NIMA Marketing Day: what a day!
- B2b
- 21 jun 2017 @ 10:44
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Evenement
- 21 jun 2017 @ 10:44
- Gastblogger
De allereerste NIMA Marketing Day werd op dinsdag 20 juni 2017 gehouden. Op de sfeervolle locatie DeFabrique in Maarssen vond een zeer goed gevuld programma en interactie met zo’n 1000 marketeers plaats. Juniors, mediors en seniors; marketeers uit alle carrièrefasen waren aanwezig.
De dag begon met een welkomstwoord van NIMA’s Martin Huisman en een vermakelijke sessie van Teun van de Keuken over foodmarketing met sprekende beelden van producten uit de supermarkt.
Daarna begon het parallelle gedeelte van het programma: 5 rondes met elk 10 sessies binnen een bepaald thema. Er was wel even keuzestress om 5 sessies uit 50 sprekers te kiezen maar als marketeer moet je nu eenmaal keuzes maken. In de huidige netflixiserende samenleving is het wel zo lekker om je eigen content te kunnen mixen.
Tussen de sessies door was er regelmatig tijd om zowel binnen als buiten te netwerken. Binnen waren diverse standhouders waarmee je – behalve praten en netwerken – ook nog iets kon beleven. Zo kon je bij SchaalX meedoen aan een online marketing quiz en bij Photonic kon je op de foto die meteen werd geprint . Buiten was het heerlijk genieten in de zon van een goede bak koffie en thee. Dat was een welkome afwisseling op de sessies in de soms wat verhitte zalen.
De dag werd afgesloten met een gezamenlijke sessie over MercedesBenz, een dankwoord van voorzitter Martin Huisman met de bekendmaking van de winnaars van de NIMACharity opdracht. Voor wie nog puf had en niet elders allerlei verplichtingen had, was er nog een pubquiz en een netwerkborrel met DJ.
In mijn vorige blog voor MarketingTribune heb ik mijn verwachtingen van dit event vastgesteld. Ik hoopte vooral een leuke dag te hebben, van elkaar te leren en met nieuwe inzichten naar huis te gaan. Deze dag heeft toch wel mijn verwachtingen overtroffen. Het was de hele sfeer. Er hing een relaxte vibe van sociale mensen die willen leren en het gezellig willen hebben.
Wat me het meest is bijgebleven van deze dag?
De leuke gesprekken, de boeiende sessies met onderwerpen waar ik toch echt iets mee moet gaan doen in mijn werk, de goede koffie en de relaxte sfeer. Persoonlijk vind ik het extra leuk dat ik de mensen die ik eerder via LinkedIn en Twitter heb leren kennen nu ook eens offline heb kunnen liken.
Dit blog is geschreven door Maren Spanjer, zelfstandig allround b2b marketeer
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing