BV Nederland waar is jullie gouden randje?

BV Nederland waar is jullie gouden randje?
  • B2b
  • 11 okt 2016 @ 08:41
  • 5868 x gelezen
  • Link
  • Linda Cornelissen
  • Merken

Mijn oma is 93 geworden. En als ik haar mag geloven, beleefde ze veel dagen met een gouden randje. Ik koester ze, omdat ik er veel samen met haar beleefde. Ze kon genieten met een grote G. Van verse, zelfgemaakte erwtensoep bij Studio Sport, cappuccino met appeltaart op het Vrijthof of warme chocomel na een strandwandeling met hond en kleinkind. Maar ook haar gastvrijheid was ongeëvenaard. Genieten en gastvrijheid: twee waarden die ik koppel aan gouden-randje-momenten. En ik ben niet de enige.

In alle hits die ik met Googelen vind op ‘dag met een gouden randje’ staat beleving centraal. Er zijn zelfs workshops en gedichten over. Dat is goed nieuws. Je kunt een gouden randje dus zelf creëren! Met als doel een bijzonder mooi of geslaagd moment. Wie wil dat nou niet!

Merk je het al?
Waar wil je heen met je gouden randje, zul je denken. Vorige maand stond in het teken van onze wereldwijde rebranding. Na 70 jaar nemen we afscheid van het merk (label) NIPO en gaan we als Kantar TNS verder met ons kersverse zusje Kantar Public. Ook Kantar Millward Brown en Kantar Vermeer horen bij de Kantar familie en hebben een nieuwe naam en uitstraling gekregen.

Om te zingen                                                                                  
Het merk Kantar is bij velen van u vast nog vrij onbekend. Van oorsprong is Kantar de Arabische term voor meeteenheid. Kantar betekent echter ook ‘om te zingen’. En dat is de beleving die ik onbewust altijd zoek als ik in contact kom met een merk. Dat het merk me raakt. Het Kantar logo heeft naar mijn mening een modern karakter: strak zwart, zonder poespas. Maar wie oog voor detail heeft, ziet een verfijnd gouden randje bij de K. En dat maakte wat bij me los. Zoals de mijmering over oma. En haar gouden randje-momenten.

Gastvrij genieten? Eet een ananas
In landen waar ananas groeit, is het de gewoonte dat je ananas aanbiedt aan je gasten, omdat het zowel goed is voor de dorst als voor de lekkere trek. Een complete treatment. Wat mij betreft is het de hoogste tijd dat Nederlandse bedrijven hun klanten een soortgelijk ananas-geniet-moment gaan aanbieden.

Hip: watertap met fruit
Op de keper beschouwd, ervaar ik een prettige ontvangst vooral bij bedrijven die Het Nieuwe Werken hebben omarmd. Van een verse espresso bij Rabobank Nederland kan ik echt genieten, ik zorg daarom alleen al dat ik er een kwartier te vroeg arriveer. Over het attente flesje water dat ik meekreeg bij Nationale Nederlanden voor mijn terugrit, twitterde ik meteen. Je laat mij als bedrijf dan zien dat je je inleeft in de behoeften van je bezoeker. Organisatoren van congressen pakken die trend goed op.

Human capital
Vorig jaar vroegen we ruim 600 zakelijke beslissers, werkzaam in het (groot) MKB, of zij wel eens door een leverancier verrast waren. [rapport b2b klantbeleving 2015] . Slechts één op de zes beaamde dit. Diensten waarin human capital het belangrijkste asset is, doen het beter. Accountantskantoren en uitzendbureaus verrasten twee keer zo vaak hun klanten. Leveranciers van IT-software en energie daarentegen lijken hun klanten zelden te verrassen. Tip! Van verse ananas of hip fruitwater zullen jullie klanten zeker genieten.

 

Meer weten over klantbeleving of klantcontact in B2B? Download dan ook gratis deze informatie.

 

Linda Cornelissen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken