[column] TikTok-revolutie bereikt LinkedIn
- B2b
- 4 sep 2024 @ 09:53
- Link
-
Michiel Verstraten
Founder @ YouLynq.me
YouLynq.me - Geen tag
- 4 sep 2024 @ 09:53
- Michiel Verstraten
Het is nu op LinkedIn nog toegankelijker en gebruikelijker om TikTok-stijl video’s in te zetten. Grijp je kans en ga hippe videocontent maken met je team.
De TikTok-revolutie heeft LinkedIn bereikt. Inmiddels kun je op alle social media zoals YouTube, Facebook en Instagram verticaal door je reels scrollen. Tot nu toe heeft LinkedIn gemixte resultaten laten zien met video, doordat de LinkedInners toch vaak op kantoor en zonder geluid over de feed browsen. Het was dus altijd een uitdaging om echt veel views te scoren. Daarbij is het algoritme van LinkedIn natuurlijk beperkt tot je huidige en tweedegraads netwerk. Ook dat is nu anders!
Wat betekent het werkelijk?
- Er komt minder nadruk te liggen op de tekst van je post. Het gaat om het bewegende beeld. Horizontale video’s worden ook weergegeven, maar het beste gebruik je natuurlijk verticale beelden om het hele scherm te vullen, voor de maximale beleving.
- De kwaliteit wordt belangrijker. Met de komst van AI-tools zoals capcut kan iedereen professioneel geëdite video’s maken. Reels zijn snel en je hebt idealiter 30 seconden tot 2 minuten de tijd om je boodschap over te brengen. Zorg ervoor dat de video goed in elkaar zit.
- Captions (tekst in het beeld) zijn belangrijker. De tekst boven of onder de post krijgt veel minder aandacht, dus zorg ervoor dat je in het beeld zo snel mogelijk de kijker laat weten waar de video over gaat en dat ze jouw video niet moeten missen en moeten blijven kijken.
Wat zijn de kansen voor jouw marketingteam?
- Met name 2 zaken: Professionaliteit en bereik. Het is nu op LinkedIn nog toegankelijker en gebruikelijker om TikTok-stijl video’s in te zetten. Grijp je kans en ga hippe videocontent maken met je team.
- Qua bereik is het algoritme nu gebaseerd op interesses en niet meer op je ‘beperkte’ netwerk. Je kunt dus veel meer en veel langer views krijgen. Zelf heb ik al gezien dat je wel 250K views kunt behalen met een goede video en ook dat video's die bijvoorbeeld een goed bereik hebben van 10K views op de eerste dag tot wel 20 of 30K views kunnen stijgen in de week erna. Net als op TikTok kunnen we meer bereik krijgen door interessante onderwerpen aan te snijden!
Je eerste indruk is nog belangrijker dan ooit tevoren. Zorg dus voor een kick-ass headline zodat mensen ook gelijk interesse krijgen in jou en meer van jouw content. Ik zie zelf dat ik met tientallen volgers per week omhoog ga door het gebruik van meer video.
Wat moet je doen?
Wees erbij en ga kwalitatieve video's schieten en zorg echt voor goed opbouwende planning. Het belangrijkste is nog steeds: Push niet je propositie, je dienst of product. Focus echt op waarde, kennisdelen en adviezen geven. Dat verandert gelukkig nooit op LinkedIn. Het gaat om relevant zijn en relaties opbouwen met je netwerk. Niemand zit te wachten op salespitches!
-
Michiel Verstraten
- Werkt bij: YouLynq.me
- Functie: Founder @ YouLynq.me
- Website:https://youlynq.me/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 46, 202514-11-2025
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

