Biografie
Peter de Boer

![[column] De generatie van alles en niets](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De generatie van alles en niets
‘Generatie Slash,’ verzuchtte een 34 jarige relatie (brand creative producer) van mij laatst. ‘We krijgen cv’s vol titels waar je u tegen zegt. Kijk maar op LinkedIn: iedereen is ineens Photographer/Director/Editor/Digital Nomad/Publisher.’ En dat op basis van wat vakantiekiekjes met een Canon en wat gepruts in Photoshop. Het zelfvertrouwen van Gen Z is indrukwekkend — net als de disconnect met de werkelijkheid.
![[column] De suikerbom en de sluipmoordenaar](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De suikerbom en de sluipmoordenaar
Laatst scroll ik over LinkedIn en zie ik een post die het opvallend goed doet. Veel likes, veel instemmend commentaar. Onderwerp: de suikertaks op frisdranken. 'Prima,' zegt men, 'maak het maar duurder, dan drinken we minder.' Einde discussie, lijkt het.
![[column] All or Nothing - in de OTT natuurlijk](/templates/img/lazyload.gif)
[column] All or Nothing - in de OTT natuurlijk
Laatst brieste een communicatie manager tegen me: ”Niet álles hoeft toch conceptueel te zijn?!" Ze had een punt. Maar ook weer niet.
![[column] Waarom marketing meer kunst is dan kunde](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Waarom marketing meer kunst is dan kunde
Faust....Van gehoord, neem ik aan? De door wetenschap begeesterde dokter die een pact met de duivel sloot—zijn ziel in ruil voor het doorgronden van de schepping. Hoe meer dokter Faust weet, hoe verder hij juist van die schepping af komt te staan.
![[column] 60+: het nieuwe jong](/templates/img/lazyload.gif)
[column] 60+: het nieuwe jong
De zestigplusser - vaker al zeventig, tachtigplus - staat in volle kracht voor ons.
![[column] Made in Germany](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Made in Germany
Made in (Germany) is een opmerkelijk fenomeen dat zowel een rol speelt in het land van b2b als b2c-branding. Deze aanduiding is vreemd genoeg in 1887 bedacht door de Britten…
![[column] Oranje en Groen ergernis](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Oranje en Groen ergernis
De telecomaanbieder met het groene logo staat op de stoep. Ik ben de enige stakker in de straat die zijn glasvezel niet laat aansluiten. Dat terwijl de concurrent met het oranje beeldmerk binnenkort zal vervagen tot vaal geel.
![[column] Totaalmarketing](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Totaalmarketing
Bestaat er naast totaalvoetbal ook zoiets als totaalmarketing? Marketing waarin elke vezel en zenuw geprikkeld wordt, waarbij alles op elkaar is afgestemd? En bestaat er zoiets als totaalbranding?

[column] De kracht van verwondering
De lente is in aantocht. Een ideaal moment om een weekendje weg te gaan om onze zuiderburen te bezoeken. Antwerpen. Dat is een plek waar alles anders is.

[column] Van fantasie tot funky biermerk: wie doet er mee?
In zijn columns deelt Peter de Boer graag zijn ervaringen, beschouwingen en praktische tips met marketeers. Dat doet hij doorgaans van langs de zijlijn, maar deze week vertelt Peter wat hij zelf momenteel in het veld doet.
- AlgemeenNieuws [Grote Jongerenonderzoek] (1) Social...Nieuws Jasmijn Stenzler van TicketSwap: 'We...Weblog [column] Marketeers luisteren nietNieuws Lawa activeert wandelen tot wedstrijdWeblog [column] Merkactivisme vraagt om...Weblog [column] Gaza-advisering schaadt...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 28, 2025Nieuws McDonald’s Duitsland krijgt nieuwe...Nieuws Payroll-startup Employes overgenomen...Nieuws Marketingtransfers week 27, 2025Nieuws Marketingtransfers week 26, 2025Nieuws Centraal Beheer: werkdruk zet...
- BureausNieuws Kruidvat laat zien: duurzaam leven...Nieuws Dept wordt Europees social lead...Nieuws Hankook doorbreekt clichés met...Nieuws 'Ons team mag locatie- en...Nieuws Spil en team5pm in strijd tegen...Nieuws Lies doet het weer goed, Centraal...
- ContentmarketingNieuws Bovag lanceert AI-presentator BramNieuws Rotterdam speelt hoofdrol in...Nieuws Inschrijving Grand Prix Content...Nieuws Campagne Nestlé draait om verhalen...Nieuws Stayokay speelt met vooroordelen in...Nieuws Decathlon viert zomerse klassiekers...
- DesignNieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...
- Food en RetailNieuws Crisp versnelt groei en breidt uit...Nieuws Bol lanceert online én fysieke...Nieuws Campina serveert ontbijt op Lowlands...Nieuws Balr failliet - focus verschuift...Nieuws Heinz lanceert Europese campagne...Nieuws Consument wacht op last-minute...
- MediaNieuws Snapchatters beleven sport als...Nieuws [onderzoek] 'Verruiming online...Nieuws De Telegraaf gaat voor directe...Nieuws Roxy Dekker-docu lanceert For You...Nieuws Merken vallen voor ‘B&B Vol Liefde’Nieuws HBO Max personaliseert sportreclame
- Online MarketingNieuws [update] Creatieve sector alert op...Nieuws Nederlanders shoppen bewust en...Weblog [column] Marketingfacts Focus #5Nieuws DNB: Online kaartbetalingen sterk in...Nieuws AI-modellen geven vergeten mode een...Nieuws Bijna helft Nederlanders lid van...
- SponsoringNieuws Sport, muziek en cultuur in het Rabo...Nieuws Nike's Oranje Fatalis-campagne voor...Nieuws Rabobank Utrecht nieuwe partner...Nieuws Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw...Nieuws Odido nieuwe partner Esther Vergeer...Nieuws TCL wordt wereldwijde partner van...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
- Wereldwijde herpositionering Disaronno door 72andSunny Amsterdam
- 'Ons team mag locatie- en tijdonafhankelijk werken, zolang je...
- Digital humans, data en durf, zo bouwt Hibou aan de PR van...
- Lies doet het weer goed, Centraal Beheer net iets beter
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven... 18-07-2025
- Dept wordt Europees social lead... 17-07-2025
- Hankook doorbreekt clichés met... 16-07-2025
- 'Ons team mag locatie- en... 16-07-2025
- Spil en team5pm in strijd tegen... 15-07-2025
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers