‘Innovatie draait niet alleen om algoritmes, maar om mensen begrijpen. Bij Human8 ontwerpen we intelligentie die luistert naar echte verhalen. Zo helpen we merken om relevant, gedurfd en menselijk te blijven.’ Verder werd Christoph Coucke aangesteld als Head of Platform. Hij neemt de leiding over Human8’s eigen technologie-ecosysteem, waaronder de Square, het geïntegreerde platform voor surveys, communities en klantcollaboratie. Daarnaast versterkt Sacha Cody het team als Portfolio Transformation Lead, Delphine Vantomme als Head of Empathy Culture en Angie Deceuninck als Head of Communities.


Internationaal creatief directeur, filmregisseur en kunstenaar Thomas Ritter heeft zich bij internationaal creative brandingbureau Vengean gevoegd. De komst van Ritter herenigt hem met de oprichters van Vengean: Andy Mosmans (CEO & Strategy Director) en Bram Holzapfel (ECD). Het trio werkte eerder samen aan internationale campagnes voor Pepsi Max, MTV Europe, 7Up Ice Cola en Body Glove tijdens hun periode bij FHV/BBDO. Vervolgens zette Ritter zijn carrière als creatief directeur voort bij onder meer Magic Hat (McCann Erickson) in Londen, FCB Wilkens in Hamburg en Cheil in Moskou en Seoul.

Thomas Ritter

Klaar Bavinck is gestart als Group Director of Content bij Matter Content Agency. In deze nieuwe functie wordt zij verantwoordelijk voor de volledige contentfunnel van het bureau, van strategie en concept tot productie. Daarnaast treedt zij toe tot het Management Team. Bavinck heeft meer dan twintig jaar ervaring in marketing, content en media. Eerder was zij onder meer uitgever van Vrouw bij De Telegraaf en de afgelopen jaren werkzaam als Head of Content voor het Ahold Delhaize-account. Over haar nieuwe rol zegt Bavinck: ‘Met AI kan iedereen content maken die er op het eerste gezicht ook goed uitziet, maar de kunst is om écht te blijven raken. AI helpt ons sneller te werken, maar het is de menselijke creativiteit die het verschil maakt.’ Volgens Angelique de Hont, Managing Director van Matter, ‘combineert Klaar inhoudelijke scherpte met strategische kracht’ en sluit haar benoeming aan bij de ambitie om Matter verder te ontwikkelen als ‘human first, AI-assisted content agency’.

Klaar Bavinck

redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken