Biografie
Patrick Severein

[column] Hier zijn ze dan eindelijk: de Nederlandse kerstcommercials van 2021
Ik kan er geen genoeg van krijgen, van kerstcommercials. Na de enorme hoeveelheid Britse commercials is het na Sinterklaas ook in Nederland eindelijk tijd voor kerst. Met de supermarkten voorop.
[column] Update: Dit zijn de leukste (en minst leuke) kerstcommercials van 2021
De kerstcommercials van 2020 gingen vooral over corona. En zaten bomvol emoties. En dit jaar? Een beetje same old same old. De aloude succesnummers worden afgestoft. Weinig verheffends, weinig echte emotie. Maar nog steeds genoeg te genieten. Dit zijn de beste (Britse) kerstcommercials van 2021.
[column] Dit zijn de beste Super Bowl-commercials van 2021
Er gaat niets boven kerstcommercials. Maar de Super Bowl-commercials staan bij mij op een goede tweede plek. Het is een grote vergaarbak, zonder echt duidelijk thema, maar wat zitten er soms een pareltjes tussen.
[column] Genieten! Dit zijn de kerstcommercials van coronajaar 2020
Ze zijn er weer. De (vooral Britse) kerstcommercials van 2020. Kerst in corona. Dat wordt anders dan normaal. Is het in kerstcommercialland dan ook anders? Ja. Althans. Een beetje. Maar Kevin is er nog steeds. Sterren krijgen gewoon weer een podium. Goede doelen ook.
[column] Hoe schrijf je een prijswinnende case?
Patrick Severein, head of content bij LVB en jurylid voor de Grand Prix Content Marketing, ziet veel misgaan bij inzendingen en deelt tips over hoe het wel moet.
[column] Het belang van brand awareness in tijden van crisis
Niets verleidelijker dan laaghangend fruit plukken. Zeker in tijden van (corona-)crisis. De omzet zakt in. Je wil snel leads en omzet scoren. Zo snel mogelijk. Zoveel mogelijk. Helemaal logisch. Vooral doen en proberen.
[column] Ze zijn er weer! De kerstcommercials van 2019
Over zingende dozen, rappende theepotten, chips etende supersterren, vallende kerstmannen, hondjes van kurk, de sokken van Macauly Culkin en natuurlijk de zojuist verschenen kerstcommercial van John Lewis.
[column] Dé trends in videomarketing in 2020
De rol van video in je content- en marketingstrategie is nog lang niet uitgespeeld. Maar wat zijn nu dé trends voor 2020 in videomarketing?
Commercials zijn niet dood. Ze zijn springlevend (maar nu met inhoud)
Het is lekker makkelijk en ik doe er graag aan mee: iets ‘dood’ verklaren. Print, V&D, advertorials (die overigens echt dood moeten), tv. Alles is dood of moet dood. Met commercials doe ik dat dus even niet.
Dé trends in videomarketing in 2019
Natuurlijk blijft video als een razende groeien. Maar welke trends moet je als videomaker en contentmarketeer volgend jaar echt in de gaten houden (en inzetten)?
De leukste, mooiste (en sufste) kerstcommercials van 2018
De kerstcommercial. Vooral onze Britse buren zijn er meester in. Ieder jaar zit iedereen weer vol spanning: wat is de tofste, de stomste, de emotioneelste? Ik ben fan. En geobsedeerd. Wie bedenkt wat? Waarom deze keuze? Hoe is het gemaakt? Gaat dit werken?
De war on talent winnen? Zet contentmarketing in
Het aantal openstaande vacatures heeft een nieuw record bereikt. Smileys en happy faces all over the place. Behalve bij de HR-afdelingen. Want iedereen weet: topeconomie betekent de hel voor het vinden van goede mensen. Maar de war on talent is te winnen. Gewoon door het inzetten van contentmarketing.
Videomarketing is nog lang niet volwassen
Iedere zichzelf respecterende organisatie maakt video’s. Maar bijna niemand doet aan videomarketing. Is videomarketing al volwassen? Nee, eigenlijk niet.
Dé trends in videomarketing in 2018
Contentmarketing is steeds vaker: videomarketing. Maar welke trends in videomarketing moet je als contentmarketeer en videomarketeer écht kennen volgend jaar?
Stop met massacontent en omarm (eindelijk!) niche contentmarketing
Onze doelgroep? Heel Nederland! Doelstelling? Leads natuurlijk. De vraag van veel klanten is té veelomvattend. Niche contentmarketing werkt beter.
Video’s maken zonder strategie? Echt niet meer doen
Online video is niet meer ‘the next big thing’ in contentmarketing. Het is ‘the thing’. Elk merk, elke organisatie. Iedereen aan de video’s. Goed nieuws. Zeker als je, zoals ik, videomarketeer bent. Maar minder goed nieuws: er wordt niet echt nagedacht over een goede videostrategie. Oftewel: we produceren maar wat in het wilde weg. En daarmee gooien we geld weg zonder dat het vaak wat oplevert.
