Mailchimp, Facebook en Wordpress favoriet bij eventmarketeers

Mailchimp, Facebook en Wordpress favoriet bij eventmarketeers
  • B2b
  • 1 mrt 2018 @ 10:24
  • 37099 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Evenement

Welke digitale tools zijn bij eventmarketeers wereldwijd, in Europa en in Nederland het populairst?

Met deze vraag zijn wij bij Eventbrite aan de slag gegaan. Miljoenen events van honderdduizenden organisatoren in meer dan 180 landen maken gebruik van Eventbrite. Ook voor marketeers die zich bezighouden met het vermarkten van events. Wij hebben de meest gebruikte applicaties op een rijtje gezet. Zit jouw favoriet erbij?

1. MailChimp - manage gemakkelijk je e-mailcommunicatie dankzij onze integratie met MailChimp.
2. Facebook - verkoop je tickets binnen Facebook met één druk op de knop.
3. WordPress - koppel Eventbrite aan het CMS van je event website.
4. Zapier - gebruik triggers om verschillende hulpdiensten aan elkaar te linken.
5. HubSpot - automatiseer je e-mailcampagnes en plan je communicatiemomenten.
6. Conferencebadge.com - maak handige naambadges inclusief QR-code.
7. Weebly - zonder programmeerskills toch een mooie event website maken.
8. Boostable - met deze app haal je meer uit je advertentiebudget.
9. Sched - je planning en programmering in één handige app voor je bezoekers.
10. Salesforce - connect de bezoekers van je evenement met je collega’s van sales.

Eventbrite opereert als een platform voor het organiseren, managen en promoten van je event. En op basis van de specifieke behoeften voor je event plug je daar als organisator de partnerapps op in. Zo bouw je jouw ideale digitale toolkit. Om efficiënter te werken, meer tickets te verkopen en om uiteindelijk een zo succesvol mogelijk evenement te organiseren.

Trend in eventmarketing tooling

Facebook is de laatste jaren uitgegroeid tot een belangrijk afzetkanaal voor eventmarketeers. Niet alleen via social advertising, maar ook dankzij de optie om in-app een ticket te kopen. Sinds vorig jaar is dit ook in Nederland mogelijk. Cijfers van Eventbrite in Amerika — waar dit al sinds 2016 beschikbaar is — laten zien dat er dankzij deze optie significant meer kaarten worden verkocht. De conversie is hoger, omdat bezoekers Facebook niet meer hoeven te verlaten om een kaartje te kopen.

Distributed commerce

Facebook is een goed voorbeeld van ‘distributed commerce’, een belangrijke trend in de ticketingindustrie. Dit houdt zoveel in dat kaarten niet meer alleen via de eigen kanalen worden aangeboden, maar juist op de platforms waar de doelgroep zich al bevindt. Dit zijn bijvoorbeeld de eventpagina’s van Facebook en de artiestenpagina’s van Spotify.

 

Door: Janneke van Egmond (Eventbrite).

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken