Biografie
Patrick Severein

[column] Dit zijn de beste Super Bowl-commercials van 2021
Er gaat niets boven kerstcommercials. Maar de Super Bowl-commercials staan bij mij op een goede tweede plek. Het is een grote vergaarbak, zonder echt duidelijk thema, maar wat zitten er soms een pareltjes tussen.
[column] Genieten! Dit zijn de kerstcommercials van coronajaar 2020
Ze zijn er weer. De (vooral Britse) kerstcommercials van 2020. Kerst in corona. Dat wordt anders dan normaal. Is het in kerstcommercialland dan ook anders? Ja. Althans. Een beetje. Maar Kevin is er nog steeds. Sterren krijgen gewoon weer een podium. Goede doelen ook.
[column] Hoe schrijf je een prijswinnende case?
Patrick Severein, head of content bij LVB en jurylid voor de Grand Prix Content Marketing, ziet veel misgaan bij inzendingen en deelt tips over hoe het wel moet.
[column] Het belang van brand awareness in tijden van crisis
Niets verleidelijker dan laaghangend fruit plukken. Zeker in tijden van (corona-)crisis. De omzet zakt in. Je wil snel leads en omzet scoren. Zo snel mogelijk. Zoveel mogelijk. Helemaal logisch. Vooral doen en proberen.
[column] Ze zijn er weer! De kerstcommercials van 2019
Over zingende dozen, rappende theepotten, chips etende supersterren, vallende kerstmannen, hondjes van kurk, de sokken van Macauly Culkin en natuurlijk de zojuist verschenen kerstcommercial van John Lewis.
[column] Dé trends in videomarketing in 2020
De rol van video in je content- en marketingstrategie is nog lang niet uitgespeeld. Maar wat zijn nu dé trends voor 2020 in videomarketing?
Commercials zijn niet dood. Ze zijn springlevend (maar nu met inhoud)
Het is lekker makkelijk en ik doe er graag aan mee: iets ‘dood’ verklaren. Print, V&D, advertorials (die overigens echt dood moeten), tv. Alles is dood of moet dood. Met commercials doe ik dat dus even niet.
Dé trends in videomarketing in 2019
Natuurlijk blijft video als een razende groeien. Maar welke trends moet je als videomaker en contentmarketeer volgend jaar echt in de gaten houden (en inzetten)?
De leukste, mooiste (en sufste) kerstcommercials van 2018
De kerstcommercial. Vooral onze Britse buren zijn er meester in. Ieder jaar zit iedereen weer vol spanning: wat is de tofste, de stomste, de emotioneelste? Ik ben fan. En geobsedeerd. Wie bedenkt wat? Waarom deze keuze? Hoe is het gemaakt? Gaat dit werken?
De war on talent winnen? Zet contentmarketing in
Het aantal openstaande vacatures heeft een nieuw record bereikt. Smileys en happy faces all over the place. Behalve bij de HR-afdelingen. Want iedereen weet: topeconomie betekent de hel voor het vinden van goede mensen. Maar de war on talent is te winnen. Gewoon door het inzetten van contentmarketing.
Videomarketing is nog lang niet volwassen
Iedere zichzelf respecterende organisatie maakt video’s. Maar bijna niemand doet aan videomarketing. Is videomarketing al volwassen? Nee, eigenlijk niet.
Dé trends in videomarketing in 2018
Contentmarketing is steeds vaker: videomarketing. Maar welke trends in videomarketing moet je als contentmarketeer en videomarketeer écht kennen volgend jaar?
Stop met massacontent en omarm (eindelijk!) niche contentmarketing
Onze doelgroep? Heel Nederland! Doelstelling? Leads natuurlijk. De vraag van veel klanten is té veelomvattend. Niche contentmarketing werkt beter.
Video’s maken zonder strategie? Echt niet meer doen
Online video is niet meer ‘the next big thing’ in contentmarketing. Het is ‘the thing’. Elk merk, elke organisatie. Iedereen aan de video’s. Goed nieuws. Zeker als je, zoals ik, videomarketeer bent. Maar minder goed nieuws: er wordt niet echt nagedacht over een goede videostrategie. Oftewel: we produceren maar wat in het wilde weg. En daarmee gooien we geld weg zonder dat het vaak wat oplevert.
Interne communicatie wordt... interne videomarketing
Interne communicatie is weer helemaal terug. Afgestoft kun je beter zeggen. En verbeterd. Waarbij video hét belangrijkste interne communicatiemiddel aan het worden is. En dat is volkomen logisch.
Waarom mijn moeder van 78 meer weet van videomarketing dan jullie
Nee, mijn moeder heeft geen communicatie-opleiding gevolgd. Ze heeft ook geen ervaring in het contentvak. Toch weet ze meer over videomarketing en contentmarketing dan de meesten van jullie. Omdat ze logisch nadenkt. En haar hart volgt.
Dit kunnen videomarketeers leren van 'Wie is de mol?'
De hoogste kijkcijfers ever. En dat voor seizoen 17 (!). Met recht een prestatie van formaat. Niet alleen is 'Wie is de mol?' de koning van de zaterdag (die andere Mol – Linda - is de koningin), wij videomarketeers kunnen er ook nog iets van leren. En dan bedoel ik niet per se de mooie plaatjes. Maar iets waar wij én onze opdrachtgevers echt iets aan hebben.
- AlgemeenWeblog [column] Brandr 8: MerkbeschermingNieuws Mijn marketing: Dolly van den AkkerMagazine Een welkome aanvulling op ons...Weblog column De dood leeftNieuws Nieuwe 'Top 100 Adverteerders'...Nieuws Mijn marketing: Birgit Zuurveld
- B2BWeblog 5 marketinglessen na 1 jaar coronaNieuws Onderzoek: thuiswerken blijft, maar...Nieuws MarketingTribune tijdens...Weblog De juiste specialist op de juiste plekNieuws Medewerker Fieldlab-event positief...Nieuws Onderzoek: marketeer niet bezig met...
- BureausNieuws ReumaNederland kiest Fightclub Nieuws Mariëtte Leenhouts over Esprix AwardsNieuws SAN Jaarboek 2020 uitgereikt: thema...Nieuws Jules Hooijer en Ido Sharon naar...Nieuws Henk Haaima creative director Havana...Nieuws Reddy Keukens kiest More Media
- ContentmarketingWeblog De marketinglessen van Netflix...Nieuws VIA lanceert boek over marketplacesNieuws Helden, Droomparken en TUI lanceren...Weblog Wat zijn de nadelen van Clubhouse?Weblog Clubhouse: wat zijn de kansen voor...Nieuws Sommige marketeers denken dat ze...
- DesignNieuws Redesign Beemster kaas door CartilsWeblog Elektrisch rijden inspireert tot...Nieuws designcase Nieuwe website...Nieuws Hands Off My Chocolate lanceert...Weblog column Hoe klinken de politieke...Nieuws Nieuwe merkidentiteit voor Varta
- Food en RetailNieuws Onderzoek: Jongeren worden...Weblog [column] Hete maart op komst: verzet...Nieuws Dirk van den Broek start petitie...Nieuws HorecaVrij pleit voor nationale...Nieuws Meerderheid Kamer wil terrassen openNieuws Nederlands voedselproductiesysteem...
- MediaNieuws Abovo wint account hogeschool Van...Nieuws Onderzoekslab voor artificial...Weblog Microsoft Viva: next step in interne...Nieuws Willem-Albert Bol nieuwe CEO Abovo...Nieuws Ad Alliance en smartclip:...Nieuws Onderzoek: ouders en kinderen praten...
- Online MarketingWeblog column Offline heimweeNieuws Akkoord over wetsvoorstel e-Privacy...Weblog column Shine online met de juiste...Nieuws Kantar: effectiviteit digitale ads...Nieuws MediaMonks start digital team...Nieuws Rivièra Maison wil e-commerce groei...
- SponsoringNieuws Nominaties SponsorRingen 2020...Nieuws TCS verlengt samenwerking Amsterdam...Nieuws MVR Brand Partnerships nieuwe agency...Nieuws NOCNSF en Ocean breiden partnership...Nieuws Allianz partner Watersportverbond en...Nieuws Houthoff verlengt hoofdsponsorschap...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

BBP Media

Giesbers Group

Giesbers Retail

Giesbers Retail

BBP Media

BBP Media

5PM

BBP Media

VBO

Atlas Copco Internationaal B.V.
Laatste Nieuws
- ReumaNederland kiest Fightclub 26-02-2021
- Mariëtte Leenhouts over Esprix Awards26-02-2021
- SAN Jaarboek 2020 uitgereikt: thema... 25-02-2021
- Jules Hooijer en Ido Sharon naar... 25-02-2021
- Henk Haaima creative director Havana... 25-02-2021
- Reddy Keukens kiest More Media24-02-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards
- Toon alle events »