Interne communicatie wordt... interne videomarketing
Interne communicatie is weer helemaal terug. Afgestoft kun je beter zeggen. En verbeterd. Waarbij video hét belangrijkste interne communicatiemiddel aan het worden is. En dat is volkomen logisch.
Waarom mijn moeder van 78 meer weet van videomarketing dan jullie
Nee, mijn moeder heeft geen communicatie-opleiding gevolgd. Ze heeft ook geen ervaring in het contentvak. Toch weet ze meer over videomarketing en contentmarketing dan de meesten van jullie. Omdat ze logisch nadenkt. En haar hart volgt.
Dit kunnen videomarketeers leren van 'Wie is de mol?'
De hoogste kijkcijfers ever. En dat voor seizoen 17 (!). Met recht een prestatie van formaat. Niet alleen is 'Wie is de mol?' de koning van de zaterdag (die andere Mol – Linda - is de koningin), wij videomarketeers kunnen er ook nog iets van leren. En dan bedoel ik niet per se de mooie plaatjes. Maar iets waar wij én onze opdrachtgevers echt iets aan hebben.
- AlgemeenNieuws [branded content] Vijf Gouden...Weblog [column] RookNieuws 'Ruim een derde Nederlanders...Nieuws Tomorrowland en Loop Earplugs willen...Nieuws [branded content] Influencer...Nieuws Vandebron en Peter Koelewijn...
- B2BNieuws Leaseweb Global benoemt Ronald...Nieuws Gratis lees- en doeboeken voor...Weblog [column] B2B-marketeers missen focus...Weblog Je marktaandeel laten groeien doe je...Nieuws onderzoek Helft Gen Z bereid meer te...Nieuws Zendesk voor ruim 10 miljard dollar...
- BureausWeblog [column] Merkleiderschap door...Nieuws Europese wervingscampagne jong...Nieuws DVJ Insights breidt global...Nieuws Dept leidt nieuwe generatie op tot...Weblog [column] Hoe kunnen merken leiding...Nieuws DOSSIER THE YOUNG ONES...
- ContentmarketingWeblog [Marketing the Rainbow #19] Burger...Nieuws Britse tennisster Raducanu hoofdrol...Nieuws Nieuwe koffiecups en 'retespannende'...Nieuws Zwitserleven lanceert merkcampagne...Nieuws NTR Podcastprijs naar docu over...Nieuws Mastercard lanceert muziekalbum
- DesignWeblog Column Iconen Honda en Renault...Weblog [column] De wereld niet laten...Nieuws Lego wil meer vrouwen in design Nieuws 22 European Design Awards voor...Nieuws Nationale Bioscoopbon helemaal in...Weblog [column] Kijken en zien is een...
- Food en RetailNieuws Peter Dekkers nieuwe topman Unilever...Weblog [video] Mulder frequenteert OchamaNieuws Leg biologische producten bij elkaar...Nieuws Karin de Koning van Beiersdorf:...Nieuws Agu rijdt met Tourwinkel door...Nieuws Plus weer uitgeroepen tot beste...
- MediaNieuws Stroom en De Media Maatschap (DMM)...Nieuws Readly breidt aanbod fors uitNieuws NLziet voegt kinderzender Pebble TV...Nieuws [branded content] ‘Zoeken naar het...Nieuws Cannes awards winnende regisseur...Nieuws Mag Inspiration Day en 3 Mercurs op...
- Online MarketingNieuws Aviko verschuift marcom-focus naar...Nieuws 1,2 miljoen online gokkers in...Nieuws Virtuele influencer Esther gaat...Nieuws Veronique Bouree Sales Director...Nieuws Bedrijven gaan standaard ontwikkelen...Nieuws TikTok moet meer onderscheid reclame...
- SponsoringNieuws Jumbo-Visma en Gorillas fietsen...Nieuws ING-campagne ' Niemand buitenspel'...Nieuws Tour de France: Welke merken doen er...Nieuws DHL hoofdpartner bij Van Gogh MuseumNieuws Shortrackster Suzanne Schulting...Nieuws KNVB en ING slaan handen ineen om...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Europese wervingscampagne jong... 01-07-2022
- DVJ Insights breidt global... 01-07-2022
- Dept leidt nieuwe generatie op tot... 01-07-2022
- DOSSIER THE YOUNG ONES... 30-06-2022
- DOSSIER THE YOUNG ONES Aandacht moet... 30-06-2022
- Jarige Ouwehands Dierenpark vraagt... 29-06-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference
- Toon alle events »