GS1 lanceert bewustwordingscampagne ‘Het is tijd voor GS1’

- B2b
- 12 nov 2025 @ 08:31
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 nov 2025 @ 08:31
- Kel Koenen
GS1 Nederland start samen met Truman en The Committed Agency een landelijke b2b-brand awareness campagne onder de noemer ‘Het is tijd voor GS1’. De campagne moet duidelijk maken hoe het eenduidig delen van productdata – van voedingsmiddelen tot medische hulpmiddelen – bijdraagt aan efficiëntere, transparantere en duurzamere ketens.
Hoewel GS1 wereldwijd een sleutelrol speelt in het betrouwbaar delen van productinformatie, blijkt de naamsbekendheid van de organisatie in Nederland relatief laag. Al meer dan vijftig jaar biedt GS1 standaarden en oplossingen voor het vastleggen en delen van product-, locatie- en ketendata. De QR-code ‘powered by GS1’ geldt daarbij als de opvolger van de bekende streepjescode.
In de eerste fase van de campagne, die deze maand van start gaat, staat het merkverhaal van GS1 centraal. Daarvoor ontwikkelden Truman en The Committed Agency een manifest dat als basis dient voor een video, landelijke radiocommercials, online advertenties en printuitingen in onder meer Het Financieele Dagblad en NRC Handelsblad. Ook langs snelwegen verschijnen grootschalige mastcampagnes. Vanaf januari 2026 volgt een tweede fase waarin specifieke thema’s worden uitgelicht waarin GS1 een sleutelrol vervult.
Bekijk hieronder de manifestvideo:
‘De samenwerking met Truman en The Committed Agency is een mooi voorbeeld van hoe verschillende expertises elkaar versterken’, stelt Aafje Boerma-Uithoof, head of marketing & communications bij GS1 Nederland. ‘Samen hebben we een campagne ontwikkeld die niet alleen het verhaal van GS1 vertelt, maar ook raakt aan de thema’s die voor onze doelgroep nu écht relevant zijn.’
Volgens Paul Hillesum, creative director en strateeg bij Truman, was het een uitdaging om ‘de onzichtbare wereld van afspraken en productdatadeling visueel en aansprekend te maken’. ‘GS1 speelt op de achtergrond een grote rol, maar is voor velen onzichtbaar. Juist daarom wilden we de kracht en relevantie van productdata op een toegankelijke en verrassende manier tot leven brengen.’
Leon Bultman, partner bij The Committed Agency, benadrukt de omvang van de doelgroep. ‘Heel veel bedrijven in Nederland hebben dagelijks te maken met vraagstukken waar GS1 oplossingen voor biedt. Het is dus een enorme, maar nog onbewerkte doelgroep die we met deze campagne heel gericht willen bereiken.

-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 44, 2025
- [onderzoek] Werknemers willen AI-training, maar missen steun...
- Marketingtransfers week 45, 2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt en verfijnt
- [column] De ‘boost’-knop van LinkedIn: makkelijker, duurder,...
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne ‘Het is tijd voor GS1’
Laatste Nieuws
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

