[column] MarketingTroonrede 2019: ruimte voor debat.

[column] MarketingTroonrede 2019: ruimte voor debat.
  • B2b
  • 17 sep 2019 @ 11:17
  • 9148 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Kennissessie

Bij het uitspreken van de Troonrede staat de Koning stil bij wat er het afgelopen regeringsjaar is gebeurd, en wat de maatschappij het komende jaar te wachten staat. Alleen al omdat de statige rede slechts eens per jaar uitgesproken wordt, heeft deze een ander karakter dan het bespreken van de waan van de dag.

De Troonrede kan beschouwd worden als een jaarlijkse beschrijving van de ontwikkelingen die op dat moment de meeste impact hebben op de maatschappij. Het thema van de MarketingTroonrede 2019: “de impact van marketing op mens, markt en maatschappij”, vind ik dan ook prachtig passen bij de statuur van een troonrede.

Lastige keuzes

Als debatleider van sprekenvoorpubliek.nl ben ik gevraagd om na het uitspreken van de MarketingTroonrede 2019 het MarketingTroonrede-debat te leiden. Ik verwacht dat het thema aanleiding zal geven tot een interessante discussie, waarbij soms lastige keuzes gemaakt moeten worden, bijvoorbeeld tussen maatschappelijke belangen of winstmaximalisatie. Doordat het debat in een Lagerhuisopstelling zal plaatsvinden, kan iedereen actief zijn mening laten horen. Ik kijk uit naar een prachtige MarketingTroonrede 2019, en een spetterend MarketingTroonrede-debat. Ik hoop u te ontmoeten op 24 september in Utrecht!

Huibert-Jan van Roest is debater, stand-up comedian, (voormalig) advocaat en recent oprichter van Sprekenvoorpubliek.nl Vanuit deze organisatie verzorgt hij trainingen en debatten.

Fotografie:Hélène Wiesenhaan

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken